Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@18:33:19 GMT

خشونت علیه زنان، ناآگاهی ها و آموزش های ناکافی

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۶۹۹۳۹

خشونت علیه زنان، ناآگاهی ها و آموزش های ناکافی

سمنان - ایرنا - خشونت علیه زنان در جامعه امروز وجود دارد و نمی توان این مهم را انکار کرد اما می توان با آگاهی دهی مناسب به آحاد مردم و با آموزش و فرهنگ سازی از دوران کودکی و بازنگری در قوانین از تداوم آن جلوگیری کرد.

به گزارش ایرنا، خشونت علیه زنان امری جهانی است و اختصاص به جامعه خاصی ندارد و در تمام اقشار جامعه با شدت و عنوان های مختلف وجود دارد اما آن چه مهم است باید به زنان آموزش صحیح داده شود تا زمینه ساز خشونت علیه خود نباشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خشونت از نگاه رفتارشناسی به مفهوم «انجام رفتارهای غیرمنطقی، آزار دهنده و خارج از چارچوب اخلاقی » است که ارتکاب آن در ارتباط با بانوان انواع مختلفی را در برمی گیرد، این خشونت ها شامل خشونت کلامی، عاطفی، فیزیکی و اقتصادی است.
برکسی پوشیده نیست آموزش های مهارت زندگی از دوران کودکی، آگاهی صحیح زنان نسبت به حق و حقوق خود و بازنگری در قانون در این حوزه، از راهکارهای مقابله با خشونت علیه زنان است.
به اعتقاد صاحبنظران، رسانه ‌های جمعی شامل نوشتاری، تصویری و صوتی نقش اثر گذاری در مبارزه با خشونت علیه زنان دارند و در زمان حاضر صدا و سیما به این رسالت به خوبی عمل نکرده است.
لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت در دولت تدوین شده که بنا به ماهیت قضایی آن، از سوی شورای نگهبان، برای بررسی و تدوین نهایی به قوه قضاییه ارجاع شده است این در حالیست که نیمی از جمعیت حدود 80 میلیونی ایران را زنان تشکیل می دهند.
به گفته کارشناسان قوانین در زمینه خشونت علیه زنان باید بازنگری شده و بازدارندگی آن افزایش یابد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان در همین ارتباط میزگردی با عنوان « راهکارهای مقابله با خشونت علیه زنان » را با حضور شاهرخ مکوند حسینی دانشیار و رئیس مرکز مشاوره دانشگاه سمنان، ساره امیرجان معاون امور اجتماعی بهزیستی استان سمنان، مهدیه بصیری کارشناس دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و راضیه کرم الدین سرپرست مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان سمنان برگزار کرد.

** خشونت علیه زنان چه مصداق هایی دارد؟
دانشیار دانشگاه سمنان گفت: حرکت خصمانه نسبت به فرد دیگر و برون ریزی عصبانیت و پرخاشگری خشونت تلقی می شود و خشونت می تواند کلامی یا غیر کلامی باشد.
مکوند حسینی افزود: خشونت علیه زنان در جامعه از لحاظ جنبه جسمی و فیزیکی، روحی و روانی وجود دارد.
وی ادامه داد: در زمان حاضر تحقیقات حاکی از آن است خشونت روانی می تواند مصداق های بیشتری در جامعه داشته باشد.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان سمنان نیز گفت: خشونت به یک منطقه، اقلیم خاص و طبقه اجتماعی خاص محدود نیست و در تمام طبقات جامعه خشونت وجود دارد ولی میزان و شدت آن در قشرهای مختلف جامعه متفاوت است.
امیرجان افزود: خشونت جسمانی، جنسی، خشونت روانی، خشونت مالی و اقتصادی از انواع خشونت ها هستند.
وی ادامه داد: در خشونت ها نمی توان تنها یک عامل را علت خشونت دانست بلکه عامل ها مانند حلقه های زنجیر به هم متصل هستند.
وی اظهار داشت: مراجعان به بهزیستی به واسطه خط اورژانس اجتماعی و مراکز مشاوره مداخله در بحران بیشتر با خشونت علیه زنان مواجه هستند.
امیرجان تصریح کرد: خانه های امن در 22 استان کشور در بخش دولتی و غیر دولتی به منظور ارائه خدمت به زنان مورد خشونت وجود دارد.
وی اعتیاد، مسائل اقتصادی و مالی، ضعیف بودن ارتباط خانوادگی به طور خاص بین زوجین و تغییر شکل خانواده را از علت های خشونت عنوان کرد.
وی خاطر نشان کرد: جامعه در حال گذار از زندگی سنتی به مدرن است و در زمان حاضر جوامع صنعتی آرامش را به ارمغان نیاورده و با وجود افزایش رفاه نسبت به گذشته مشکلات و میزان خشونت ها افزایش یافته است.
کارشناس دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان نیز خشونت علیه زنان را به چهار دسته خشونت جنسی، اقتصادی، روانی و فیزیکی تقسیم بندی کرد.
بصیری سکوت زن دربرابر نارضایتی در زندگی شخصی و سکوت در برابر نا عدالتی ها را نوعی خشونت مدرن عنوان کرد.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان سمنان در ادامه این میزگرد با بیان این که برخی زنان نسبت به حقوق خود آگاهی ندارند گفت: تهدیدمالی، توهین لفظی و مسائل جنسی از مصداق های خشونت هستند.
کارشناس دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان در ادامه بیان کرد: جامعه ایران نسبت به زنان نگاه سنتی دارد و به همین دلیل آموزش صحیح به زنان، خانواده و گروه هدف باید متناسب با فرهنگ کشور باشد.
بصیری افزود: در کشور نگاه خاص به زنان وجود دارد و فرهنگ سازی از طریق رسانه نقش مهمی در اصلاح این نگاه دارد.
وی تصریح کرد: در آسیب شناسی خشنونت باید بررسی شود آیا خشونت به صورت ناخودآگاه بوده یا ریشه ای؟ و آیا خشونت از تربیت ناصحیح در خانواده ای که پدر خانواده خشونت فیزیکی داشته برگرفته شده است یا خیر؟
وی خاطر نشان کرد: مردانی که خشونت آن ها ریشه ای و ناشی از تربیت خانوادگی است با یک جلسه مشاوره مشکل آن ها حل نخواهد شد و نیاز به چندین جلسه مشاوره متوالی دارند.
بصیری، فرهنگ سازی و آموزش صحیح و تکمیلی را راهکار رفع و مقابله با خشونت علیه زنان مطرح کرد و افزود: از لحاظ سیاسی آموزش دیدن و مطلع شدن زنان از برخی مسائل و قدرت یافتن آن ها در کشور جایگاهی ندارد.
به گفته وی زنان در برخی موارد ضروریست اقتدار مرد را حفظ کنند و خود زمینه ساز و شروع کننده خشونت علیه خود نباشند.
سرپرست مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی استان سمنان نیز در ادامه این میزگرد گفت: در زمان حاضر بسیاری افراد آگاهی کامل و کافی نسبت به مصداق های خشونت ندارند در صورتی که برخی موارد مطرح شده از سوی مراجعه کنندگان به اورژانس اجتماعی مصداق خشونت است.
کرم الدین افزود: معتاد بودن و بیکاری همسر و ناتوانی در تامین مالی و حق عائله مندی خانواده نوعی خشونت اقتصادی همچنین بدبینی، تهمت، توهین و سوء ظن نوعی خشونت روانی محسوب می شود.
وی ادامه داد: احتمال روانی شدن و ایجاد اختلال روانی در زنان مورد خشونت شش برابر بیشتر از زنی است که در معرض خشونت نیست.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان سمنان گفت: در بیشتر موارد همسر بعد از اعمال خشونت از همسر خود دلجویی می کند، زن نیز دلجویی را قبول کرده و پس از مدتی دوباره این چرخه و حتی با شدت بیشتر تکرار می شود و زن خود را با این کار زن صبور و باگذشت می پندارد که این اقدام اشتباه است و فردی که آزارگر هست به آزار گری خود ادامه می هد.
سرپرست مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی سمنان گفت: طرز فکر و فرهنگ سازی اشتباه، موجب می شود یک آزارگر به کار خود ادامه دهد.
به گفته کرم الدین در کشور برای مقابله با خشونت علیه زنان قوانین وجود دارد اما آگاهی از این قوانین وجود ندارد.
وی یاد آور شد: زنان باید نسبت به حق و حقوق خود از طریق رسانه های مکتوب، گفتاری و تصویری، مشاوران حقوقی و حتی آموزش آگاه شوند.
کرم الدین گفت: در کشور خشونت علیه زنان وجود دارد اما به دلیل نوع فرهنگ گفته نمی شود.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان سمنان نیز گفت: با پیچیده شدن جامعه و رفتن به فضای مدرن و مجازی و در دسترس بودن فیلم های پورن از طریق گوشی های موبایل ابعاد و مصادیق خشونت در حال تغییر است.
امیرجان افزود: به واسطه باورهای دینی و فرهنگ غنی، در مقایسه با آمار جهانی خشونت در کشور کم است اما همین میزان خشونت در کشور زیاد است.
دانشیار دانشگاه سمنان نیز گفت: به نظر نمی رسد خشونت در کشور از آمار جهانی کمتر باشد اما به دلیل شرایط اقتصادی و سوء استفاده دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران و ابزار درست کردن دشمنان برای رسیدن به اهداف شوم خود بیان آمار درست نیست.
مکوند حسینی افزود: در کشورها و جوامع دیگر نسبت به اعلام آمار آسیب پذیری وجود ندارد و به سادگی آمار اعلام می شود اما در کشور ایران خشونت علیه زنان دستاویز دشمنان در بهره برداری سیاسی می شود و اتفاقا همین آمارها به جای جلوگیری از خشونت علیه زنان بیشتر به زنان آسیب می زند.
وی ادامه داد: خشونت و پرخاشگری در ذات انسان است ولی زمانی که خشونت از حالت عادی خارج شود و شدت یابد آسیب زا است.

** نقش قانون در مقابله با خشونت
دانشیار دانشگاه سمنان در ادامه این میزگرد گفت: قانون باید در برخورد با خشونت گر تکمیل تر شود.
مکوند حسینی افزود: قانون باید به گونه ای بازدارنده باشد تا راه خشونت بسته شود.
وی ادامه داد: خشونت وضعیت پیچیده روانی ایجاد می کند و در نوع برخورد با کودکان و در روابط جنسی تاثیر گذار است.
وی تصریح کرد: برخی زنان حالت آزار طلبی دارند و در حالت عادی این یک تمایل عادی تلقی می شود اما وقتی از حد بگذرد تبدیل به بیماری شده و خشونت طرف مقابل را بر می انگیزد و موجب ایجاد عواقب بد و خشونت علیه خود فرد می شود.
وی خاطر نشان کرد: تعداد زنان آزار طلب بسیار کم است و این مساله در کشور شیوع ندارد و نباید خشونت علیه زنان در کشور را به این موضوع مرتبط کرد.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان سمنان نیز گفت: در برخورد با خشونت علیه زنان خلاء قانونی وجود دارد.
امیرجان افزود: آگاهی به قوانین تنها راهکار مقابله با خشونت علیه زنان نیست چرا که برخی زنان در برخورد با چنین شرایط تلخی به دلیل اطلاع از حق و حقوق خود و فقدان ارتباط موثر با همسر متاسفانه طلاق را در اولین قدم انتخاب می کنند.
وی ادامه داد: ورود زنان در اجتماع، تغییر روش زندگی و فضای مجازی اطلاعات زنان را نسبت به حق و حقوق خود افزایش داده و تسهیل گری خانواده ها در طلاق در حالت تعارض موجب شده تا در برخورد با خشونت ها تصمیم درستی گرفته نشود.
وی تصریح کرد: در کنار آگاهی دادن به زنان نسبت به حق و حقوق خود باید آموزش مهارت های موثر، مهارت های حل تعارض و انتخاب درست در ازدواج به منظور پیشگیری مد نظر قرار گیرد.
امیرجان تاکید کرد: در کنار شفاف سازی قانون باید آموزش وجود داشته باشد.
دانشیار دانشگاه سمنان نیز در ادامه گفت: بستر خانواده و آگاه سازی و تبیین حق و حقوق در همه مواقع کارساز نیست و در برخی مواقع موجب شدت خشونت می شود.
مکوند حسینی افزود: باید به زنان راهبردهایی آموزش داد تا حقوق خود را حفظ کنند و بدانند در مواجهه با خشونت چه عملکردی داشته باشند.
وی خاطر نشان کرد: در کنار آموزش به زنان، مردان نیز باید آموزش روانشناسی زنان را به منظور کاهش خشونت فرابگیرند.
وی اظهار داشت: به اعتقاد صاحبنظران، خشونت، خشونت می آورد و احتمال شدت یافتن خشونت در مراحل بعدی وجود دارد و این باور اشتباهیست که فرد با خشونت تخلیه روانی شده و دیگر اعمال خشونت نمی کند.
کارشناس دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان نیز گفت: در مقابله با خشونت علیه زنان خلا قانونی وجود دارد.
بصیری افزود: دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان با همکاری بهزیستی در حال اجرایی کردن طرح شبکه زوجین است.
وی ادامه داد: با اجرای این طرح به زوج های جوان در پنج سال اول زندگی که از مهمترین سال های ابتدایی زندگی است آموزش های لازم داده می شود که در نهایت منجر به کاهش خشونت علیه زنان و کاهش آسیب های اجتماعی مانند طلاق می شود.
وی تصریح کرد: آموزش مسایل حقوقی باید به گونه ای باشد تا موجب ایجاد آرامش در خانواده ها و نه سلب آرامش شود.
بصیری فرهنگ سازی در جامعه به منظور مراجعه به روانشناس را به عنوان راهکار رفع بسیاری از مشکلات خانوادگی مطرح کرد.
کارشناس دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان شکل گیری همیار خانواده همانند همیار طبیعت یا همیار پلیس را راهکاری موثر در کاهش مشکلات خانوادگی دانست و افزود: باید کودکان از دوران کودکی نسبت به وظایف، نحوه برخورد، حق و حقوق خود نسبت والدین آگاه باشند و اگر این اقدام عملی شود بسیاری از مشکلات در بزرگسالی وجود نخواهد داشت.
دانشیار دانشگاه سمنان نیز تاکید کرد: آزارگری جنسی، بی لذتی جنسی، ناتوانی در تنظیم روابط جنسی برای زن آزار دهنده بوده و حالت پرخاشگری و انزجار جنسی ایجاد می کند که این موضوع خود نوعی خشونت محسوب می شود و درصد بالایی از زنان در بستر خانواده از این مساله رنج می برند.

** اهمیت مشاوره
مکوند حسینی در ادامه میزگرد ایرنا افزود: بسیاری از مشکلات حوزه خانواده با چند جلسه مشاوره و آموزش مهارت های زندگی حل خواهد شد و از بروز بسیاری مشکلات بعدی جلوگیری می کند.
وی تاکید کرد: برای اثر بخشی و کسب نتیجه مطلوب، مشاوران روانشناسی باید ساماندهی شوند و هر مشاوره در یک حوزه متخصص باشد.
وی اضافه کرد: تخصصی شدن مشاوران روانشناس کیفیت کار را افزایش می دهد و باید این مهم مد نظر سازمان نظام روانشناسی قرار بگیرد.
مکوند حسینی یادآور شد: باید تلاش شود تا مسایل و مشکلات با مشاوره حل شود و قانون در آخرین مرحله به عنوان راهکار مدنظر قرار گیرد.
وی یادآور شد: متاسفانه وکلا از قوانین به عنوان اهرم قدرت استفاده می کنند این در حالی است که برای حل بسیاری از مشکلات باید از مشاوران روانپزشک استفاده کرد.
دانشیار دانشگاه سمنان ادامه داد: هزینه مشاوران زیاد و این هزینه ها برای قشر ضعیف جامعه سنگین است.
وی تاکید کرد: باید تدابیری اندیشیده شود تا بیمه گرها خدمات روانپزشکی مانند مشاوره را پوشش دهند.
مکوند حسینی اظهار داشت: هزینه یک مشاور دارای مردک دکتری به ازای 45 دقیقه مشاوره 750 هزار ریال است که چنین هزینه ای برای افراد قشر ضعیف جامعه سنگین است.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان سمنان نیز در ادامه گفت: در بیشتر موارد مراجعه کنندگان به مراکز مشاوره دارای مشکلات ریشه ای هستند و حل این مشکلات نیازمند چندین جلسه مشاوره است که هزینه را برای افراد سنگین می کند و به همین دلیل افراد از مراجعه به مشاوران روانپزشک و ادامه درمان امتناع می کنند.
سرپرست مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی نیز گفت: در جامعه ای زندگی می کنیم که خشونت وجود دارد و نمی توان این موضوع را انکار کرد .
کرم الدین مهارت آموزی و آگاهی به قوانین با فراهم شدن بستر را راهکار کاهش خشونت مطرح و اضافه کرد: اگر آگاه سازی به قوانین بدون فراهم کردن بستر اجرا شود خود منشاء بسیاری از مشکلات خواهد بود.
وی اظهار داشت: آگاهی دادن از قوانین بدون در نظر گرفتن بستر در زمان حاضر بیشتر آمار طلاق را افزایش داده است.
به گفته وی در کنار قوانین، نظارت بر اجرای درست قوانین و وجود مجریان خوب در کاهش آمار طلاق نقش دارند.
کرم الدین خاطر نشان کرد: جامعه به یکسری قوانین تفصیلی که امکان بسط دادن به شرایط مختلف باشد احتیاج دارد.
وی افزود: در برخی موارد زنان مورد فحاشی، تهمت، ضرب و شتم قرار می گیرند اما به دلیل نداشتن‌شاهد در احقاق حق خود دچار مشکل می شوند که وجود چنین مواردی نشان از ضعف قانون است و باید این نقص ها رفع شود.

** تاثیر خشونت بر زندگی فردی و اجتماعی
سرپرست مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی استان سمنان گفت:خشونت علیه زنان فقط بعد فردی و شخصی ندارد و بر روی کودکان، اعضای خانواده و اجتماع اثر گذار است.
کرم الدین افزود: پرخاشگری و بیش فعالی کودکان در مدرسه نمونه ای از اثرگذاری محیط نا آرام خانه و پرخاشگری پدر خانواده است که آموزش و پرورش نمی تواند این مشکل را در کودکان به تنهایی حل کند.
وی ادامه داد: در خانواده ای که پدر خانواده مدام نسبت به اهل خانه شامل همسر و فرزندان خود پرخاشگری می کند دختر خانواده در آینده آزار پذیر خواهد شد و در ازدواج خود ناملایمات را پذیرفته و برای آینده خود بازیگر بدی را برای زندگی انتخاب می کند.
به گفته وی در یک خشونت، خانواده همسر خانم، خانواده همسر آقا، محیط کار و فرزندان درگیر می شوند.
کرم الدین پرخاشگری در دوران نوجوانی و آسیب های فرار از خانه را از آثار سوء رفتار والدین در خانه دانست و افزود: فرزندانی که در محیط های خانوادگی پر تلاطم پرورش می یابند دچار ناهنجاری می شوند.
وی اظهار داشت: با توجه به افزایش طلاق در زمان حاضر پیش بینی می شود نسل بعدی به دلیل پرورش در محیط ناهنجار در دوران کودکی دچار مشکلات زیادی باشد و ضروریست آموزش های مهارت زندگی به کودکان طلاق به منظور کاهش خشونت و بسیاری از آسیب های اجتماعی مدنظر مسوولان قرار گیرد.
معاون اجتماعی بهزیستی استان سمنان گفت: به زودی کارگاه های آموزشی برای زنان پس از طلاق و فرزندان طلاق برای کاهش آسیب های اجتماعی برگزار خواهد شد.
کارشناس دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان نیز گفت: نوع رفتار والدین با کودکان در شکل گیری شخصیت وی در آینده تاثیر دارد به طوری که روانکاوی و ریشه یابی اختلال های شخصیت مانند وسواس و اضطراب در فرد بیمار به گذشته فرد و نحوه برخورد اشتباه والدین با وی مربوط می شود.
بصیری خاطر نشان کرد: تنش والدین و خشونت علیه زنان در بستر خانواده منشا سوق گرفتن فرزندان به سوی آسیب های اجتماعی در آینده می شود.

**نقش فرهنگ و رسانه در کاهش خشونت علیه زنان
دانشیار دانشگاه سمنان در بخش پایانی میزگرد ایرنا گفت: ارتباط رسانه با روانشناس در ارائه آگاهی به جامعه ارزشمند و اثر گذار است.
مکوند حسینی افزود: باید فرهنگ اشتباه اصلاح شود و در بین مردم این فرهنگ نهادینه شود که همانند جسم، روح و روان انسان نیز احتیاج به پزشک دارد و مردم از مراجعه به روانپزشک امتناع نکنند از این رو رسانه ها نقش مهم در تحقق این راهبرد دارند.
وی اظهار داشت: رسانه ها باید تلاش کنند این موضوع را به مسوولان گوشزد کنند که خدمات روانشناسی کالای لوکس نیست و نیازمند حمایت دولت است و باید در سبد خدمات زیر پوشش بیمه ها قرار بگیرد.
وی خاطر نشان کرد: مشاوران روانپزشک مهارت هایی را به زنان آموزش می دهند که کمتر زمینه خشونت را ایجاد کنند.
معاون اجتماعی بهزیستی استان سمنان نیز گفت: یک برنامه آموزشی تصویری، دیداری و پخش آن از صدا و سیما به مراتب از یک کتاب و بروشور تبلیغاتی اثر گذارتر است.
امیرجان افزود: صدا و سیما با پخش فیلم و سریال های آموزشی نقش مهمی در فرهنگ سازی و کاهش خشونت علیه زنان دارد.
وی اظهار داشت: در زمان حاضر نبود نظر کارشناسی و تحلیل در سریال ها موجب شده تلویزیون نه تنها در آموزش های مهارت زندگی موفق نباشد بلکه در برخی موارد با نمایش مسایل و مشکلات کف جامعه بدون ارائه راهکار قبح مسائل را از بین ببرد.
دانشیار دانشگاه سمنان نیز گفت: برای مقابله با خشونت علیه زنان باید آموزش مهارت های زندگی در زمان مناسب خود از دوران کودکی و حتی پیش از تولد فرزند، پیش و بعد از ازدواج جدی گرفته شود.
وی اصلاح قوانین متناسب با شرایط روز جامعه، تحقیق و پژوهش اصولی و دقیق در زمینه مقابله، ارایه فیلم های آموزشی و تخصصی با استفاده از دانش روانشاسان را در داشتن جامعه سالم موثر برشمرد.
کارشناس دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان نیز گفت: تمامی راهکارهای مقابله با خشونت علیه زنان نظیر استفاده از ظرفیت مشاوران روانپزشک، اصلاح قوانین، استفاده از ظرفیت پژوهشگران کارآمد و تهیه پژوهش های کاربردی، ارائه برنامه های آموزشی و مهارتی به جامعه هدف و تهیه فیلم های کوتاه آموزشی نیازمند تامین بودجه اقتصادی است.
7342/7408

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي زن خشونت عليه زنان ميزگرد ايرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۶۹۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات | برخورد با ترویج خشونت در فضای مجازی در دستور کار

به گزارش همشهری آنلاین، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا با اعلام خبر آغاز طرح عملیات پلیس فتا برعلیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی اظهار داشت: همزمان با آغاز سال نو و در جهت پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا بر علیه تبلیغ‌کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجراست.

این مقام ارشد سایبری خبر داد: در این راستا ۳۴ کار گروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس تجزیه و تحلیل و رصدهای صورت‌گرفته در فضای مجازی، بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفا یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری به جهت کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌شود و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچ‌گونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و غیره به درخواست‌کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتا فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی، از کاربران خواست ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی، در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش کنند.

کد خبر 847435 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم پلیس فتا سلاح فراجا حوادث ایران

دیگر خبرها

  • تصاویر باورنکردنی از خشونت علیه زنان
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • خشونت در چهاردیواری‌های بدون شاهد
  • حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
  • محکومیت شدید برخوردهای خشونت آمیز علیه اساتید و دانشجویان غربی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات | برخورد با ترویج خشونت در فضای مجازی در دستور کار
  • ببینید | افزایش خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟