Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کوالالامپور - ايرنا - سازمان مديريت فجايع ملي اندونزي ميزان خسارت هاي وارده به اين کشور در اثر سه زلزله پرقدرت بالاي 6 ريشتر را در يک ماه اخير بيش از 2.7 ميليارد دلار و تلفات انساني آنها را نيز بيش از هزاران نفر برآورد کرده است.

به گزارش روز يکشنبه ايرنا، سازمان مديريت فجايع ملي اندونزي با انتشار گزارشي ميزان آثار تخريبي زلزله هاي پرقدرت در سه جزيره سولاوسي مرکزي، سومباواو و لومبوک در ماه اخير را بر اقتصاد اين کشور جنوب شرق آسيا را بسيار سنگين و بيش از 30 تريليون روپيه ( 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 ميليارد دلار) ارزيابي کرد.
طبق اين گزارش علاوه بر خسارات بسيار گسترده اقتصادي، هزاران نفر نيز در اثر اين سه زلزله مرگبار دراين کشور جان خود را از دست داده و دهها هزار نفر نيز بي خانمان شده اند.
سازمان مديريت فجايع ملي اندونزي در گزارش خود هشدار داد با توجه به اينکه اين کشور وارد نيمه دوم سال و شرايط آب و هوايي مونسون شده، احتمال مي رود اندونزي با فجايع طبيعي بيشتري تا پايان سال روبه رو شود.
اين سازمان تاکيد کرد: دولت اندونزي بايد براي مقابله بيشتر با زلزله ها، آتشفشان ها و سونامي و رانش هاي احتمالي زمين به دليل فصل بارندگي هاي مونسون که بارش هاي بسيار سنگيني دراين کشور به همراه دارد، آمادگي داشته باشد.
طبق گزارش رسانه هاي اندونزي به رغم گذشت يک ماه از زلزله پرقدرت 7.5 ريشتري در جزيره سولاوسي و امواج سونامي حدود 2 متري در شهر پالو، اين منطقه اکنون به دليل شيوع بيماري هاي گسترده درشرايط بحران انساني قرار دارد.
پزشکان حاضر در اين منطقه هشدار دادند شيوع اسهال و عفونت تنفسي و موارد مشکوک بيماري هاي موروثي از جمله مالاريا و تب دنگي ساکنان اين منطقه را پس از زلزله در معرض بحران انساني قرار داده است.
گزارش جديد نهادهاي اندونزيايي حاکي است که آمار تلفات انساني ناشي از زلزله وسونامي روز 28 سپتامبر(6 مهر) در جزيره سولاوسي واقع در شمال اندونزي به 2 هزار و 200 نفر افزايش يافته است.
علاوه براين، رسانه هاي اندونزي به استناد گزارش مقام هاي محلي اعلام کردند که 220 هزار نفر نيز دراين منطقه بي خانمان شده اند.
براين اساس تاکنون هزاران نفر در اين منطقه مفقود شده اند که ديگر اميدي به زنده بودن آنهانيست و اجساد آنها نيز پيدا نشده است.
به گفته مقام هاي محلي قريب به 5 هزار جسد در منطقه سولاوسي و شهر پالو در زير آوارها و گل و لاي ناشي از سونامي مدفون هستند که اين امر سبب گسترش بيماري هاي عفوني شده و گروههاي امداد و نجات اقدام به ضد عفوني کردن منطقه از طريق بالگرد کرده اند.
مجمع الجزاير اندونزي که محصور در آبهاي اقيانوس آرام است، همچنين در ماه گذشته شاهد زلزله پرقدرت بالاي 6 ريشتر در جزيره لومبوک در شرق اين کشور بود که بيش از 550 کشته و هزاران بي خانمان برجاي گذاشت.
اين کشور با بيش از 17 هزار جزيره در کمربند آتش و زلزله در اقيانوس آرام واقع شده که وقوع فجايع طبيعي متعدد و مهيب اعم از زلزله، آتشفشان و سونامي هر ساله شمار زيادي قرباني و خسارات بسيار زيادي برجاي مي گذارد.
زلزله سال 2004 در جزيره سوماترا موجب بروز سونامي سهمگين در سراسر اقيانوس هند شد که 226 هزار تن را در 13 کشور، از جمله بيش از 120 هزار شهروند در اندونزي را قرباني کرد.
شبد**آساق **1599**1379
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۶۹۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مسائل کشور در حوزه زلزله‌های بزرگ ۵ کلانشهر ایران

به گزارش خبرگزای مهر، دکتر محمد حسن بازیار در آیین افتتاح نهمین کنفرانس زلزله که در سالن همایش‌های برج میلاد در حال برگزاری است، گفت: نهمین دوره کنفرانس بین‌المللی زلزله‌شناسی از امروز، سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت آغاز به کار کرده است و تا روز پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت ماه جاری در برج میلاد ادامه دارد.

وی با اشاره به حضور ۶ سخنران خارجی کلیدی در این کنفرانس، اظهار کرد: در این رویداد ۴۱۵ مقاله داخلی و ۴۳ مقاله خارجی ارائه می‌شود که از این تعداد ۲۱۱ مقاله شفاهی و ۲۰۴ مقاله به صورت پوستر ارائه خواهد شد.

بازیار، زلزله‌شناسی، پیشگیری و ایمن‌سازی سازه‌ها و مدیریت بحران را از جمله محورهای مقالات این کنفرانس ذکر کرد و یادآور شد: سخنرانان بخش خارجی از کشورهایی چون آلمان، نروژ، یونان، امارات متحده عربی، امریکا، اسپانیا، استرالیا، برزیل، ترکیه، چک، سوئد، فرانسه، نیوزلند و هند خواهند بود.

رییس پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی، تمرکز اصلی این کنفرانس را حل مسائل کشور در حوزه زلزله‌های بزرگ کلانشهرهایی چون تهران، تبریز، اصفهان، شیراز و مشهد عنوان کرد.

وی تاکید کرد: در روزهای برگزاری کنفرانس، ۱۶ کارگاه تخصصی در حوزه‌هایی چون ساخت و ساز بر روی گسل، زلزله تهران و طراحی و ساخت بیمارستان‌های تاب‌آور برگزار می‌شود.

بازیار اضافه کرد: بر اساس داده‌های به دست آمده در این کارگاه‌ها، در تلاش هستیم که در انتهای این کنفرانس قطعنامه‌ای در حوزه ارتقای تاب‌آوری و مدیریت بحران و ساخت و ساز ایمن برای مسؤولان و سیاست‌گذاران تدوین شود.

رییس پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی، این کنفرانس را رویداد تبادل تجربیات دانست که در طی آن راهکارهایی برای کاهش تلفات به عنوان یکی از اولویت‌های مدیریت بحران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کد خبر 6099043

دیگر خبرها

  • حل مسائل کشور در حوزه زلزله‌های بزرگ ۵ کلانشهر ایران
  • خسارت طوفان و تند باد به زیر ساخت و شبکه برق هرمزگان
  • شمار قربانیان سیل مهیب در کنیا از مرز ۲۲۵ نفر گذشت
  • ادعای دلارزدایی و قرارداد دلاری/کشور‌های اسلامی؛ از نشست‌های نمایشی تا اقدامات عملی/عملیات وعده صادق و تحول در تاریخ غرب آسیا
  • از رکوردشکنی فیزیکدانان تا از آب باتری ساختن چینی‌ها
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • اوکراین مدعی خسارت یک میلیارد دلاری شد
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • (عکس) تصاویری باورنکردنی از خسارت تگرگ در یک شهر