Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@22:29:42 GMT

شريعتمداري سکاندار وزارت تعاون شد

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۶۸۲۵۹

شريعتمداري سکاندار وزارت تعاون شد

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا- نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با 196 راي موافق «محمد شريعتمداري» را به عنوان وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي انتخاب کردند.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با 196راي موافق، 63 راي مخالف و 5 راي ممتنع از 264 نماينده حاضر، محمد شريعتمداري را به عنوان وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي انتخاب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي پس از اعلام آرا ، براي شريعتمداري آرزوي موفقيت در مسئوليت جديد کرد.
علي ربيعي در دولت دوازدهم مسئوليت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي را برعهده داشت که پس از استيضاح وي در مردادماه 97 ، با حکم رييس جمهوري، انوشيروان محسني بندپي سرپرستي اين وزارتخانه را برعهده گرفت.
شريعتمداري نيز که پيش از اين در دولت دوازدهم وزير صنعت، معدن و تجارت بود ، 28 مهرماه 97 از مسئوليت خود در اين وزارتخانه استعفا کرد که دکتر روحاني با استعفاي وي موافقت کرد و پس از آن وي را براي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي براي کسب راي اعتماد به مجلس معرفي کرد.
در جلسات امروز مجلس به ترتيب صلاحيت فرهاد دژپسند وزير پيشهادي امور اقتصادي و دارايي، محمد شريعتمداري وزير پيشنهادي تعاون، کار و رفاه اجتماعي، محمد اسلامي وزير پيشنهادي راه و شهرسازي و رضا رحماني وزير پيشنهادي صنعت، معدن و تجارت بررسي شد.
محمد شريعتمداري در سال 96 با کسب 241 راي موافق و پنج راي مخالف ، 20 راي ممتنع و دو راي باطله از مجموع 288 راي نمايندگان مجلس، سکاندار وزارت صنعت، معدن و تجارت در کابينه دولت دوازدهم شد.
سيام**9121**1336
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۶۸۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، محمد هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با ایرنا درباره اهمیت حضور مردم در دور دوم انتخاب مجلس گفت: مجلس دو وظیفه مهم دارد یکی قانونگذاری و دیگری نظارت بر اجرای قانون است.

وی افزود: اکنون بسیاری از مشکلاتی که در کشور بخصوص در حوزه فساد به وجود می‌آید به دلیل عدم نظارت بر اجرای قانون است چراکه اگر نظارتی وجود داشت اینقدر فساد نبود. مشکلات کوچک و بزرگی که در حال حاضر در کشور وجود دارد اگر نیاز به قانون مناسب دارند، این قوانین باید تصویب شوند.

این فعال سیاسی نقش مجلس در اداره کشور را نقش بسیار بزرگ و بااهمیتی توصیف و خاطرنشان کرد: از این جهت اگر نمایندگان مجلس کسانی باشند که دانش و تعهد و نظارت بر اجرا داشته و کارآمد باشند و قوانین خوب تصویب کنند وضعیت کشور و مردم بهتر از این خواهد بود.

هاشمی ادامه داد: بنابراین به لحاظ تحلیلی بسیار مهم است که مردم با توجه به شرایطی که دارند نمایندگانی را انتخاب کنند که آنها را به‌ خوبی می‌شناسند و مطمئن هستند که در جهت رسیدگی به حل مشکلات مردم حرکت می‌کنند، قوانین مناسب تصویب و بر آن قوانین نظارت می‌کنند.

وی تصریح کرد: مشارکت و حضور پرشور مردم ‍پای صندوق‌های رای از این جهت مهم است که مجلسی روی کار بیاید که هم دغدغه و شرایط مردم را مدنظر قرار دهد و هم برای رفع گرفتارهای‌ مردم تلاش کند و از طرفی نظارت بر اجرای قوانین هم داشته باشد.

گفتنی است، دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۱ اردیبهشت در ۲۲ حوزه با رقابت برای ۴۵ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • تعیین دستمزد کارگران به مجلس واگذار می‌شود؟
  • تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی ۴ روز آینده
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • دولت به فروشندگان کالابرگ چقدر بدهی دارد؟ | اعلام زمان تسویه نهایی با فروشندگان
  • محمد مهاجری : جناب آقای رئیسی! به‌قول حاج‌ حسین‌ آقای‌ شریعتمداری الان زنگ انشا نیست
  • فهرست نامزد‌های جبهه مردمی ایران قوی در ۲۲ حوزه اعلام شد
  • مردم خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در طرح فجرانه خرید کردند
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی با کالابرگ الکترونیکی خرید کردند
  • جدیدترین خبر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه امروز ۱۵ اردیبهشت