Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوربخش حاتمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه   در گفتگو با   خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  گفت: در سال زراعی98-97 پنج هزار و604 هکتار از اراضی آبی این شهرستان زیر کشت ذرت دانه ای رفته است که تا تاریخ05/8/97 سطحی معادل 4940 هکتار از مزارع ذرت شهرستان کرمانشاه برداشت گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: بیش از 30591 تن ذرت دانه ای تولید شده که با اجرای سیاست خرید قیمت تضمینی با فعال سازی تعداد 11 مرکز جمع آوری ذرت با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام استان بیش از 30 هزار تن ذرت دانه ای از کشاورزان خریداری شده است.

 حاتمی یادآورشد: از مقدار 4940 هکتار محصول ذرت برداشت شده مقدار 1500 هکتار بصورت علوفه ای با متوسط عملکرد 70 تن در هکتار برداشت گردیده که عملکردی معادل 107870 تن ذرت علوفه ای برداشت شده است و 4104 هکتار بصورت دانه ای با متوسط عملکرد 9 تن در هکتار در حال برداشت است که تا کنون 3399 هکتار با عملکرد 3591 تن بصورت دانه ای برداشت شده است.

وی افزود: در سال گذشته سطح زیر کشت ذرت دانه ای شهرستان 6 هزار و 100 هکتار بوده که از این سطح 54 هزار و 900 تن محصول ذرت تولید شده است و امسال از سطح 5604 هکتار مزارع ذرت کشت شده این شهرستان پیش بینی می شود بیش از 36 هزار تن ذرت دانه ای و بیش از 110 هزار تن ذرت علوفه ای تولید شود.

وی بیان کرد:در این راستا مقدار140 تن بذور اصلاح شده هیبرید و مقدار 2241 تن انواع کود های شیمیایی بین کشاورزان ذرت کار از طریق مراکز جهاد کشاورزی دهستان های تابعه این شهرستان توزیع گردیده است.

شايان ذكر است در سال جاری دهستان های الهیارخانی و کوزران به ترتیب بیشترین سطح زیرکشت ذرت دانه ای را به خود اختصاص داده اند که در این راستا تعداد 76 دستگاه کمباین بومی و مهاجر کار برداشت ذرت در این شهرستان را بر عهده داشته اند.

انتهای  پیام/ز


76 دستگاه کمباین بومی و مهاجر کار برداشت ذرت را انجام می دهند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی مشکلات اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۷۱۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز قمرزاده عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: برداشت محصول چغندرقند از سطح پنج هزار و ۱۸۵ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان دزفول آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول اظهار کرد: همچنین تعداد ۲۹ ماشین‌آلات کار برداشت چغندرقند را در شهرستان دزفول انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: پیش بینی شده حدود ۳۵۰ هزار تن محصول چغندرقند از مزارع شهرستان دزفول برداشت و به ۱۲ کارخانه قند از جمله کارخانه قند بنیاد اصفهان، نقش جهان اصفهان، همدان، قزوین، مرودشت، چهارمحال، اهواز، شوش، اسلام آباد، کوار، فسا و اقلید منتقل ‏شود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول اظهار کرد: کشت چغندرقند در شهرستان دزفول همه ساله به صورت پاییزه کشت می‌شود.

کد خبر 6088141

دیگر خبرها

  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول