Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@06:06:05 GMT

چرایی افزایش خودسرانه قیمت محصولات لبنی

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۷۰۶۵۴

چرایی افزایش خودسرانه قیمت محصولات لبنی

ساعت24 - دبیر انجمن صنایع لبنی با بیان دلایل افزایش خودسرانه قیمت از سوی شرکت‌های لبنی، گفت: کارخانجات توانایی تحمل ضرر و زیان را ندارند.

دبیر انجمن صنایع لبنی با بیان دلایل افزایش خودسرانه قیمت از سوی شرکت‌های لبنی، گفت: کارخانجات توانایی تحمل ضرر و زیان را ندارند.

رضا باکری درباره تعیین نرخ جدید محصولات لبنی اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی قرار بود چهارشنبه درباره این موضوع در ستاد تنظیم بازارتصمیم گیری شود که با توجه به تغییر و تحولاتی که در سطح وزارتخانه صنعت افتاد این جلسه تشکیل نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سئوال که شرکت‌های لبنی بر چه اساسی نرخ محصولات خود را افزایش دادند، افزود: این افزایش قیمت براساس محاسباتی است که دستورالعمل قیمت‌گذاری کالا‌های داخل را پوشش می‌دهد و افزایش قیمت شیر خام و مواد پتروشیمی بسته بندی را در بر می‌گیرد.

دبیر انجمن صنایع لبنی در پاسخ به این سئوال که آیا افزایش بدون مصوبه ستاد تنظیم بازار تخلف نیست، اظهار کرد:
زمانی که بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان در هر کیلوگرم شیر و مواد بسته بندی تغییرات وجود دارد، هیچ کارخانه‌ای سود آنچنانی ندارند که بتوانند این موضوع را تحمل کند بنابراین وارد زیان‌دهی می‌شوند.

باکری ادامه داد: بنابراین برای جلوگیری از ضررو زیان و ترازنامه منفی بلافاصله ما مسئله را منعکس می‌کنیم، اما زمانی که روند تصمیم گیری کند و طولانی می‌شود، کارخانجات نمی‌توانند چند ماه دچار ضرر و زیان شوند بنابراین یک ماه صبر می‌کنند و اگر جوابی نگیرند به ناچار افزایش قیمت می‌دهند.

دبیر انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه روند تصمیم گیری باید اصلاح شود، تاکید کرد: دولت باید در بازه زمانی که در حال تصمیم گیری است ضرر و زیان کارخانجات را جبران کند اما، اگرنخواهد اینکار را انجام دهد، کارخانجات قادر به پاسخگویی به سهامداران خود نخواهند بود.

منبع:میزان

منبع: ساعت24

کلیدواژه: افزایش قیمت محصولات لبنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۷۰۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد بزرگ دشت غذا در تهران برگزار شد

به گزار، خبرگزاری مهر، همزمان با هفته سلامت، رویداد بزرگ دشت غذا با مشارکت و همکاری تعداد ۴۵۰ شهروند خلاق از اقوام و گویش‌های مختلف ایرانی در هجدهمین قسمت از پایتخت برگزار شد.

این رویداد بزرگ آموزشی و فرهنگی در هفته سلامت از سوی معاونت اجتماعی وفرهنگی منطقه، انجمن آشپزان و سر آشپزان پایتخت و صنایع تولید فرآورده های لبنی پگاه به میزبانی بوستان ۵۰ هکتاری قائم ترتیب داده شده بود، تعداد ۴۵۰ شهروند زن و مرد علاقمند به حرفه آشپزی مشارکت داشته و انواع و اقسام غذاهای بومی ومحلی را در معرض دید عموم و هیأت داوران جشنواره قرار دادند.

پس از ارزیابی غذاهای بومی ومحلی اقوام و گویش های لری، کردی، کویری، آذری، جنوبی، تهرانی، شمالی و خراسانی، تعداد ۲۳ برگزیده انتخاب و جوائز نقدی و غیر نقدی مدیریت شهری منطقه و صنایع تولید فرآورده های لبنی پگاه را از آن خود ساختند.

کد خبر 6092844

دیگر خبرها

  • آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است
  • رویداد بزرگ دشت غذا در تهران برگزار شد
  • عکس | اعلام قیمت محصولات سبک تجاری زامیاد
  • افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌ کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • ‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد
  • افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است