Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا- نماینده مردم بوشهر در مجلس گفت: عدم ملاحظه کاری و مماشات «محمد شریعتمداری» با مفسدان و متخلفان و مافیای ثروت در صنعت و معدن قابل تحسین است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین «عبدالحمید خدری» عضو فراکسیون امید عصر شنبه در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شریعتمداری را شخصیتی حقیقی، قانونمدار، متعهد و مومن عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با انتقاد از سخنان شهاب نادری نماینده پاوه مبنی بر این که شریعتمداری تمکین به قانون نکرد و در جلسه استیضاح حضور نداشت، افزود: در صورتی که او از طریق دولت مامور شدند برای بررسی خسارات سیل به مازندران بروند و از هیات رییسه مجلس اجازه گرفتند،این یعنی تمکین به قانون.
وی تصریح کرد: اگر ما مشکلات 40 ساله وزارت صنعت، معدن و تجارت را بخواهیم روی میز شریعتمداری بگذاریم خلاف انصاف و عدالت است. این که چرا وی در وزارت صنعت نماندند ، برای این که دولت به وی مأموریت داد که در این وزارتخانه خدمت کند و گرنه خود شریعتمداری قطعا در آن وزارتخانه موفق بوده است.
عضو فراکسیون امید مجلس اضافه کرد: آنچه می تواند به خوبی مبنای تصمیم درست نمایندگان باشد توجه به سوابق علمی و تخصص و تعهد شریعتمداری است، که مخالفان وی نیز به این نکته اقرار و تصریح دارند.
خدری خاطرنشان کرد:در برنامه شریعتمداری اولویت ها مشخص شده و مسیر درستی برای رفع چالش های موجود در مشکلات جامعه در این برنامه گنجانده شده است.
وی با بیان این که امروز راه نجات کشور در حوزه اقتصادی تفکر دانش محور و برنامه محور است، اظهارداشت: چراغ راه تصمیم امروز ما برنامه مدون شریعتمداری است، توجه به نقش مردم در قالب سمن‌ها، روحیات دکتر شریعتمداری ، مردمداری در مسیر تامین رفاه اجتماعی ، همچنین تعهد و تخصص وی اثبات شده است.
عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: شریعتمداری بر اساس سوابق ارزنده و بر اساس رای شما محکوم به خدمت خالصانه و موثر در این حوزه خواهد بود.

**تعامل و همگرایی شاخصه بارز شریعتمداری است
نماینده مردم بوشهر در مجلس همچنین گفت: آنچه باعث موفقیت یک وزیر می‌شود صرفاً توانمندی های شخصی نیست، اگرچه شریعتمداری در این زمینه هم سرآمد است؛ اما آنچه باعث می شود یک وزیر در راستای ماموریت خود موفق باشد قدرت تعامل و همگرایی است تا از این طریق هم افزایی را به عنوان عامل اساسی محقق کند و این شاخصه بارز را شما در رابطه با شریعتمداری مشاهده می کنید.
وی با بیان این که باید با لحاظ کردن همه جوانب تصمیم بگیریم، گفت: ما به‌عنوان مدعیان مسئولیت مدیریت کشور کمبودها و ضعف هایی هم داریم ؛ مبادا صرفاً با ملاحظه نیمه خالی لیوان کمبودها و نواقص را برجسته و این ملت بزرگ را از توانمندی های برجسته این افراد محروم کنیم.
نماینده بوشهر در مجلس تصریح کرد: پنج سال عضویت در شورای عالی کار و آشنایی با مقررات و آیین‌نامه‌ها و عضویت در هیات مدیره تامین اجتماعی و آشنایی با مباحث تخصصی تعاون از ویژگی های شریعتمداری است که موجب آرامش خاطر ما نمایندگان مجلس برای اعتماد به شریعتمداری است.
خدری اضافه کرد: یکی از مهمترین دغدغه هایی که در چند روز اخیر در جلسات، محافل و مجالس به عنوان وزیر پیشنهادی مطرح بود، اشکالات نگران کننده در صنعت خودرو بود؛ آنچه که در ثبت سفارش به عنوان یک تخلف محرز موجب آزار مردم گردید در حقیقت شفاف‌سازی تخلفاتی بود که بر اساس درایت و اراده شریعتمداری فاش گردید و ریشه و اساس تخلفات مذکور در دوره وزارت سابق محقق و متأسفانه بر آن سرپوش گذاشته شد.
وی افزود: این وزیر پیشنهادی همانند برخی از مسئولین که عمده زمان خود را صرف تبلیغات عملکردی خود می‌کنند - حتی کوچک - به این موضوع اشاره نکردند. این موضوع از واقعیت‌های برجسته ای است که قابل ارزیابی و ارائه به جامعه بود.
نماینده مردم بوشهر در مجلس دهم ادامه داد: عدم ملاحظه کاری و مماشات دکتر شریعتمداری با مفسدان و متخلفان و مافیای ثروت در صنعت و معدن قابل تحسین است.
خدری با قرائت بخشی از نامه معاون اقتصادی وزارت اطلاعات در زمینه ثبت خودروها، خاطرنشان کرد: در این نامه آمده است «نظر به سوء استفاده و انتشار غیرقانونی مشکوک و مجرمانه گزارش و مکاتبه‌ محرمانه معاون اقتصادی وزارت اطلاعات با دادستان محترم تهران که موجب بروز شائبه و اتهام به شریعتمداری وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت شده است به آگاهی می‌رساند تخلفات صورت گرفته در موضوع ثبت سفارش خودرو در وزارت صنعت، معدن و تجارت در بدو امر از سوی مرکز حراست آن وزارتخانه کشف و به مراجع ذیربط از جمله وزارت اطلاعات منعکس گردید».
وی افزود: این نامه می افزاید «تاکید می نماید شخص آقای شریعتمداری مدعی موضوع بوده و شخصا پیگیری جدی برای کشف تخلف داشته و بارها از وزارت اطلاعات مبنی بر سفارش ویژه متخلفان از نظر این معاونت صحت نداشته و از واقعیت به دور می باشد».
نماینده مردم بوشهر در مجلس ادامه بر پاکدستی گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد وخطاب به شریعتمداری گفت: شما با رای اعتماد نمایندگان بر مسند وزارت کار قرار خواهید گرفت؛ ما امروز نمایندگان احساس تکلیف و وظیفه می‌کنیم و با رای بالا و اعتماد شما انتظار داریم که مردمی که امروز در معیشت، اشتغال و بیکاری دچار مشکل هستند، اولویت کاری حضرتعالی باشند.
خدری به توافق صورت گرفته میان فراکسیون زنان مجلس و گزینه پیشنهادی برای وزارت تعاون مبنی بر استفاده از توان مدیریتی زنان به میزان 30 درصد اشاره کرد و افزود: این تفاهم نامه امضا و مورد موافقت دکتر شریعتمداری قرار گرفته است.
سیام**3070**1336

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي شريعتمداري وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعي جلسه راي اعتماد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۶۵۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جراحی اقتصادی باید در ساختار‌های غلط و پوسیده کشور انجام شود، گفت: «انتظار ما از دولت و مجلس انقلابی این است که دست به تغییرات ساختاری در اقتصاد بزنند در غیر اینصورت ادامه وضع موجود بی تدبیری و بی خردی است و نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم.»

به گزارش شفقنا، روح الله ایزدخواه در خصوص وضعیت ارائه تسهیلات به مردم، اظهار کرد: یکی از انتقادات به این دولت مدل ارائه تسهیلات بانکی است؛ متاسفانه عملکرد مناسبی در حوزه تسهیلات ازدواج و اشتغال دیده نمی‌شود و بانک‌ها به اسم کنترل نقدینگی، تسهیلات تکلیفی را در عمل محدود کردند که منجر به رکود شد یعنی سرمایه در گردش و تسهیلات تولید، به مشکل برخورد و به مساله اول صنعت ما تبدیل شده است.

به اسم کنترل «تورم» تسهیلات بانکی را محدود کردند

وی در ادامه افزود: سال گذشته به اسم کنترل تورم، تسهیلات بانکی را محدود کردند که باعث ایجاد رکود تورمی شد. این سیاست غلط است و بار‌ها هم گفتیم یک طرفه نمی‌توان به مسایل اقتصادی نگاه کرد و بدون توجه به تولید اگر بخواهیم تورم را مهار کنیم، منجر به رکود می‌شود.

برخورد این دولت با بانک‌ها برخورد جدی و سازنده‌ای نبوده است

آقای ایزدخواه با انتقاد از اینکه بخش زیاد از منابع مالی بانک‌ها خرج بنگاهداری بانک‌ها می‌شود، ادامه داد: بخش‌های دیگری از این منابع را هم به عنوان وام به پرسنل خود می‌دهند و حتی بعضا این تسهیلات به دانه درشت‌ها داده می‌شود؛ بنابراین در شرایطی که منابع بانکی بیشتر شده است سوال ما از بانک‌ها این است این منابع در کجا خرج می‌شود!. ما ایراد اساسی به نظام بانکی داریم که از گذشته بوده و در این دولت تشدید شده است؛ برخورد این دولت هم با بانک‌ها مطلقا برخورد جدی و سازنده‌ای نبوده است؛ اقای خاندوزی بار‌ها در جلسات نظارتی ما به صراحت گفتند که «زور من به بانک‌ها نمی‌رسد». اقای رئیسی علی رغم شعار‌ی که در ایام تبلیغات ریاست جمهوری گفتند که «بانک‌ها را به خط خواهم کرد»، اما در عمل نشانه‌ای از این مساله نمی‌بینیم.

وی افزود: عده‌ای از نمایندگان مجلس هم دائما با شعار کنترل نقدینگی، فضا را تشدید می‌کنند که قطعا به ضرر تولید و به نفع سوداگری و بنگاهداری بانک‌ها است. مجلس جدید به دلیل اینکه مجلس یکدستی به لحاظ سیاسی نیست و نیرو‌های مستقل بیشتری دارد، امیدواریم بتواند با جدیت و الگوی منطقی درست بانک‌ها را وارد کار کند.

نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم

وی در خصوص عدم اخذ تضامین از مردم برای ارائه وام‌های خرد، گفت: بانک‌ها اصلا عمل نمی‌کنند و این حرفی که وزیر اقتصاد گفتند توسط بانک‌ها رعایت نشد و مراجعینی که برای دریافت وام‌های معیشتی خرد به مردم معرفی می‌کنیم، یا توسط بانک‌ها رد می‌شود و یا چند ضامن از مردم می‌خواهند؛ لذا ما نیاز به جراحی واقعی داریم چراکه جراحی در سفره مردم هنر نیست بلکه در ساختار‌های غلط و پوسیده کشور باید انجام شود. جراحی در ساختار الیگارشی بانکی باید انجام شود و انتظار ما از دولت و مجلس انقلابی این است که دست به تغییرات ساختاری در اقتصاد بزنند در غیر اینصورت ادامه وضع موجود بی تدبیری و بی خردی است و نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم!.

دیگر خبرها

  • محمد مهاجری : جناب آقای رئیسی! به‌قول حاج‌ حسین‌ آقای‌ شریعتمداری الان زنگ انشا نیست
  • مورایس: حساسیت ایرانی‌ها به مسائل اخلاقی قابل تحسین است
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • حساسیت ایرانی‌ها به مسایل اخلاقی قابل تحسین است
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • ویژگی‌های یک نماینده شایسته در مجلس چیست؟
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو
  • نماینده مجلس: احساس عدم امنیت مردم سیستان و بلوچستان را زجر می‌دهد