Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حکمت الله داودی در اختتامیه نخستین مسابقه و نمایشگاه خوشنویسی هنرجویان ممتاز و فوق ممتاز یادمان استاد ابوالحسن محصص مستشاری با اشاره به جایگاه والای این هنر در بین سایر هنرها، افزود: خط زیبا است که انسان را به دیدن و خواندن جذب می کند و از این رو خوشنویسی را می توان از هنرهای برجسته دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: استاد محصص مستشاری از شخصیت های نامدار معاصر در عصر خوشنویسی است که همچون بسیاری از شخصیت های برجسته و نامور، شاید آن چنان که باید در زمان حیاتش قدر وی و جایگاه هنریش شناخته نشد.
داودی با بیان اینکه در دوره های گذشته نگاه به حوزه فرهنگ و هنر قدری کمرنگ تر بود، ادامه داد: در شورای پنجم قدری رویکردها تغییر کرده و این نگاه جدی تر مورد توجه قرار گرفته است.
به گفته وی، باید تلاش شود تا ضمن حفظ جایگاه قزوین در حوزه خوشنویسی، برای ارتقای موقعیت پایتختی آن در عرصه این هنر نیز به طور عملی اقدام کرد.
داودی افزود: سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری در حمایت از هنرمندان منطقه تابلوهای آنان را به عنوان هدیه در نظر می گیرد تا از این طریق گامی مثبت در جهت معرفی قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی کشور بردارد.
رییس شورای شهر قزوین در پایان تاکید کرد: با تصویب شورای شهر برای کسانی که از خوشنویسی جهت تابلوهای تبلیغاتی محل کسب خود استفاده کنند تا 50 درصد در عوارض آنان تخفیف در نظر گرفته می شود.
رییس انجمن خوشنویسان قزوین نیز در این مراسم در باره نخستین مسابقه و نمایشگاه خوشنویسی، گفت: با فراخوان این مسابقه ابتدا بیش از 100 اثر هنری به دبیرخانه ارسال شد.
مهرزاد محصص مستشاری افزود: این آثار در رشته نستعلیق و شکسته نستعلیق و در 2 بخش ممتاز و فوق ممتاز، داوری و افرادی برای اجرای زنده دعوت شدند که در نهایت آثار آنها مورد قضاوت قرار گرفت و نفرات برگزیده انتخاب شدند.
محصص مستشاری با بیان اینکه جای چنین رقابت هایی از گذشته در این شهر خالی بود، ادامه داد: برگزاری چنین مسابقاتی بدون شک در استحکام جایگاه هنر خوشنویسی و پیشرفت و فرهنگسازی این هنر نقش می تواند بسیار موثر باشد.
7388/8054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی پایتخت خوشنویسی شورای شهر فرهنگ و هنر فرهنگی هنری راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۶۴۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوّمین جشنواره قرآنی درارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه در نظر دارد دومین جشنواره قرآنی با رویکرد تخصصی تلاوت‌های تقلیدی و با هدف انگیزه دهی و کشف استعدادهای جدید با محوریت کودکان و نوجوانان در بین دانش‌آموزان پسر شهرستان ارومیه در ماه مبارک رمضان برگزار نماید.

علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند به دلخواه مقطعی ۶ دقیقه‌ای از تلاوت‌های یکی از اساتید مصری (مصطفی اسماعیل، محمّدصدیق منشاوی، عبدالباسط، محمد رفعت، عبدالمفتاح شعشاعی) را تمرین و تقلید کرده و در روز مسابقه ارائه نمایند.

علاقنمندان می‌بایست از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ جهت ثبت‌نام، مشخصات خود را به شماره ۰۹۳۹۱۹۵۳۸۸۰ ارسال کنند.

به پنج نفر از برگزیدگان ممتاز در هر مقطع مبلغ ۳۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال اهداء خواهد شد.

زمان برگزاری مسابقه  ۱۹ فروردین تا ۲۱ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ است.

دیگر خبرها

  • پروانه تاکسیرانان غایب در کلاس‌های آموزشی تمدید نمی‌شود
  • برگزاری دوّمین جشنواره قرآنی درارومیه
  • سه رئیس‌جمهور و یک هدف؛ شکست ترامپ
  • سوال روز هفدهم مسابقه «زندگی با آیه ها»در قزوین
  • برگزاری آیین سنتی سمنوپزان در قزوین+ فیلم
  • ضرورت توجه به خوشنویسی در کتاب‌های آموزشی
  • نظارت تعزیرات بر جایگاه‌های سوخت در قزوین تشدید می‌شود
  • کسب امتیاز ممتاز کشوری برای کنگره ملی شهدای خوزستان
  • اسرائیل دیگر مانند گذشته در آمریکا جایگاه قدرتمندی ندارد
  • (تصاویر) حمید رسایی خوشنویسی خود را به رخ کشید!