Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مديرکل روابط عمومي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: اگر قرار است دانشگاه طبق فرمايش امام خميني (ره) مبدا تحولات باشد و به سمت کارآفريني حرکت کند، اين امر بدون وجود روابط عمومي حرفه اي، پويا، مطالبه گر، مسلط به دانش روز و تجربه محور امکان پذير نيست.
مديرکل روابط عمومي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: اگر قرار است دانشگاه طبق فرمايش امام خميني (ره) مبدا تحولات باشد و به سمت کارآفريني حرکت کند، اين امر بدون وجود روابط عمومي حرفه اي، پويا، مطالبه گر، مسلط به دانش روز و تجربه محور امکان پذير نيست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عليرضا عبداللهي نژاد شنبه در نشست دبيران شوراي روابط عموميهاي کشور و مديران روابط عمومي هاي منطقه هفت و 10 کشور در سرسراي اداري دانشگاه شهيد چمران اهواز اظهار داشت: عمر روابط عمومي ها در ايران جوان است و در نتيجه با توجه به اين تجربه کوتاه در بسياري از حوزه ها فعال و پويا وارد عرصه نشده است.
وي افزود: روابط عمومي ها شبکه اعصاب و نبض تپنده و منظم يک سازمان هستند و اگر پويا نباشند چرخ دنده هاي سازمان به خوبي کار نمي کند.
عبداللهي نژاد بيان کرد: تسهيل ارتباطات داخل سازمان و برقراري و تنظيم ارتباطات بيروني وظايف مهم روابط عمومي ها محسوب مي شود.
مديرکل روابط عمومي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري ادامه داد: از برخي مديران دستگاههاي اجرايي و مديران دانشگاهي تعجب مي کنم که با وجود نقش مهم روابط عمومي در بهبود عملکرد سازمان و کمک رساني در ايفاي مسئوليت هاي اجتماعي و حرفه اي از نيروي متخصص استفاده نمي کنند.
وي گفت: روابط عمومي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري بدون کمک دانشگاهها در سراسر کشور هويت مستقلي از منظر حرفه اي و کارکردي ندارد.
عبداللهي نژاد به نقش رسانه ها اشاره کرد و افزود: رسانه بازوي فکري و بازوي کمک کننده روابط عمومي هاست و ويترين بيروني روابط عمومي، رسانه ها هستند.
مديرکل روابط عمومي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري ادامه داد: مديران دانشگاهي بايد به اين باور برسند که هر چه بيشتر از ظرفيت روابط عمومي هاي دانشگاه و رسانه ها استفاده کنند.
وي با اشاره به اينکه يک فعال روابط عمومي در يک حوزه سخت و در رديف مشاغل سخت و زيان آور فعاليت مي کند اظهار داشت: از مهمترين ويژگي هاي روابط عمومي ها سخت کوشي و انعطاف پذيري است و بايد در راستاي مسئوليت اجتماعي و حرفه اي و نيل به آن هدف حرکت کند.
عبداللهي نژاد اضافه کرد: يک مدير روابط عمومي موفق بايد مطالبه گر البته بدون خشونت و مبتني بر برنامه باشد.
رئيس دانشگاه شهيد چمران اهواز نيز گفت: روابط عمومي دانش و هنر پيچيده اي است که در اعتبار بخشيدن و جلب اعتماد مخاطب نسبت به سازمان و دستيابي به اهداف و ارتباطات درون و برون سازماني نقش مهمي دارد.
غلامحسين خواجه افزود: عمده سازمان ها به دليل نداشتن روابط عمومي هاي تخصصي، توانمند و مجهز به علم روز ارتباطات، در برقراري ارتباطات و انعکاس توانمندي هاي خود دچار مشکل هستند چون روابط عمومي ها آنگونه که بايد مورد توجه قرار نگرفته اند.
وي بيان کرد: نبايد به به عنوان تشکيلات جنبي به روابط عمومي نگاه شود، اين تشکيلات مي تواند قلب سازمان باشد.
خواجه ادامه داد: به دليل استفاده نکردن از مديران با دانش روابط عمومي، اهميت جايگاه اين واحد براي بسياري از مديران ناشناخته است.
رئيس دانشگاه شهيد چمران اهواز در خصوص چالش هاي پيش روي روابط عمومي ها گفت: برخي از روابط عمومي ها از دانش و اطلاعات روز بهره چنداني ندارند که اگر مجهز به اين سلاح باشند در تحقق اهداف سازمان موثر واقع مي شوند.
وي اظهار داشت: تبيين جايگاه و نقش روابط عمومي براي مديران نيز از نقش هاي اين حوزه است که بايد در اين بخش توانمند شوند تا مديران را قانع کنند که روابط عمومي نقش تاثير گذاري در روند فعاليت يک مجموعه دارد.
خواجه ادامه داد: بي اطلاعي مديران از جايگاه و نقش روابط عمومي در ارتقاي جايگاه سازمان، نداشتن برنامه و دچار روزمرگي شدن از ديگر چالش ها است.
رئيس دانشگاه شهيد چمران اهواز اضافه کرد: نگاه به روابط عمومي بايد تغيير کند و در درجه اول مديران اين حوزه بايد اقدامات لازم را در اين زمينه انجام دهند.
وي ادامه داد: برگزاري کارگاهها و نشست ها براي مديران دانشگاهها در سطوح مختلف مديريت، براي روشن شدن نقش روابط عمومي ها در ارتقاي جايگاه دانشگاه اهميت دارد و مديران روابط عمومي به عنوان مشاوران روساي دانشگاه نقش تاثيرگذاري دارند.
نشست دبيران شوراي روابط عمومي هاي کشور و مديران روابط عمومي هاي منطقه هفت و 10 کشور با حضور دانشگاههاي خوزستان، بوشهر، فارس و کهگيلويه و بوير احمد برگزار شد.

اضافه نمودن به:
نظر شما:نام:پست الکترونيکي:نظر
کد امنيتي:
پربيننده ترين مطالب روابط عمومي تقويم روز تبليغات/ ابتکار «حمايت از مصرف کننده» ـ تبليغ تلويزيوني
تقويم روز ارتباطات/ تصميم احزاب آمريکا به نداشتن روزنامه ارگان
تقويم روز ارتباطات/ توقيف روزنامه هاي تهران که از دولت انتقاد مي کردند
قطعنامه مهم هلسينکي درباره روزنامه نگار و روزنامه نگاري
گزارش برگزاري نشست تخصصي اخبار دروغ تهديدي براي ثبات جهان معاصر در باکو
آسيب شناسي ارتباطات رسانه اي سازمانهاي دولتي استان زنجان
مايکروسافت تريليون دلاري مي‌شود؟
تصميم تاريخي سازمان بنادر در ارتقاي روابط عمومي؛ زمينه ساز "توسعه فرهنگ دريا محور در کشور"
ارتباطات شبکه‌اي دو فضايي
انتصاب مدير روابط عمومي حراست کل شهرداري تهران



مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومي
مديريت
رويدادها
روابط عمومي ايران
کتابخانه
تازه هاي شبکه
آخرين رويدادها
فن آوري هاي نو
تبليغات و بازاريابي
ايده هاي برتر
بادپخش صوتي
گزارش تصويري
پيشنهادهاي کاربران
اخبار بانک و بيمه
نيازمندي ها
خدمات
خبرنگار افتخاري
بخش اعضا
دانلود کتاب
پيوندها
جستجوي پيشرفته
موبايل
آر اس اس
بخشنامه ها
پيشکسوتان
لوح هاي سپاس
پيام هاي تسليت
مناسبت ها
جملات حکيمانه
پايان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب اين سايت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به شارا است
info@shara.ir
خبر فوري: پانزدهمين کنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران برگزار شد/ گزارش کامل

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۶۷۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ

سعید آزادیان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در چند سال گذشته در راستای پیاده سازی نظام حکمرانی آموزش عالی مأموریت گرا سیاست‌های توسعه‌ای را مبتنی بر حل مسائل و نزاعات منطقه‌ای، ملی و در برخی اوقات بین المللی گذاشته است.

وی ادامه داد: هرگونه گسترش در خصوص واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و توسعه رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی مبتنی بر نگاه مأموریت گرای آمایش محور است که در چند سال قبل اتفاق افتاده و امسال هم در مقطع ارشد و دکتری با همین رویکرد ۲۴۰ رشته محل را در کل کشور، درون استان‌ها و بر اساس نگاه مأموریت گرا با هماهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و مصوبه شورای گسترش در واحدهای مرکز استان‌ها و واحدهای بزرگ‌تر ادغام کرده ایم.

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: یک استاندارد برای پذیرش در مقطع ارشد و دکتری از طرف وزارت علوم وجود دارد که ما مبتنی بر همان استانداردهایی که وزارت علوم تحقیقات و فناوری اعلام کرده است دانشجویان را پذیرش خواهیم کرد، در واقع هر اتفاقی که در سازمان سنجش وزارت علوم رخ بدهد، در دانشگاه آزاد اسلامی هم بر اساس ظرفیت‌هایی که وجود دارد اجرایی خواهد شد.

آزادیان با بیان اینکه قاعدتاً مجوز همه رشته محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در وزارت علوم صادر شده و مورد تأیید وزارت علوم است، گفت: در خصوص مقاطع ارشد و دکتری با توجه به تقاضایی که هر سال وجود دارد تعداد پذیرش یک مقدار متغیر است مثلاً در مقطع دکتری ۱۴ هزار نفر ظرفیت اسمی در سطح کشور وجود دارد اما اینکه این تعداد چقدر محقق بشود به انتخاب متقاضیان وابسته است که تا الان درگیر فرایند آن هستیم.

وی در پایان گفت: تعداد افرادی که به مصاحبه دعوت می‌شوند معمولاً به این بستگی دارد که چه تعداد افراد چه رشته محل را انتخاب می‌کنند و ما بر اساس یک تناسب بین رشته و ظرفیت و متقاضی افراد را به مصاحبه دعوت خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ماجرای روغن‌های خام آفتابگردان/خط قرمز سازمان غذا و دارو سلامت مردم است
  • سفر یک روزه معاون وزیر علوم به استان فارس
  • برنامه وزارت علوم برای افزایش ضریب نفوذ فناوری در صنایع سنتی
  • لازمه مدیریت کارآمد شهرها ایجاد شهرهای هوشمند است
  • رونق نشریات دانشجویی دغدغه‌مند و رو به جلوست
  • شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه
  • تأثیر مدیریت دانش بر عملکرد نوآوری در سازمان‌ها
  • ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران