Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ حسین شیرزاد در این باره افزود: در جهت كارآمدسازی بويژه بهبود وضعيت مالی شركت های زيان ده و سر به سر و تعيين تكليف و ساماندهی شركتهای غيرفعال به مرحلة اجرا در مي آيد.
وی گفت: در اين طرح با توجه به شرايط، مسائل و مشكلات منحصر در هر تعاوني، روستا، شهرستان و استان به صورت غيرمتمركز و با اولويت دادن به اخذ نظر اعضاء، اركان و مديران آن تعاوني به موضوع پرداخته و در همه استانهاي كشور و براي كلیه تعاونيهاي زيان ده، غير فعال و سر به سر به اجرا در مي آيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شیرزاد افزود: هدف کلی این طرح، ساماندهي و كار آمدسازي شركتها و اتحاديه هاي تعاوني روستايي، كشاورزي، زنان زيان ده و غير فعال شامل بررسی وضعيت موجود مالي و فعاليتهاي اقتصادي تعاونيها از منظر زيان ده بودن، غير فعال بودن، سر به سر بودن و تعيين عوامل زيان ده و غير فعال شدن تعاونيها از نظر عوامل كمی و كيفی و نيز سهم هر عامل، مشخص نمودن ضعف ها، قوتها، تهديدها، فرصت‌ها و آثار و تبعات ادامه روند موجود تعاوني، پيش بيني و ارائه راهكارهاي فعال نمودن تعاونيهاي غير فعال وسود آور نمودن تعاونيهاي زيان ده و سر به سر، تدوين برنامه هاي كوتاه مدت و ميان مدت هدايتي، حمايتي و نظارتي جهت  تقويت واحياء تعاونيهاي زيان ده، غير فعال و سر به سر، تهيه و تصويب برنامه عملياتي كار آمدسازي هر تعاوني (به ترتيب تعاونيهاي در اولويت)، عملياتي كردن برنامه هاي مصوب به ترتيب اولويت تعاونيهاي زيانده، غير فعال و سر به سر می باشد.همچنین بر اساس دستورالعمل انحلال شركتها و اتحاديه هاي تعاوني روستايي و كشاورزي، موضوع فصل بيستم قانون شركتهاي تعاوني و فصل هفتم اساسنامه شركتها و اتحاديه هاي تعاوني؛ در مواردي كه انحلال موضوعيت پيدا مي كند باید 1- شركتها و اتحاديه هاي تعاوني بنا به عللی از جمله كاهش سرمايه به ميزانی كه ادامه عمليات مقدور و يا به صلاح نباشد با تصويب مجمع عمومي فوق العاده. 
2-توقف فعاليت شركت بيش از يك سال بدون عذر موجه با نظر سازمان مركزي تعاون روستايي. 
3-عدم رعايت قوانين و مقررات مربوطه پس از سه بار اخطار كتبي توسط سازمان تعاون شهرستان ذيربط. 
4-اتمام برنامه اي كه به موجب اساسنامه، شركت براي انجام آن تاسيس شده است ، و تصميم مجمع عمومي فوق العاده و اعمال ماده 146 قانون شركتهاي تعاوني لازم است بکار گرفته شود.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حسین شیرزاد تعاون روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۶۴۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت مشاور سرمایه گذاری ترنج چقدر زیان ساخت؟

به گزارش بخش تحلیلی نبض بورس، شرکت مشاور سرمایه گذاری ترنج (سهامی خاص) که وظایف تامین مالی شرکت‌ها را برعهده دارد و فعالیت برون مرزی را هم حتی در تعاریف فعالیت عملیاتی خود متذکر می‌شود، در سال ۱۳۹۳ مجوز رسمی فعالیت خود را در زمینه مشاور سرمایه‌گذاری و سبدگردانی از سازمان بورس و اوراق بهادار تهران اخذ نموده است. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000J43

دیگر خبرها

  • شرکت مشاور سرمایه گذاری ترنج چقدر زیان ساخت؟
  • تبریز میزبان نشست ملی هم اندیشی رؤسای گروه‌های توسعه ورزش همگانی
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • بازسازی روستای امامزاده ابراهیم(ع) شفت بدون پروسه اداری آغاز شود
  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • اتحادیه اروپا تحقیقات جدیدی را در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا آغاز خواهد کرد