Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، نادر فلاحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در سفر استاندار اردبیل به ترکیه موضوع انتقال کتب نفیس و خطی کتابخانه شیخ صفی الدین اردبیلی از موزه توپکاپی استانبول بررسی شد.
او اظهار داشت: با پیگیری استاندار اردبیل و در ادامه اداره کل میراث فرهنگی استان هشت نسخه الکترونیک از این کتب که در گذشته به موزه استانبول انتقال یافته بود، در اختیار این اداره کل قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فلاحی گفت: برنامه اداره کل چاپ و صحافی نفیس این آثار و نمایش آن در مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی است.
او افزود: همچنین نسخه الکترونیکی کتب نیز در سایت اداره کل قابل دسترسی و استفاده محققان و پژوهشگران خواهد بود.
او با تاکید به پیگیری هزینه های چاپ این کتب، بیان کرد: در هفته های آینده نسخ الکترونیک 20 کتاب دیگر نیز در اختیار این اداره کل قرار خواهد گرفت.
6018/6016
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی الکترونیک ترکیه موزه استانبول اردبیل راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۶۶۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل

پروانه رضا قلیزاده در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی خلخال گفت: در کنار تلاش برای افزایش حداقل ۲۰ درصدی آمار عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان،افزایش آمار کتاب امانت رفته از کتابخانه‌های عمومی نیز نسبت به آمار سال‌های قبل در دستور کار اداره کل کتابخانه‌های عمومی قرار گرفته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با بیان اینکه افزایش سرانه مطالعه در استان مشروط به همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی و اجرای برنامه‌های مشارکتی است، افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی کتاب محور باید در دستور کار دستگاه‌های فرهنگی استان قرار بگیرد تا از این رهگذر خلاءهای موجود دربین نسل جدید جامعه پر شود.

او همچنین گفت: برگزاری جلسات و آیین‌های رونمایی از کتاب با حضور نویسندگان و ناشرین باید استمرار داشته و در این راستا لازم است که دستگاه‌های فرهنگی با اداره کل کتابخانه‌های عمومی مشارکت نزدیکی داشته باشند

رضا قلیزاده از برگزاری جشنواره کتابخوانی بیلیک اوبالاری ویژه عشایر استان اردبیل خبر داد و گفت: این جشنواره در حال برگزاری و مهلت ثبت‌نام در آن تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه امسال است.

او همچنین به برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره رضوی در استان اشاره کرد و افزود: در این جشنواره بخش‌های متنوعی برای همه گروه‌های سنی از جمله خردسالان، کودکان، نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در این نشست همچنین خواستار تعیین تکلیف مالکیت قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی استان اردبیل واقع در شهر خلخال شد.

رضا قلیزاده افزود: کتابخانه شهید عاشوری‌زاده با ۶۲ سال قدمت در مرکز شهر خلخال مورد استفاده مردم قرار دارد ولی به علت اینکه سند مالکیت آن در اختیار آموزش و پرورش است، عملاً اداره کل کتابخانه‌های عمومی قادر به هزینه‌کرد هرگونه اعتبار برای احیای ساختمان فرسوده آن و تجهیز کتابخانه به امکانات جدید نیست.

او گفت: در صورت واگذاری عرصه این کتابخانه به داره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان اداره کل کتابخانه‌های عمومی قادر به استفاده بهینه از این کتابخانه خواهد بود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • معلمان ورزش در خط مقدم پرورش قهرمانان ورزشی هستند
  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • خانه موزه‌ای در تهران که نماد عقل و عشق است
  • ثبت بیش از ۹۴ هزار تخلف سبقت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی اردبیل
  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش اموزان
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • نامگذاری اداره تأسیسات آب شرب مشهد به نام سرلشکر شهید فلاحی