Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه اردن اعلام کرد، کشورش در راستای یافتن راهکاری برای حل مسأله آوارگان سوری در اردوگاه رکبان در حال مذاکره با روسیه و آمریکا است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ایمن الصفدی، رییس‌ دستگاه دیپلماسی اردن امروز (یک‌شنبه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: مذاکراتی میان اردن، روسیه و آمریکا در جریان است که هدف آن یافتن راهکار نهایی برای مسأله اردوگاه رکبان بوده تا از ایجاد شرایطی اطمینان حاصل شود که در آن ساکنان این اردوگاه داوطلبانه به شهرها و روستاهای خود بازگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد، اردن همچنان به ارائه امداد پزشکی و قرار دادن آب در اختیار آوارگان سوری در این اردوگاه ادامه می‌دهد.

الصفدی بازگشت این آوارگان به مناطق محل سکونت خود را حائز اهمیت دانست و بیان کرد، اردن زمانی که هیچ گزینه دیگری وجود نداشته، به این افراد کمک بشردوستانه ارائه کرده است.

او تصریح کرد: اکنون جاده منتهی به رکبان از قلمروی سوریه وجود دارد و کمک‌های بشردوستانه از خود سوریه قابل انتقال است و از این رو، تأمین نیازهای این اردوگاه بر عهده سوریه و سازمان ملل است، نه اردن.

اردوگاه رکبان که اکنون میزبان ۵۰ تا ۶۰ هزار آواره است، در خاک سوریه و نزدیکی مرز اردن قرار دارد و در مجاورت آن، پایگاه نظامی آمریکا که در آن مخالفان سوری آموزش می‌بینند، واقع است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۶۹۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه

 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما سایت خبرگزاری «اسپوتنیک» از حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه خبر داد.

یک منبع محلی به این خبرگزاری گفت: پایگاه نظامی آمریکا در میدان نفتی «العُمَر» در استان «دیرالزور» در شرق سوریه هدف شلیک موشک قرار گرفت.

یک منبع آگاه روز جمعه گفت: هفت موشک به پایگاه آمریکا در میدان نفتی العُمَر شلیک شد که سه فروند از آنها از سمت جنوب شرقی در داخل پایگاه و چهار موشک دیگر در مجاورت پایگاه برخورد کرد.

یک منبع افزود: ستون‌های دود در محل مشاهده می‌شد.

از زمان تشدید درگیری فلسطین و اسرائیل در اکتبر ۲۰۲۳، نیرو‌های آمریکایی و ائتلاف در عراق و سوریه بار‌ها هدف حمله موشکی و پهپاد‌هایی قرار گرفته اند که به اعتقاد واشنگتن، متعلق به گروه‌های برخوردار از پشتیبانی ایران است.

دیگر خبرها

  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • مختصات نظم جدید منطقه
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • روز ۲۱۲ طوفان‌الاقصی|بمباران رفح و ۳ اردوگاه آوارگان
  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه