Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@22:57:52 GMT

فوتبالیست سابق به جرم پورشه‌دزدی دستگیر شد!

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۶۷۶۳۵

از این اتفاقات به هر حال زیاد رخ می‌دهد و رسانه‌ها درباره‌اش زیاد می‌نویسند.
«امیر» همان جوانی که رایزن سفارت را با چاقو زد و در پورشه‌دزدی نقش مهمی ایفا کرده، قبلاً فوتبالیست بوده است! او سابقه بازی در سه باشگاه سایپا، صبا و هما را دارد. امیر در رده نوجوانان و جوانان این سه باشگاه توپ زده و حتی شانس این را داشت که بتواند در رده بزرگسالان هم بازی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، اما به این نتیجه رسید که فوتبال برایش آب و نان نمی‌شود و بهتر است درسش را ادامه دهد. هر چند همزمان با تحصیل فوتبال هم بازی می‌کرد، اما بیشتر روی درس خواندن زوم کرده بود. امیر تا پیش از دستگیری ترم دوم فوق لیسانس رشته صنایع و برنامه‌ریزی بود، اما دیگر نمی‌تواند به تحصیلش ادامه دهد. او به خاطر هزینه‌های زندگی‌اش تصمیم گرفت در کنار درس خواندن به کار دزدی هم مشغول شود. امیر به همراه یکی از دوستانش، این کار را اخیراً آغاز کرد. اولین جرمی که فعلاً ثابت شده، حمله او به رایزن سفارت ژاپن در تهران بوده است. امیر تصور می‌کرد این فرد تبعه افغان است و به همین خاطر با چاقو به او حمله کرد و توانست با مجروح کردن این ژاپنی کیف او را بدزدد. این پایان دزدی نبود. در ادامه تصمیم گرفت تا یک پروژه بزرگتر را عملی کند. او و دوستش در یکی از مناطق بالاشهر تهران تصمیم گرفتند یک پورشه گرانقیمت را بدزدند. آن‌ها خیلی زود پس از گشت‌زنی توانستند سوژه مورد نظر را پیدا کنند. سپس با حمله به راننده پورشه او را مورد ضرب و شتم قرار دادند و ماشینش را دزدیدند. امیر و همدستش قصد داشتند این پورشه را یک جوری آب کنند، اما موفق نشدند، چون قبل از این کار دستگیر شدند؛ حتی راننده پورشه در فضای مجازی یک مژدگانی ۵۰ میلیون تومانی برای یابنده ماشینش گذاشته بود.
حالا پرونده این فوتبالیست به اداره یک تهران بزرگ رفته تا سریعاً به آن رسیدگی شود. سرهنگ نمک‌شناس رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره به خبرورزشی توضیح می‌دهد: «من نمی‌دانستم او فوتبالیست بوده و الان متوجه شدم. ایشان تحت عنوان سرقت مسلحانه دستگیر و در اختیار پلیس قرار گرفته است. سرقت مسلحانه برای ما آنقدر موضوع حساسی است که در اداره آگاهی تهران بزرگ، اداره تخصصی برای بحث سرقت مسلحانه تأسیس کردیم. برایمان فرقی نمی‌کند سرقت مسلحانه از بانک باشد، طلافروشی و یا جای دیگری. خیلی تخصصی و به صورت متمرکز روی این مسئله کار می‌کنیم.»
او درباره جرم امیر و همدستش می‌گوید: «این پرونده مهم است به هر حال هم بحث زورگیری بوده و هم بحث استفاده از سلاح گرم. دو فقره سرقت هم در پرونده وجود دارد. اکنون پرونده به دادسرا رفته و سرقت پورشه هم در این پرونده بوده است.» او در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است امیر به خاطر سرقت مسلحانه محکوم به اعدام شود؟ می‌گوید: «اگر قاضی تشخیص دهد محارب، مفسد فی‌الارض هم باشد در آن صورت این امکان وجود دارد. این هم بستگی به میزان جرایمی دارد که فرد مرتکب شده و مثلاً از سلاح گرم استفاده کرده و رعب و وحشت ایجاد کرده باشد. این تصمیم را مقام قضایی می‌گیرد و ما نمی‌توانیم درباره‌اش اظهار نظر کنیم.» امیر در تهران دستگیر شد و فعلاً در زندان است. روند رسیدگی به پرونده او هم خیلی سریع‌تر انجام می‌شود.

منبع: خبرورزشی

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۶۷۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارق مامورنما در «سبزدشت» بهارستان دستگیر شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مجید عسکری‌نیا صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران از دستگیری سارق مامورنما در «سبزدشت» بهارستان خبر داد.

عسکری نیا در تشریح این دستگیری گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت از منزل در محله «سبزدشت» بهارستان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه پلیس مشخص شد یک نفر مامورنما با معرفی کردن خود به عنوان مأمور ادارات دولتی وارد منازل شده و با تهدید و ارعاب به وسیله سلاح سرد اقدام به سرقت لوازم منزل می‌کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی بهارستان عنوان کرد: مأموران پلیس آگاهی شهرستان بهارستان با اقدامات فنی پلیسی موفق به شناسایی هویت سارق شده و با استفاده از منابع موثق توانستند محل اختفای سارق در بهارستان را شناسایی کنند.

عسکری نیا با اشاره به اینکه در عملیاتی از سوی پلیس، سارق مامورنما در بهارستان دستگیر شد، بیان کرد: سارق در بازجویی‌های پلیس به ١۴ فقره سرقت اعتراف کرد و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 6088377

دیگر خبرها

  • ۲۵ سارق دستگیر شدند
  • دستگیری ۳ سارق با ۷ فقره سرقت در یزد
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • کشف ۴۲ فقره سرقت در آبادان
  • ماجرای عجیب سارقی که با پابند الکترونیکی به سرقت می‌رفت
  • کنایه تلخ فوتبالیست دوست‌داشتنی سابق درباره قیمت دلار | فیلم
  • نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه | عصبانیت آقازاده از انتشار اعترافات!
  • سارق مغازه های تهرانسر دستگیر شد
  • سارق مامورنما در «سبزدشت» بهارستان دستگیر شد