Web Analytics Made Easy - Statcounter

حداقل در لیگ برتر انگلیس روسای باشگاه‌ها چندان محبوب نیستند اما این ماجرا جایی در لانکشایر متفاوت بود.

به گزارش مشرق، مردی که به خاطر توزیع رایگان انواع خوراکی‌ها و البته نقش‌آفرینی مثبت در قهرمانی تاریخی لسترسیتی در فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ در این منطقه محبوبیت زیادی داشت، هنگام بازگشت از ورزشگاه محل بازی اخیر تیمش به عجیب‌ترین نحو ممکن به دست سرنوشت دچار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هلی‌کوپتر او در حوالی ورزشگاه، پس از سقوط آتش گرفت و حالا  همه در انتظار خبر تلخی هستند اما مالک لسترسیتی کیست؟

 

یک اسم دشوار و یک راه سخت

 ویچای سریواداناپرابها به عنوان مالک تایلندی لسترسیتی  در شهر ۳۳۷ هزار نفری لستر در شرق  میدلندز محبوبیت زیادی داشت. او در سال ۲۰۱۰  باشگاه را به عنوان عضوی کلیدی از کنسرسیوم سرمایه گذاری فوتبال آسیا (به اختصار AFI) با تنها ۴۰ میلیون پوند خریداری کرد. ویچای در راس کار بود و هدف را تغییر قرار داد. مبالغ بیشتری برای خرید بازیکن و دستمزد پرداخت شد. او در دسامبر ۲۰۱۳ تمام ۱۰۳ میلیون پوند بدهی باشگاه را بین سهامداران تقسیم کرد تا هر کدام سهمی از رهایی باشگاه از قرض داشته باشند و این گونه آینده باشگاه تضمین شد. 

گامی بلند از ربع قرن پیش 

۲۵ سال پیش این تایلندی نخستین قدم ها را در تجارت برداشت. در سال ۱۹۸۹ خرده فروشی معاف از حق گمرک کینگ پاور را راه اندازی کرد. شرکتی که حالا ۱۲ هزار متر مساحت  و ۷ هزار کارمند دارد، آن زمان تنها یک مغازه در مرکز شهر بانکوک بود. تاجر تایلندی در مدت کوتاهی ۲ فرودگاه را به مایملک خود اضافه کرد و کسب و کار خود را گسترش داد.  وربس او را مردی با سرمایه ای دو میلیارد پوندی اعلام کرده است. سرمایه این شخص در سال ۲۰۰۷، تنها ۱۴۱ میلیون پوند بود و در کمتر از ۱۰ سال کسب و کار خود را به بیش از ده برابر افزایش داد. 

لقب اشرافی و عشق به لوازم لوکس

این مرد جالب در کنار تمام کارهای تجاری، یک خلق و خوی عجیب داشت؛ علاقه فراوان به تجملات. علاوه بر این هلی‌کوپتر که جانش را به خطر انداخت، چوب چوگان و جت گلف استریم جی ۶۵۰ هیچ وقت از مرد تایلندی جدا نشدند! پادشاه تایلند به پاس خدمت به اقتصاد کشورش، نشان عالی سلطنتی را به مالک لسترسیتی داد و در واقع با اعطای این نام از سال ۲۰۰۹، ویچای راکسریاکسورن از شناسنامه‌اش خط خورد و با نام خانوادگی فعلی که مخصوص افراد سلطنتی تایلند است، شناخته می‌شود. 

 از پرداخت بلیت هوادار تا حضور کاهنان بودایی در رختکن! 

ویچای در دوران ریاست بر لسترسیتی کارهای عجیبی انجام داد. او علاوه بر قانون پرداخت ۲ پوند از مجموع پول بلیت هر هوادار و توزیع رایگان اغذیه در ورزشگاه، پای راهبان بودایی را هم به ورزشگاه کینگ پاور باز کرد. اولین بار در جریان برتری ۵ بر ۳ لسترسیتی مقابل منچستریونابتد در فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۴ تصاویر حضور مردانی با لباس نارنجی (همان راهبان بودایی) منتشر شد و پیرسون، سرمربی وقت لسترسیتی ادعا کرد این راهبان به دستور رئیس باشگاه قبل از هر بازی در رختکن تیم هستند و برای موفقیت لسترسیتی دعا می‌خوانند!  ویچای در می ۲۰۱۴ ادعا کرد قصد دارد با ۱۸۰ میلیون پوند تیم را  در ۳ سال آینده به جمع ۵ تیم برتر انگلیس برساند و تیم او یک سال بعد نه تنها به این هدف رسید بلکه یکی از غیرمنتظره‌ترین قهرمانی‌های تاریخ فوتبال را با فتح لیگ برتر انگلیس جشن گرفت. هر چند روند موفق ادامه نیافت اما ویچای قصد داشت انقلاب دومی در تیم به راه بیندازد که این بار دست سرنوشت به وسیله هلی‌کوپتر، یکی از مایملک محبوبش مانع او شد.

منبع: وب سایت برنامه نود

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی بازار سکه و ارز اربعین تایلند سقوط فوتبال لستر سیتی لیگ جزیره مالک باشگاه هلی کوپتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۷۲۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) افشاگری مالک تلگرام درباره تلاش آمریکا برای جاسوسی از کاربران

پاول دوروف مالک تلگرام در مصاحبه با یک خبرنگار آمریکایی گفت: اف بی آی تلاش کرده است تا یکی از برنامه‌نویسان ما را استخدام کند تا بتوانند به کد‌های تلگرام دسترسی داشته باشند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • باید بدانیم که موشک‌های بالستیک ایران بسیار نقطه‌زن هستند (فیلم)
  • جشن آب یا سال نو تایلندی / ببینید فقط از یک مراسم آب پاشی، تایلند چقدر درآمد داشته‌است (فیلم)
  • گل تازه طارمی و یک قربانی تازه!
  • ۸ عکس از اولین روز جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ تایلند
  • (ویدئو) افشاگری مالک تلگرام درباره تلاش آمریکا برای جاسوسی از کاربران
  • آتش بازی میزبان: چشمک تایلندی‌ها به جام جهانی
  • افشاگری مالک تلگرام درباره تلاش آمریکا برای جاسوسی از کاربران
  • آنچه در دور اول سفر رییس جمهور به سمنان گذشت
  • (ویدیو) افشاگری مالک تلگرام درباره جاسوسی از کاربران
  • ورود آرسنال به کورس شلوغ خرید پدیده جدید فوتبال اوکراین