Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان رضوی گفت:آخرین گام‌ها برای حل مشکل پروژه پدیده برداشته شده و اینک نیازمند تسریع در تکمیل نهایی تلاش سنگین دو ساله همه بخش‌ها هستیم.   به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در جلسه شورای اداری استان با تاکید بر ضرورت تسریع در حل معضل پروژه پدیده گفت:در دو سال اخیر برای حل مشکلات این شرکت و پروژه مربوطه کار سخت و تلاش مضاعفی توسط دستگاه‌های مختلف عضو ستاد تدبیر اعم از قضایی، امنیتی و اجرایی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. انجام شد که از تمامی آن‌ها برای این زحمات قدردانی می‌کنم.

وی تصریح کرد: این تلاش‌ها در حوزه حل معضلات و مشکلات عمرانی، قانونی و شروع به کارشرکت پدیده، بسیار گسترده بود در عین آنکه هنوز در موضوع اتاق او. تی. سی و مبادلات سهام هنوز مشکلاتی وجود دارد.

استاندار خراسان رضوی گفت: در زمینه مبادلات سهام سه اقدام باید با سرعت پیگیری و اجرایی شود نخست بحث ثبت سهام جبرانی است که سهم هر فرد مشخص شده، اما هنوز ثبت آن نیازمند همکاری و هماهنگی قانونی می‌باشد که امیدواریم تسریع شود.

رشیدیان اقدام دیگر را تشکیل مجمع عمومی و برگزاری انتخابات هیات مدیره شرکت و نیز ورود به فرابورس عنوان کرد و افزود: در زمینه ورود به فرابورس مکاتبه لازم صورت گرفته و با همکاری دستگاه قضایی مقدمات آن فراهم شده و امید است به زودی عملیاتی شده و با همکاری همه بخش‌های این چند اقدام مانده هم به سرانجام برسد.   برگزاری جلسه‌ای بررسی و تعیین تکلیف مشکل مدیریت تیم فوتبال پدیده در استانداری
وی با اشاره به مشکل تیم فوتبال پدیده تصریح کرد:خراسان رضوی در فصل قبل دو تیم فوتبال در لیگ داشت و در این فصل فقط تیم فوتبال پدیده را دارد که باعث افتخار استان شد.

استاندار خراسان رضوی گفت:این تیم امروز خوب درخشیده و خود را به صدر جدول رسانده و علی رغم مشکلات توانسته برای جوانان استان مایه دلگرمی و نشاط باشد.

رشیدیان با بیان اینکه مشکلاتی که این تیم دارد باید سریعتر حل شود، افزود: با توجه به مشکلاتی که در مدیریت این باشگاه روی داده فردا در استانداری جلسه‌ای در این رابطه با حضور همه کسانی که در این زمینه دخیل هستند برگزار می‌شود تا این شرایط تعیین تکلیف و دغدغه جوانان استان برطرف شود.

وی تصریح کرد: جوانان ما از خراسان با توجه به ظرفیت‌های گسترده‌ای که داراست انتظار دارند که این موضوع و مشکل حل و فصل شود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه تیم پدیده ظرفیت خوبی برای ارتقا و پیشرفت دارد گفت: مدیران شرکت پدیده و باشگاه مربوطه، شهرداری، تربیت بدنی و بخش خصوصی به این موضوع توجه کنند که ساماندهی و بهبود شرایط این تیم خواسته عمومی جوانان از مدیران استان می‌باشد.

رشیدیان افزود: دستگاه‌های دولتی برای کمک به باشگاه‌های حرفه‌ای محدودیت و منع قانونی دارند و ما از ردیف‌های دولتی امکان کمک به باشگاه‌های ورزشی را نداریم و باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای این امر کمک گرفت.

وی با اشاره به اینکه زمین تمرین این تیم هنوز مشخص نشده، تاکید کرد: مدیر کل تربیت بدین باید این مشکل را ظرف دو روز آینده رفع کند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به مدیریت باشگاه پدیده گفت: باید همه آن را تقویت کنند نه آنکه در مدیریت آن دخالت کنند، حتی اگر بحث نقل و انتقال مدیریت باشگاه به شرکتی غیر پدیده هم مطرح باشد آن‌ها باید پشت سر مدیریت باشگاه برای تقویت مدیریت اجرایی آن باشند.

رشیدیان افزود:همه باید برای رفع این دغدغه حوزه ورزش و مشکل این تنها تیم فوتبال استان تلاش کنند.

ارتقا تولید، اشتغال و افزایش صادرات محور عمل استان در شرایط تحریمی
استاندار خراسان رضوی با اشاره به تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی آمریکا، همراهی تمامی فعالان اقتصادی در حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی، خدمات و گردشگری را در استان قابل تقدیر دانست و گفت: ارتقا تولید با محوریت تولید برای صادرات، حفظ اشتغال و افزایش صادرات از جمله مواردی است که با وجود شرایط تحریم در استان به آن اهتمام ویژه‌ای شده است.

رشیدیان توسعه صادرات غیر نفتی را یکی از راهکار‌های اساسی برای شکستن تحریم‌ها عنوان کرد و افزود: خراسان رضوی با توجه به ظرفیت خوبی که در این حوزه دارد می‌تواند تاثیر گذار باشد آن چنانکه تاکنون نیز اقدامات خوبی انجام داده است.

وی تصریح کرد: افزایش صادرات غیر نفتی باید با توجه به تامین مایجتاج داخلی و تنظیم بازار انجام شود و به عبارت دیگر افزایش تولید داخلی را باید با هدف توسعه صادرات دنبال کنیم.

استاندار خراسان رضوی با بیان این که هنر مردم ما در چهل سال گذشته این بوده که تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده اند؛ گفت: تنش‌های قیمتی به وجود آمده در بازار و کالا‌های اساسی و عمومی مردم، ناشی از توطئه دشمنان است و ستاد تنظیم بازار کشور و استان تمام تلاش خود برای رفع این موضوع و کنترل قیمت‌ها و نظارت بر بازار و رفع تنش قیمتی به کار بسته است و باید با قوت تداوم یابد.

رشیدیان افزود: باید مرز و تفاوت بین نگهداری کالا و احتکار را رعایت کرد و برای فعالیت بنکداری به عنوان یک امر طبیعی در چرخه فعالیت اقتصادی، ورودی و خروجی کالاهایشان مشخص و روشن باشد تا مشکلی در این حوزه بروز نکند.   خراسان رضوی حائز رتبه نخست کشور در جذب تسهیلات اشتغال روستایی
وی با تقدیر از عملکرد استان در جذب تسهیلات روستایی و کسب رتبه نخست کشور تصریح کرد: سال گذشته هم خراسان رضوی در این حوزه عملکرد خوبی داشته است.

استاندار خراسان رضوی گفت: با پیگیری‌هایی که از معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری شد؛ قسط دوم تسهیلات اشتغال روستایی به زودی به استان‌ها پرداخت می‌شود.

رشیدیان افزود: با توجه به تغییراتی که در تبدیل ارز به ریال به وجود آمده وافزایش ارزش این اعتبار از ۷۵۰ میلیون دلار به دو برابربه گونه‌ای که رقم اختصاص یافته از ۱۲ هزار میلیارد تومان به ۱۸ هزار میلیارد افزایش یافته است که خبر خوبی برای توسعه روستایی و مناطق محروم کشور است و استان هم باید از این فرصت بهره لازم را ببرد.

وی با اشاره به ریزش‌هایی که طی ماه‌های گذشته در نیروی شاغل استان به دلیل مشکلات اقتصادی واحد‌های تولیدی در اثر تحریم و مسائل ناشی از آن روی داد تصریح کرد: پیرو ابلاغ تهران با تشکیل کمیته عبور از تحریم‌ها به ریاست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، موضوع مشکلات واحد‌هایی که تحت تاثیر آثار تحریم‌ها قرار گرفته یا می‌گیرند بررسی و راهکار‌های عبور از تحریم‌ها پیگیری می‌شود.
به جای مچ گیری به دنبال تقویت روحیه دستگیری و تعامل باشیم
استاندار خراسان رضوی گفت: همه بخش‌ها اعم دستگاه‌های دولتی و اجرایی، بخش خصوصی، نمایندگان مجلس و دستگاه قضا باید با درک شرایط با هدف حفظ تولید، اشتغال بویژه ارتقا صادرات غیر نفتی به کمک بیایند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و سیاست‌های سران سه قوه در جلسات مشترک بر کنار گذاشتن اختلافات و تقویت همدلی، اتحاد در ارتقا ظرفیت‌های ملی گفت:باید بخش‌های مختلف به جای مچ گیری برای تقویت روحیه دستگیری به عنوان کمک برای حل مسائل جامعه و مردم تلاش کنیم تا شرایط را به نفع ملت، نظام و کشور پیش برده و از این شرایط عبور کنیم.

استاندار خراسان رضوی بر ضرورت تقویت و به کارگیری ظرفیت‌های دانایی وعلمی استان در حل مشکلات جامعه و کشور و مقابله با تحریم‌های آمریکا تاکید کرد و گفت: نقش مراکز رشد، شهرک‌های علم و فناوری، شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها با توجه به ظرفیت‌های زیادی که دارند می‌تواند برجسته باشد.

رشیدیان توسعه ظرفیت‌های مشارکت مدنی و سیاسی را از دیگر ضرورت‌هایی دانست که باید به عرصه وارد کرد.

وی تصریح کرد: در کنار آن باید مباحثی، چون تسریع در راه اندازی میز خدمت الکترونیک، توسعه دولت الکترونیک در راستای سلامت اداری، مبارزه با فساد و قاچاق کالا، توجه به ارباب رجوع و حفظ حقوق شهروندی دنبال شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به دور بعدی تحریم‌های آمریکا که به نوعی با ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی همزمان شده گفت:در واقع شاید این همزمانی از سوی آمریکا به نوعی عمدی است و آنان همه تلاش خود را در این مسیر انجام داده و می‌دهند، اما ملت ما در سایه تدابیر حکیمانه رهبری، سیاست‌های دولت خدمتگزار، هماهنگی و همراهی سران سه قوه توانسته صحنه‌های زیبایی از پیروزی‌های سیاسی را در همین ایام رقم زند.

رشیدیان افزود:از جمله آن‌ها می‌توان به پیروزی‌های سیاسی در شورای امنیت، دادگاه لاحه و محکومیت آمریکا، پیروزی ایران در شورای حقوقی در آزادکردن ۵.۹ میلیارد دلار دارایی‌های ملت ایران در کشور‌های اروپایی اشاره کرد.

وی تصریح کرد:این رویداد‌های مهم نشان داد ملت ایران ظرفیت‌های زیادی دارد و آمریکا نتوانسته کشور‌های دیگر را در مقاصد و اهداف شوم خود همراه کند به گونه‌ای که حتی اروپایی‌ها اعلام کردن برای مبادلات بانکی کانالی را همزمان با شروع مرحله دوم تحریم‌های راه اندازی می‌کنند و این‌ها نشان دهنده ناکارآمد بودن سیاست‌های تحریمی است.
حرکت اربعین صحنه بزرگ اقتدار مسلمانان است
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اربعین حسینی و تلاش‌های دشمن برای فاصله گرفتن از این حرکت عظیم گفت:علی رغم تبلیغات سوء دشمنان با افزایش حضور مردم، اربعین صحنه بزرگ وحدت، همدلی، اقتدار مسلمانان از هر کشور، قوم و مذهب شده است.

رشیدیان افزود:امروز اربعین تبدیل به ظرفیتی برای گسترش صلح و دوستی و اتحاد بین همه پیروان ادیان و اهل کتاب شده است.

وی تصریح کرد:این ایام در کنار ظرفیت‌هایی که برای ایجاد شور در بین مردم ایجاد می‌کند برای افزایش بینش، علم و آگاهی مهم است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به پیش بینی‌های برای افزایش حضور زائران در دهه آخر ماه صفر گفت: همه دستگاه‌های دولتی و خدماتی از شهرداری‌ها، دهیاری‌ها تا بقاع متبرکه، بخش‌های انتظامی و امنیتی ... و در نقطه کانونی آن آستان قدس رضوی آمادگی لازم را برای ارائه خدمات مناسب به زائران بویژه زائران پیاده داشته باشند.

رشیدیان با اشاره به رشد فرهنگ خدمت در بین مردم استان افزود: مشارکت خیرین و هیات‌ها در بحث‌های اسکان و تغذیه زائران به شکرانه مجاورت امام مهربانی‌ها به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در حوزه مباحث ایمنی، خدماتی، امنیتی و قضایی هم برای این ایام پیش بینی‌های لازم صورت گرفته است.
ارتقا برخی شهر‌های استان به شهرستان و بعضی از بخش‌ها به شهر
استاندار خراسان رضوی با اشاره به موضوع تغییرات تقسیمات کشوری در استان گفت:با پیگیری‌هایی که از اواسط سال گذشته در استانداری شد ظرفیت تبدیل شدن برخی شهر‌ها به شهرستان شدن فراهم گردید که صالح آباد، میان جلگه و زبرخان از جمله آن‌ها است.

رشیدیان افزود: برخی نقاط دیگر استان هم در تصمیات اخیر ارتقا یابند که از جمله آن‌ها ارتقا برخی بخش‌ها به شهر است.   با آمدن استاندار جدید تغییری در سیاست‌های استان ایجادنمی شود
استاندار خراسان رضوی گفت: بحث جابه جایی استانداران هم شاید به نوعی بر این تاخیر افزوده و امید است استاندار بعدی که دنبال کننده سیاست‌های همین دولت است؛ موضوعات را تسریع کند.

رشیدیان افزود: به طور قطع، تغییری در سیاست‌های استان ایجاد نمی‌شود و فرمانداران و مدیران، همه از کارگزاران همین دولت هستند و سیاست‌های دولت تدبیر و امید با قوت تداوم می‌یابد.   انتهای پیام//ج.ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات اشتغال حقوق شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۷۰۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار دولت برای پایان بلاتکلیفی ۳۲ ساله مالکان هفت‌آسیاب

معاون امور عمرانی استاندار کردستان گفت: زمین‌‌های هفت‌آسیاب سنندج جزو فضای عمومی و اوقافی بوده و اجازه واگذاری و ساخت و ساز به اعضای تعاونی نمی‌دهیم. - اخبار استانها -

کیومرث حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج در پاسخ به این سؤال با توجه به اینکه مالکان زمین‌های هفت‌آسیاب این شهر مدعی شده که بیش از 1280 نفر دارای سند مالکیت و از 32 سال گذشته بلاتکلیف و زمینی به آنان اختصاص نیافته و اکنون سندهای اراضی آنان باطل شده است، علت چه بوده و برنامه دولت برای حل این مشکل چیست؟ اظهار داشت: تعداد افراد دارای سند مالکیت زمین‌های هفت‌آسیاب 1049 نفر و از تعاونی‌های مختلف هستند.

وی در تشریح این ماجرا گفت: 32 سال قبل مدیران وقت، این اراضی در دامنه آبیدر سنندج را به اعضای تعاونی جهاد کشاورزی و منابع‌طبیعی جهت «کشت گیاهان دارویی و کشاورزی و طرح‌های گردشگری» واگذار کرده‌اند که به مرور زمان امتیازات این اراضی دست به دست به فروش رفته و تعدادی نیز همچنان از اعضای قدیمی هستند و سند مالکیت نیز دارند.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان افزود: این افراد در 32 سال اخیر تقاضا داشته که این محدوده زمین در دامنه هفت‌آسیاب و آبیدر سنندج که از نظر ما فضای عمومی شهر است، به فضای داخل شهر منتقل شود، در حالی‌که در طول این سالیان سال چنین درخواستی محقق نشده و 7 استاندار گذشته نتوانسته‌اند چنین مشکلی را حل کنند، چراکه این اراضی جزو ثروت عمومی این شهر است و خود مردم نیز چنین درخواستی را قبول نمی‌کنند.

وی مدعی شد: این مالکان هفت‌آسیاب سنندج انتظار دارند که ما این مشکل را حل و فصل کنیم، یعنی اجازه ساخت و ساخت به آنان بدهیم در حالی‌که چنین درخواستی امکانپذیر است کما اینکه از اول نیز واگذاری این اراضی اشتباه بوده است.

حبیبی تصریح کرد: زمین‌های هفت آسیاب سنندج اوقافی معتمدوزیری بوده و ارزشش با زمین شهری بسیار متفاوت است، در این دولت بنا این است که با همکاری خود اعضا این مشکل را حل کنیم؛ البته میزان سطح مسکونی که به این افراد اختصاص می‌یابد، از 43 هکتار باید کم شود به طوری‌که بر اساس ماده 101، 43 درصد آن مربوط به شهرداری، بخشی قبرستان، دکل، تأسیسات و شیب‌های غیرقابل ساخت و ساز و بخشی نیز رودخانه هفت آسیاب بوده که حریم و بستر دارد.

وی اذعان داشت: حال با این احتساب و براساس بررسی‌های صورت گرفته، از کل زمین موجود 8 تا 10 هکتار زمین اوقافی باقی می‌ماند، در نتیجه مقرر شده که طبق پیشنهاد ریاست جمهوری و بازرسی وزارت راه و شهرسازی زمین‌های به این افراد اختصاص یابد.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان اضافه کرد: در همین راستا مجوزهایی از هیئت دولت اخذ شده که 5.8 هکتار خالص زمین مسکونی با ارزش با سند تک برگ  نزدیک 130 هکتار در شهرک وحدت سنندج به این افراد تعاونی هفت آسیاب اختصاص یابد، یعنی هر 4 یا 5 نفر یک زمین جهت ساخت و ساز تحویل بگیرند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم که این افراد چنین تصمیمی را قبول نمی‌کنند، آنوقت تکلیف چیست؟ اظهار کرد: این افراد عنوان کرده که این اراضی در نظر گرفته شده نامرغوب است در حالی‌که طبق نظر کارشناسان مربوطه و معامله‌سنجی، این زمین‌ نیز هم ارزش زمین قبلی است؛ در غیر اینصورت دولت گزینه دیگری ندارد و باید طرح گردشگری اجرا کنند.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان گفت: زمین 5.8 هکتاری در نظر گرفته شده 900 تا هزار نفر از این اعضا را پوشش خواهد داد، در این صورت آبیدر نیز برای نسل‌های بعدی حفظ خواهد ماند؛ تا زمانی‌که بنده در این مسئولیت باشم اجازه چنین کاری نخواهم داد.

حبیبی با انتقاد از اینکه این واگذاری از ابتدا اشتباه و چنین مشکلاتی نتیجه تصمیمات غیرقابل کارشناسی در دولت‌های مختلف بوده است، از خبرنگار تسنیم سؤال کرد که آیا خود خبرنگاران و روزنامه‌نگاران اجازه خواهند داد آبیدر جهت ساخت و ساز در اختیار مردم قرار گیرد؟ کما اینکه همه مسئولان استانی و سازمان‌های مردم نهاد نیز ناراضی هستند.

خبرنگار تسنم بدون جانبداری هر گونه تصمیم‌گیری جدید در رابطه با زمین‌های هفت آسیاب را منعکس و در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

 

دیگر خبرها

  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • راهکار دولت برای پایان بلاتکلیفی ۳۲ ساله مالکان هفت‌آسیاب
  • بسیج سازندگی، رکنی اساسی در تحقق آرمان‌های نظام در مناطق محروم
  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور
  • توسعه 6G در ژاپن با سرعتی ۵۰۰ برابر نسل پنجم!
  • تداوم فعالیت سامانه ناپایدار جوی در خراسان رضوی/افزایش سرعت وزش باد پیش بینی شده است
  • تداوم فعالیت سامانه ناپایدار در خراسان رضوی/افزایش سرعت وزش باد پیش بینی شده است
  • دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی