Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر٬ سید رضا غلامی عصر امروز شنبه در گفتگو با رادیو اربعین با ارایه گزارشی از عملکرد این کمیته تصریح کرد: تیم ۳۱ نفره از کارشناسان مجرب بهداشت محیط با هماهنگی مرکز پزشکی حج و زیارت همراه با تیم سلامت و بهداشت این مرکز در کشور عراق حضور یافته اند.

وی افزود: در اجرای برنامه های بهداشتی این کمیته از بیش از شش هزار و ۴۰۰ موکب در خاک عراق بازرسی بهداشتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول بهداشت محیط اربعین ادامه داد: کلرزنی بیش از دو میلیون لیتر آب مصرفی زائرین و بیش از یک هزار و ۵۱ مورد مداخله در خصوص سیستم های دفع فاضلاب و پساب مواکب از اقدامات نظارتی تیم بهداشت محیط در خاک عراق است.

سیدرضا غلامی در خصوص لزوم آموزش های بهداشتی نیز گفت: تا کنون ۹ هزار و ۵۰۰ خادم مواکب آموزش های مربوط به بهداشت غذایی و فردی و محیطی و نیز ۳۱ هزار و ۵۰۰ زائر آموزش بهداشت فردی را در مسیر پیاده روی دریافت کرده اند.

وی با تاکید بر حضور گسترده کارشناسان بهداشت محیط در سطح کشور تصریح کرد: در داخل کشور از ابتدای ماه صفر توسط دانشگاه های علوم پزشکی کرمانشاه و اهواز و آبادان بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ بازرسی بهداشت محیطی از مواکب و ایستگاه های صلواتی در تمام مسیرهای مواصلاتی انجام شده است.

مسئول بهداشت محیط اربعین ادامه داد: دانشگاه های علوم پزشکی آموزش های بهداشتی لازم برای ۹هزار خادم مواکب کشور را نیز در این ایام انجام داده اند.

وی تاکید کرد: دستور العملی برای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور اعلام شده و مطابق آن در تمام مسیرهای کشور امورات بهداشتی و تغذیه ای و محیطی زائرین تحت کنترل بهداشت محیطی قرار گرفته است.

کد خبر 4443106

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین 97 اربعین حسینی اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی مرز مهران گرگان بوشهر مشهد کرمانشاه شهرکرد یاسوج شیراز موکب خطبه های نماز جمعه زائران اربعین سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۶۶۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که حمله نظامی رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه ممکن است منجر به حمام خون شود. او همچنین خواستار آتش بس فوری شد.

براساس گزارش المیادین، تدروس آدهانوم گبریسوس در پلتفرم «X» نوشت: سازمان بهداشت جهانی عمیقاً نگران است که عملیات نظامی در مقیاس وسیع در رفح غزه ممکن است منجر به حمام خون شود و سیستم بهداشتی را که از قبل شکسته است، تضعیف کند.

این در حالی است که ارتش صهیونیستی همچنان به بمباران غزه و رفح ادامه می‌دهد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرده است از طریق زمین به رفح حمله خواهد کرد تا تیپ‌های حماس را از بین ببرد.

کشور‌های اروپایی، سازمان ملل و آمریکا، متحدان اصلی رژیم صهیونیستی، از نتانیاهو خواستند که ایده حمله زمینی به این شهر را کنار بگذارد.

به گفته ینس لرکه، سخنگوی دفتر سازمان ملل متحد، این حمله علاوه بر تلفات انسانی، ضربه‌ای قوی به عملیات‌های بشردوستانه در سراسر نوار غزه خواهد بود، زیرا گذرگاه رفح در قلب عملیات‌های بشردوستانه قرار دارد.  

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای افزود که این امر همچنین باعث تضعیف سیستم بهداشتی از قبل فلج شده، می‌شود، در حالی که تنها ۱۲ بیمارستان از ۳۶ بیمارستان در غزه هنوز فعال هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • سازمان بهداشت جهانی ۴۴۳ حمله به تاسیسات بهداشتی غزه را ثبت کرد
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • کشف ۲۵۷۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در مشهد
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی