Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@17:55:30 GMT

جلسه قرآن محبان عترت در مشهد+عکس

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۷۰۶۲۴

جلسه قرآن محبان عترت در مشهد+عکس

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ جلسه قرآن محبان عترت، زیر نظر محمدجواد پناهی؛ قاری و داور بین‌المللی قرآن و با حضور قاریان ممتاز بین‌المللی و کشوری، شب گذشته، پنجم آبان‌ماه در حسینیه اهل بیت(ع) مشهد برگزار شد.

در بخشی از این مراسم معنوی حجت‌الاسلام‌والمسلمین نورانی با تلاوت آیه بیست‌و‌چهارم از سوره عبس(فالینظر الإنسانُ إلی طعامه) به تفسیر آن پرداخت و گفت: بر اساس این آیه، انسان باید به غذای خود بنگرد که آیا حلال است یا حرام؟ دیگران غذا دارند یا ندارند؟ نیروی به دست آمده از آن در کجا مصرف می‌شود و این غذا چگونه به دست می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس محمدجواد پناهی در تکمیل سخنان حجت‌الاسلام نورانی، به اهمیت مطرح شدن بهداشت غذایی و طب سنتی در جلسات قرآنی اشاره کرد و در این خصوص یادی از مرحوم آیت‌الله شیخ غلامحسین تبریزی کرد و گفت: ایشان در لقمه خود خیلی مراقبه داشتن و از این رو هر جایی نمی‌رفت و هر چیزی نمی خورد اما در ضیافت شخصی که بسیار اهل خمس و زکات بود به همراه مرحوم پدرم شرکت داشتند و بعد از 2 روز ایشان به پدرم گفتند من آن شب مهمانی نماز شبم قضا شد که به گمانم اثری در آن غذا بوده که نماز شبم قضا شد.

استاد پناهی همچنین با رسیدن به عبارت (ألم نَخلُقکُم) از سوره مبارکه مرسلات، مطالبی در خصوص ادغام تام و ادغام ناقص بیان کرد و گفت: خواندن این عبارت هم به صورت ادغام تام و نیز ادغام ناقص درست است ولیکن به لحاظ آسان‌تر تلفظ شدن در نوع تام نسبت به ناقص آن، ارجحیت خواندن به شیوه تام است.

گفتنی است، در این مراسم پرفیض و فضیلت قرآنی حامد علیزاده؛ قاری بین‌المللی و نفر اول مسابقات بین‌المللی کشور مالزی در سال گذشته، به تلاوت آیاتی از سوره مبارکه فاطر پرداخت که با استقبال فراوان حضار در مراسم رو‌به‌رو شد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاع از زمان و مکان جلسات می‌توانند با مراجعه به کانال تلگرامی استاد محمدجواد پناهی ضمن اطلاع از جلسات و محافل قرآنی، از آرشیو تلاوت‌های صوتی و تصویری جلسات پناهی بهره‌مند شوند.

 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۷۰۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازمعاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم؛ آزمون مجازی ۸ رشته از بخش معارفی و ۲ رشته از بخش های نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و ۴ رشته حفظ از بخش آوایی ۲۷ و ۲۸ فروردین برگزار شد.

از بین شرکت کنندگان افرادی که بالاترین نمرات را کسب کردند؛ با توجه به ظرفیت پذیرش در مرحله سراسری، به عنوان راه یافتگان به مرحله سراسری شده اند.

گفتنی است تاریخ و نحوه برگزاری آزمون در بخش معارفی و بخش های صحیفه سجادیه و نهج البلاغه مرحله سراسری متعاقبا اعلام خواهد شد.

همچنین، برگزیدگان در رشته های حفظ از بخش آوایی در مرحله سراسری به صورت حضوری و در قالب آزمون شفاهی به رقابت می پردازند.

بر اساس مصوبه شورای سیاست گذاری سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت(ع) دانشجویان کشور، دانشگاه کردستان میزبان مرحله سراسری این جشنواره خواهد بود. شرکت کنندگان برای اطلاع بیشتر به اینجا مراجعه کنند.

کد خبر 6086544

دیگر خبرها

  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد