Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اردبيل- ايرنا - مدير صنايع تبديلي و غذايي سازمان جهاد کشاورزي استان اردبيل گفت: صنايع تبديلي اين استان پتانسيل جذب 2 ميليون تن ماده خام محصولات کشاورزي را دارد.

به گزارش ايرنا ، علي نعمتي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: 242 واحد کارخانه صنايع تبديلي و غذايي استان سالانه توانايي جذب 2 ميليون تن جذب ماده خام محصولات کشاورزي دارد و حدود 50 درصد مواد خام توليدي بخش کشاورزي را مي توان فرآوري و به ميزان 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 ميليون تن محصول فرآوري و بسته بندي شده توليد کرد.
او بيان کرد: در فرآوري و نگهداري محصول سيب زميني بخشي از مشکلات به لحاظ بهره برداري واحدهاي فرآوري و نگهداري کاسته شده و مجوزهاي لاز براي نگهداري و فرآوري بيش از 400 هزار تن در سال صادر شده که با بهره برداري از آنها مشکلي در زمينه سيب زميني نخواهد بود.
وي گفت: در انواع ميوه از لحاظ نگهداري و ذخيره سازي نيز مشکلات تا حدودي مرتفع شده است.
او ادامه داد: به لحاظ غير فعال بودن برخي از واحدها ، فرسودگي و استهلاک ، پراکنش نامناسب ، فعاليت با ظرفيت پايين پيش بيني افزايش توليدات محصولات کشاورزي در سال هاي آينده همچنان نيازمند سرمايه گذاري بويژه توليد محصولات دانش بنيان ، بازار محور و صادرات محور و با ارزش افزوده بالاتر مي باشيم.
صنايع تبديلي و غذايي بخش کشاورزي بعنوان مکمل چرخه توليدات محصولات کشاورزي مي باشد، تبديل مواد خام کشاورزي مازاد بر نياز مصرف به غير از محصولات مرغوب کشاورزي که ارزش افزوده صادراتي بالايي دارند، نقش اساسي در کاهش ضايعات ، ايجاد ارزش افزوده و اشتغال پايدار روستايي در بخش کشاورزي دارد.
6018/6016
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۶۷۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت فعال می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ محمد برزعلی افزود: پیش بینی می‌کنیم امسال بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تُن انواع محصول ازجمله گندم، جو و کلزا برداشت شود.

وی از کشاورزان خواست: محصولات خود را فقط به مراکز مجاز تحویل دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • ایران‌خودرو: قیمت محصولات تغییری نکرده است
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • مبلغ جدید گواهی اسقاط محصولات مونتاژی ایران خودرو اعلام شد
  • فعال شدن مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت
  • مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت فعال می‌شود
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • زنده گیری روزانه ۵۰ سگ بی‌صاحب در تهران