Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@13:15:14 GMT

آرزویی که برآورده شد - علیرضا سلیمانی روزبهانی*

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۶۶۷۴۳

آرزویی که برآورده شد - علیرضا سلیمانی روزبهانی*

بروجرد - ایرنا - سالهای سال هیاتهای عزاداری آرزویشان عزاداری دسته جمعی در بین الحرمین بود که این آرزو درچند سال اخیر برآورده شده است.

به گزارش ایرنا پیاده‌روی اربعین که این سال‌ها تبدیل به یک حرکت بزرگ جهانی مردمی تبدیل شده است، هر سال جمعیت بسیار زیادی از کشورمان را راهی دیار عاشقان و سرزمین کربلا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این روزها نیز مردم کشورمان در قالب هیاتهای عزاداری محلات در تب و تاب و بستن بار سفر برای راهی این سفر لبریز از معرفت می‌شوند.
در ایام محرم که در هیات عزاداری امام حسین(ع) سینه زنی می کردیم مداح با صدای بلند فریاد می زد انشااله به زودی این هیات در بین الحرمین برای امام حسین(ع) سینه زنی کند و اشک هایی که به شوق زیارت امام حسین(ع) و دیدن بین الحرمین سرازیر می شد.
در آن زمان در ذهن اکثر مردمی که در هیات حضور داشتند و عزاداری می کردند زیارت کربلا رویا بود و غیر ممکن ولی دعای مردم در هیات های عزاداری چند سالی است که برآورده شده و عزاداری شیعیان امام حسین(ع) در بین الحرمین دیگر رویا نیست و واقعیتی است که به حقیقت پیوسته است.
دعای مردم در هیاتهای عزادرای و ثمره خون هزاران شهید دوران دفاع مقدس که آرزویشان زیارت کربلا بود باعث شد که راه کربلا باز شود که امروز بتوانیم زائر امام حسین(ع) باشیم.
میلیون ها زائر اربعین این روزها بدون هیچ مشکل امنیتی مثل اینکه در یکی از شهر های ایران قدم برمی دارند راهی کربلا می شوند و آرزوی چندین و چند ساله خود را برآورده می سازند.
7190/6060

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي اربعين آرزوي زيارت كربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۶۶۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرونشست زمین در میدان امام حسین (ع) یزد + ویدئو

 بارش‌های سیل‌آسای باران در نقاط مختلف استان یزد سبب روان شدن سیلاب و رواناب‌ها در بخش‌های مختلف استان شد.

طبق گزارش تسنیم علاوه بر روان شدن سیلاب در بخش‌های مختلف برخی شهرها، سیل خسارت‌هایی هم به دنبال داشت که از فرونشست تا ورود آب به منازل مردم در برخی از نقاط استان را شامل می‌شود.

از جمله خسارت‌های سیل در شهر یزد، فرونشست بخشی از مسیر زیرگذر میدان امام حسین (ع) بود که سبب شد بخشی از این زیرگذر قابل استفاده نباشد.

شهر یزد در سال ۱۴۰۱ هم شاهد دو سیل بسیار شدید بود که خسارت‌های زیادی به همراه داشت؛ از جمله خسارت‌های این دو سیل ویرانگر، فرونشست‌هایی بود که با عمق بالا در نقاط مختلف شهر به وقوع پیوست.

در سیل مرداد ۱۴۰۱ طبق گزارش‌های اعلام شده بالغ بر ۵۰۰ فرونشست در بخش‌های مختلف ایجاد شده بود که بخش قابل توجهی از آن به دلیل عدم بازسازی و غیرفعال شدن قنات‌ها بود و میل‌های این قنات‌ها سبب فرونشست زمین شده بودند.

نکته بسیار مهم و قابل توجه در ارتباط با این سیلاب‌ها و روان‌آب‌ها در نقاط مختلف شهر یزد، وضعیت بافت تاریخی است که با وجود آسیب‌هایی که در این بخش وجود داشته، اما نسبت به بخش‌های دیگر به ویژه بافت فرسوده خسارت بسیار جزئی‌تر داشته است.

نوع معماری بافت تاریخی شهر یزد، حفر چاه‌های جذبی از سوی شهرداری و همچنین ورود آب به قنات‌های فعال از جمله دلایلی است که بافت تاریخی شهر یزد را از تخریب سیلاب در امان نگه داشته است.

به گفته کارشناسان قنات و سازه‌های آبی سنتی، در صورتی که تمام قنات‌های شهر یزد که نزدیک به یک هزار کیلومتر در زیر شهر هستند، فعال بودند، سیل امکان خسارت وارد کردن به هیچ بخشی از شهر یزد را نداشت، اما متاسفانه در طول دهه‌های گذشته لایروبی، حفاظت و بازسازی از قنات‌ها به صورت کامل کنار گذاشته شده است.

در حال حاضر و در سیلاب اخیر نیز به دلیل ورود آب به برخی از ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها امکان وقوع خسارت‌هایی وجود دارد، اما بررسی این خسارت‌ها به روز‌های آینده موکول شده است. 

مرمت فرونشست زمین در زیرگذر میدان امام حسین یزد کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با بیان این که بررسی‌های اولیه از فرونشست زمین در زیرگذر میدان امام حسین (ع) نشان از یک مسیر متروکه فاضلاب بود، گفت: مرمت و اصلاح فرونشست از ساعات اولیه بامداد روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز شد. ​​​​​​​

علیرضا نقوی افزود: زمین زیرگذر میدان امام حسین (ع) ورودی شهید باهنر به بلوار دانشجو که شب گذشته بر اثر بارندگی دچار فرونشست شده بود، با همکاری شرکت آب و فاضلاب و پللیس راهور و تلاش نیرو‌های منطقه در کوتاه‌ترین زمان مرمت و اصلاح شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

tags # اخبار حوادث سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند
  • فرونشست زمین در میدان امام حسین (ع) یزد + ویدئو
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین(ع)
  • فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین (ع)
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر امام حسین (ع)
  • افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه
  • علت آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین چه بود؟/ عکس
  • خاطره جالب حسین طیبی از فارسی یاد دادن علیرضا بیرانوند به بازیکن پرتغالی (فیلم)