Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بیانیه‌های منتشر شده از سوی رئیس جمهور آمریکا در ۴۸ ساعت گذشته نشان دهنده تمایل دونالد ترامپ به نقض اصول اساسی و تشویق خشونت سیاسی است. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، بیانیه‌های منتشر شده از سوی دونالد ترامپ در ۴۸ ساعت گذشته نشان دهنده تمایل رئیس جمهور آمریکا به نقض اصول اساسی و تشویق خشونت سیاسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پایگاه آتلانتیک در گزارشی نوشته است: با ارسال بمب‌های پستی برای ساختمان شبکه خبری سی. ان. ان، جورج سوروس، جیمز کلپر، باراک اوباما، هیلاری کلینتون و شماری دیگری از دموکرات‎ها و منتقدین سرشناس رئیس جمهور، تئوری «پرچم دروغین» به سرعت نقش اصلی در تجزیه و تحلیل ماجرا را یافت. براساس این تئوری این اقدام در راستای بی اعتبار کردن رئیس جمهور و حزب متبوعش انجام شده است.    
این نظریه با دستگیر شدن مظنون و خودروی ون سراسر پوشیده از تبلیغات ترامپ وی بیش از پیش جان گرفت.   در این رابطه: ارسال بسته‌های مشکوک برای شبکه سی. ان. ان، کلینتون، اوباما  
در ادامه گزارش آمده است: تئوری پرچم دروغین  ۲۴ اکتبر توسط راش لیمبا مجری مشهور و سرشناس آمریکایی نیز تائید شد و شکل همگانی تری به خود گرفت. وی با ادعای تلاش مکرر دموکرات‌ها برای متهم ساختن جمهوری خواهان به خشونت طلبی، ارسال بمب به افراد مذکور را نیز تلاشی در راستای برافراشتن پرچمی دروغین دانست. لیمبا تنها کسی نبود که این تئوری را از حاشیه نظرات مختلف درخصوص این ماجرا به مرکز همه اظهارنظر‌ها آورد. مولی همینگوی یکی از مدافعان برجسته ترامپ در تلویزیون و رسانه‌های اجتماعی نیز در توییتی با مقایسه این اتفاق با حادثه ۱۱ سپتامبر، به تئوری پرچم دروغین دامن زد.    
همان روز عصر حساب کاربری ناشناسی توییتی مشابه توییت دونالد ترامپ جونیور، پسر ترامپ منتشر کرد. این حساب کاربری ادعا کرده بود بمب‌های جعلی قصد دارند با ترساندن مردم بر رای آنان تاثیر بگذارند.
تا این که در نهایت نظریه پرچم دروغین صبح ۲۶ اکتبر توسط ترامپ با انتشار توییتی مبنی بر تلاش‌های هدفمند برای کُند کردن حرکت رو به پیش جمهوری خواهان در انتخابات آتی تایید شد. وی جمهوری خواهان را به رای دادن فراخواند.   در این رابطه: ارسال بسته ای مشکوک ایستگاه رادیویی WMAL در آمریکا 
به زعم این گزارش عدم همدردی ترامپ با کسانی که بمب‌ها برایشان ارسال شده است، نشان دهنده این است که چه این تئوری درست باشد چه نه، این افراد اهداف واقعی بودند. ورای هویت و انگیزه ارسال کننده بمب، این افراد هدف بمب‌ها بوده و در معرض خطر قرار گرفته بودند.    
این در حالی است که ترامپ روز ۲۴ اکتبر در جریان گردهمایی انتخاباتی در ویسکانسین ضمن محکومیت لفظی خشونت‌های سیاسی، این اقدام را نوعی "بمباران آزادی" خوانده و خواستار "مشارکت همراه با صلح و دوستی و یکپارچگی در انتخابات" شده بود. اما در آن شرایط نیز از حمله به رسانه‌ها خودداری نکرده و گفت: رسانه‌ها مسئولیت ایجاد یکپارچگی مدنی و متوقف کردن خصومت بی پایان و دائمی حملات و داستان بافی‌های منفی و حملات دروغین را برعهده دارند.
این در حالی بود که مایک پنس معاون رئیس جمهور در بازتوییت ترامپ ضمن محکوم کردن این اقدام، اعلام کرد که چنین اقداماتی جایگاهی در آمریکا ندارند و خواستار پاسخ سریع نهاد‌های مسئول شد.
اما ترامپ صبح پنجشنبه با انتشار توییتی دیگر -در یک ساعتی که تنها بود- به احساسات منفی دامن زده و مدعی شد اخبار جعلی بخش بزرگی از ناراحتی و خشم‌های موجود در جامعه آمریکا هستند. وی این اقدام بد و نفرت انگیز را ورای توصیف دانست.      
گزارش در ادامه می‌نویسد به نظر می‌رسد این نظریه مورد توجه ترامپ قرار گرفته و وی از هر فرصتی برای دامن زدن به آن غفلت نمی‌کند. مردم با در نظر داشتن صحبت‌های ترامپ، دعوت وی به خشونت، رفتار وی و طرفدارانش در ۴۸ ساعت گذشته تنها به یک نتیجه می‌رسند: فقدان همدردی وی با افراد مورد هدف قرار گرفته و سرزنش قربانیان تروریسم به خاطر هدف قرار گرفته شدن، عزم قطعی برای تبرئه کردن رئیس جمهور از عواقب رفتار‌هایش و کوتاهی کاخ سفید در پذیرش نظریه پرچم دروغین و وارد کردن آن به سبک زندگی آمریکایی.    
تنها هشت روز پیش بود که ترامپ یکی از اعضای حزب جمهوری خواه کنگره را به دلیل ضرب و شتم یک خبرنگار بدون هیچگونه مجادله و دروغ گفتن درباره این ماجرا به پلیس تحسین کرد. اکنون ترامپ ادعا می‌کند که ارسال بمب‌ها به افراد منتقد وی پرچم دروغینی است که منتقدان و مخالفانش سعی دارند با آن، وی را مورد سرزنش قرار دهند. این فقط موضع ترامپ نیست بلکه از سوی بسیاری از مدافعان و حامیان وی نیز مطرح می‌شود.   در این رابطه: پلیس فدرال آمریکا درصدد یافتن فرستنده بسته‌های مشکوک  
به نظر می‌رسد آن چه در این ماجرا بیش از هر چیز دیگر باید مورد توجه قرار گیرد، نه به خطر افتادن آنچه آزادی خوانده می‎شود بلکه آشکار شدن اختلافات درونی در آمریکاست. اگرچه این بمب‌ها منفجر نشدند و حتی درباره قدرت انفجار آن‌ها نیز تردید‌های جدی وجود دارد، اما توانستند به اختلافات دموکرات‌ها و رئیس جمهور آمریکا دامن بزنند و در آستانه انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۱۸ بیش از مداخله ادعایی آمریکا مبنی بر کشور‌های خارجی در نتایج انتخابات و حتی میزان مشارکت مردم تاثیر بگذارند.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا انتخابات بمب خشونت جمهوری خواه دموکرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۶۷۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه فیزیکی به شعب أخذ رأی کرمانشاه ارسال نمی‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کرمانشاه به دلیل الکترونیکی شدن فرایند انتخابات، تعرفه فیزیکی در هیچ شعبه‌ای وجود نخواهد داشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، علی شعبانی در نشست خبری که امروز در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در دور اول انتخابات از 6 حوزه انتخابیه استان کرمانشاه، نفرات منتخب پنج حوزه مشخص شد. 

وی با بیان اینکه در حوزه کرمانشاه محمد رشیدی آرای لازم را کسب کرد عنوان کرد: برای دو کرسی باقی مانده چهار نفر که بیشترین رأی را داشتند به دور دوم آمدند. برای حفظ شرایط دور اول تلاش شد همان تعداد شعب اخذ رأی آماده شود و 645 شعبه اخذ رأی شامل 100 شعبه روستایی و 545 شعبه شهری آمادگی لازم را دارند. 

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه افزود: براساس ابلاغ وزارت کشور در دور دوم فرایند انتخابات به صورت صد درصد الکترونیکی برگزار می‌شود؛ در دور دوم مراحل احراز هویت الکترونیکی بود اما در دور دوم بخش اخذ رأی نیز مکانیزه خواهد بود. تبلیغات این دور از انتخابات از 12 شب 13 اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا 8 صبح 20 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

شعبانی گفت: در این دور از انتخابات شبکه‌های انتخاباتی در استان وجود ندارد و هر کدام از کاندیداها می‌توانند 30 دقیقه در شبکه زاگرس فیلمی برای پخش داشته باشند و سه دوره مذاکره نیز با حضور چهار نفر برگزار می‌شود. محدودیت‌های امکاناتی و تبلیغاتی دور اول در این دوره هم وجود دارد و با توجه به تشدید رقابت و ضرورت دقت، تغییراتی در عوامل اجرایی ایجاد می‌شود و با توجه به مکانیزه شدن فرایند انتخاباتی تعداد افراد کاهش می‌یابد. 

رئیس ستاد انتخاباتی استان کرمانشاه عنوان کرد: نماینده استاندار در کنار بخشداران انتخابات را اجرا خواهند کرد و بازرسی استان نیز نظارت خواهند داشت. داشتن یکی از پنج مدرک هویتی از جمله شناسنامه جدید، گواهینامه، گذرنامه، کارت پایان خدمت و کارت ملی برای اخذ رأی الزامی است.

وی با بیان اینکه بیش از 92 درصد افرادی که در دور اول شرکت داشتند از کارت ملی استفاده کردند افزود: در تمام بخش‌های شهرستان 1200 کاربر در حال بازآموزی دستگاه‌های احراز هویت و اخذ رأی هستند و در تمام بخش‌ها صندوق الکترونیکی خواهد رفت و مردم با فرایند اخذ رأی آشنا خواهند شد.

شعبانی گفت: برای هر داوطلب چهار کد تخصیص یافته و کسی که رأی می‌دهد هر کدی را که وارد کند تصویر داوطلب را خواهد دید و سپس آن را تأیید می‌کند و از طرف دیگر در این دستگاه گزینه‌ای با عنوان رأی سفید تعبیه شده است. به تمام کاندیداها اعلام شده می‌توانند در 30 درصد صندوق‌ها نماینده داشته باشند؛ یعنی هر کدام 200 نماینده پای صندوق اعزام کنند و در حال رایزنی برای افزایش این تعداد هستیم که اطمینان خاطر برای کاندیداها ایجاد شود.

شعبانی افزود: در این دستگاه‌ها حافظه وجود دارد که بدون دخالت فرد از دستگاه جدا می‌شود و بعد از پایان رای‌گیری به صورت مکانیزه تعداد آرای هر فرد را صورتجلسه می‌کند. هیچ تعرفه‌ فیزیکی به هیچ شعبه‌ای ارسال نخواهد شد اما پیش بینی شده در صورت بروز اتفاق رای‌گیری به صورت دستی ادامه یابد و در صورت نبود مشکل در ساعت بعد از رأی‌گیری نتایج اعلام می‌شود. 

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه انتخابات از ساعت 8 صبح تا 18 روز 21 اردیبهشت ماه است، افزود: احتمال افزایش زمان برگزاری انتخابات وجود دارد

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • تعرفه فیزیکی به شعب أخذ رأی کرمانشاه ارسال نمی‌شود
  • ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!