Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@14:37:32 GMT

مرکز پژوهش در شورای شهر گرگان ایجاد شود

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۶۹۰۳۷

مرکز پژوهش در شورای شهر گرگان ایجاد شود

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا آقاملایی، شامگاه شنبه در نطق پیش از دستور خود در صحن شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: در حالی که سه حلقه شورای شهر و شهرستان و شورای استان به هم متصل هستند اما شورای محله و منطقه و نحوه اتصال آن ها به شورای شهر مغفول مانده است.

وی با بیان این که راه اندازی شورایاری می تواند راهگشا باشد، افزود: البته راه اندازی شورایاری ها بدون محفل قانونی و حمایت مجلس و دولت هم کارایی لازم را نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقاملایی گفت: شورا دارای شخصیت مستقل حقوقی و متمایز از دولت مرکزی و نهادهای تابعه آن است و دو نوع نظارت بر کار شوراها وجود دارد؛ نظارت اداری و قضایی.

وی ادامه داد: وظیفه شوراها توجه به فرآیند خدمت رسانی به مردم با انتخاب شهردار لایق، تعامل با مجموعه های حاکمیتی و درون گروهی، تعامل مؤثر با مدیران استان و شهرستان است.

آقاملایی اظهار کرد: اعضای شورا باید فهم درستی از شهر و بازیگران ذی نفع در اداره شهر داشته باشیم، نماینده ولی فقیه و امام جمعه، استاندار، فرماندار، بنگاه های سیاسی، سمن، سرمایه گذاران، مراکز فرهنگی و کسانی که نوع رفتارشان در سرنوشت شهر تأثیرگذار است را بشناسیم و بدانیم که فقط شورا و شهردار، شهر را اداره نمی کند.

وی بیان کرد: باید فهم درستی از ظرفیت نمایندگان مجلس داشته باشیم و آن ها را رقیب خود ندانیم؛ اگر ظرفیت این دو با هم ادغام شود بسیاری از گره های کور باز خواهد شد.

آشنایی با فنون مذاکره و گفتگو

سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان تصریح کرد: شورا نیاز به مراکز پژوهش دارد، نبود مراکز پژوهش در شورا و شهرداری نتیجه اش برخورد غیرکارشناسی و بعضاً عوام گرایانه است.

آقاملایی متذکر شد: باید فهم درستی از حوزه راهبردی و ذهنی ساختارمند داشته باشیم و مرز بین نظارت و اجرا را بشناسیم و با فنون مذاکره و گفتگو آشنایی داشته باشیم.

وی گفت: شهرداری باید در بحران های طبیعی آمادگی داشته باشد و واحد HSE راه اندازی کند. این واحد برای سلامتی حوزه کار و ایمنی ایجاد می شود.

آقاملایی در پایان احیاء بافت تاریخی گرگان، جذب سرمایه گذار، محله محوری، تقویت بقعه های متبرکه و حضور بانوان در تصمیم گیری ها را از شهرداری گرگان درخواست کرد.

کد خبر 4443325

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر گرگان گرگان اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی مرز مهران گرگان بوشهر مشهد شهرکرد کرمانشاه یاسوج شیراز موکب خطبه های نماز جمعه زائران اربعین مرز شلمچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۶۹۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات

استاندار مازندران با اشاره به صدور منطقه آزاد ویژه اقتصادی در بنادر مازندران تاکید بر تبدیل این بنادر از مناطق واردات صرف به مناطق ایجاد دانش فنی و صادرات کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، یوسف نوری، عصر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در بازدید از بندر نوشهر در جمع خبرنگاران این بندر را در جایگاه ویژه استان با برخورداری از ظرفیت بالا عنوان و اظهار کرد: با تلاش صورت گرفته در سال گذشته از رشد بسیار خوبی برخوردار شد.

وی با نگاه بر گسترش دریا بر اقتصادمحور افزود: در این راستا پیشنهاداتی ارائه شد که دولت دارد مصوبه می‌دهد؛ باتوجه به ظرفیت و وجود بنادر موجود در استان قرار شد بسته‌ای کامل داشته باشیم.

استاندار مازندران عنوان کرد: براساس برنامه اقتصاد دریاپایه دانشگاه نوشیروانی بابل در این مطالعه‌ای انجام داده که باید بر سیاست‌های ۹گانه مقام معظم رهبری بروز شود تا بتوانیم از این امکان به بهترین نحو استفاده کنیم.

نوری با اشاره به تعیین تکلیف پرونده منطقه آزاد مناطق ویژه اقتصادی در استان مازندران از صدور مصوبه دولت سیزدهم عنوان و مطرح کرد: هم‌اکنون درحال انجام کارها برای این مجوز بوده که البته این مهم ملاحظاتی دارد و باید این مناطق را از مناطق واردات صرف به مناطق ایجاد دانش فنی و صادرات تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: مذاکرات انجام شده که در این زمینه نیازمند طرح جامع برای ایجاد مناطق ویژه اقتصادی استان مازندران هستیم.

استاندار مازندران با اشاره به مشکل لایروبی بنادر این استان بیان کرد: بحث لایروبی به‌دلیل پس‌رفت آب خزر مشکلی برای تمام بنادر سطح استان مازندران ایجاد کرد که لازم است در امر لایروبی بنادر سطح استان سیاست‌های کوتاه‌مدت با جدیت اعمال شده و با جدیت پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم باتوجه به مطالعات و پیش‌بینی‌ها دوره برگشت دهه ۷۰ را داشته باشیم تا بتوانیم با برگشت سمت آب به سوی سواحل پسروی به سمت دریا را کمتر شاهد باشیم، خاطرنشان کرد: در ارتباط با بحث پسروی آب خزر باید در مراکز تحقیقاتی چاره‌اندیشی کنیم تا بندر به فعالیت خود با جدیت ادامه دهد.

کد خبر 749482

دیگر خبرها

  • افتتاح و آغاز به کار ۲۷۰ هزار میلیارد ریال طرح در ملایر
  • مرکز مازندران بر مدار توسعه گردشگری قرار گرفت
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • اختلاف‌ نظر مجلس و دولت؛ دلار چند؟
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن؛ ۵۰ قربانی شکایت کردند
  • اعتراف سازنده «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن
  • درگیری شدید دولت و مجلس بر سر گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها
  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • پاسخ خبرگزاری مجلس به گزارش‌ها درباره مرکز پژوهش‌ها
  • هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس درباره سبد غذایی خانوار