Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا فتح‌آبادی، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی پیرامون وضعیت آسیب‌های اجتماعی استان اظهار کرد: استان مرکزی در اکثر آسیب‌های اجتماعی نسبت به میانگین کشور از جایگاه مناسبی برخوردار است.
وی ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی استان در شاخص‌های مختلف روند کاهش داشته است به طوری که آسیب طلاق در سال 96 در مقایسه با سال 95 کاهش حدود یک درصدی، نزاع‌های دسته‌جمعی معادل 40 درصد کاهش، نزاع‌های فردی معادل 14 درصد، مصدومین تصادفات رانندگی معادل حدود 12 درصد و دستگیر شدگان مواد مخدر و نیز عملیات و درگیری مسلحانه معادل 13 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی افزود: ورودی اتهام در دادگاه‌های استان در زمینه‌هایی از قبیل صدمه بدنی غیرعمدی، نگهداری و مالکیت مواد مخدر، ضرب و جرح عمدی، سرقت مستوجب تعزیر، تحریب، خیانت در امانت و افتراء با کاهش مواجه بوده است.
فتح‌آبادی بیان کرد: تعدادی از جرائم و آسیب‌های اجتماعی استان همانند خودکشی موفق با 83 مورد معادل 48 درصد رشد، راهپیمایی و تجمعات غیرمجاز معادل 30 درصد رشد، کشته‌های ناشی از حوادث رانندگی معادل 39 صدم و کشته‌های ناشی از سوء مصرف مواد مخدر 22 درصد، شیوع اعتیاد در بین دانشجویان با روند افزایشی مواجه بوده است و جرم قتل معادل 13 درصد رشد را نشان می‌دهد.
وی افزود: برای کاهش و پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی، برنامه‌های مختلفی در استان در حال اجرا می‌باشد که تحقق آن‌ها می‌تواند در روند کاهشی آسیب‌های اجتماعی موثر واقع شود.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی به عوامل موثر در بروز آسیب‌های اجتماعی از قبیل تعارض سنت و مدرنیته، بحران هویت، تحول معرفتی در جامعه، تحول اجتماعی، تغییرات جمعیتی، روند جهانی شدن و شکاف طبقاتی و نابرابری اجتماعی اشاره کرد.
فتح‌آبادی افزود: با اعمال سیاست‌های اجتماعی مدون و افزایش نقش مردم و نهادهای مردمی و تقویت کارکرد نظام تعلیم و تربیت به ارتقاء شاخص‌های توسعه اجتماعی و فرهنگی می‌توان دست پیدا کرد و خوشبختانه روند شاخص‌های سرمایه اجتماعی به ویژه سرمایه اجتماعی خرد و سرمایه اجتماعی کلان در استان روند خوبی داشته و امیدواریم این روند با شتاب بیشتری تداوم پیدا کند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا ایکنا مرکزی فتح آبادی آسیب های اجتماعی استانداری مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۷۲۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا


به گزارش خبرگزاری صدا  و سیما ، مرکز اصفهان ؛ سرپرست فرمانداری ویژه کاشان در پانزدهمین جلسه ستاد اجرایی کنگره ملی شهدا با بیان اینکه ماموریت ها، اجزا و شئون کنگره ملی شهدای کاشان باید بین اقشار مختلف تقسیم شود گفت: هنرمان باید این باشد که اینگونه یادواره‌ها و کنگره‌ها مردمی برگزار شود.


حمید رضا محمدی فشارکی پاسداشت شهدای گرانقدر کنگره ملی دارالمومنین کاشان را برای همگان افتخار دانست و افزود: بازخوانی یاد و خاطره شهدا برای نسل کنونی ضروری است.


وی با بیان اینکه به برکت وجود مقدس شهدا مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه برطرف خواهد شد، گفت: با وجود این مشکلات بعضی جا‌ها مانند یادواره شهدا نیاز داریم که مردم تخلیه و آرام شوند.

دیگر خبرها

  • مشکلات مالی، دانشگاه انگلیسی را به مرز نابودی رساند
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • اعلام شرایط تخفیف ۱۰ درصدی کل قرارداد واگذاری سرخابی‌ها
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • روند افزایشی دما در سمنان
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا