Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@15:24:27 GMT

آمادگی ۲خریدار برای خرید نفت خام از بورس

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۷۲۴۳۵

یک مقام مسئول در سازمان بورس با اشاره به اینکه تا کنون دو خریدار برای حضور در عرضه امروز نفت خام در بورس انرژی، اسناد را دریافت کرده‌اند، گفت: عرضه در تالار مجازی بورس انرژی انجام خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یاسر فلاح مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به عرضه امروز نفت خام در بورس انرژی که ساعت ۱۴ صورت خواهد گرفت، گفت: یک میلیون بشکه نفت خام ایران، ساعت ۱۴ امروز یکشنبه ششم آبان‌ماه، در رینگ بین‌المللی بورس انرژی، از سوی شرکت ملی نفت ایران عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: شرکت‌های حقوقی داخلی و خارجی می‌توانند به عنوان خریدار، در سمت تقاضای این بازار قرار گیرند؛ ضمن اینکه فردی که می‌خواهد در این معامله شرکت کند، می‌بایست ۱۰ درصد ارزش معامله را به صورت ریالی قبل از انجام معامله، در حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه(سمات) واریز نماید تا در معامله شرکت داده شود.   به گفته فلاح، تاکنون دو خریدار، اسناد را از بورس دریافت کرده و برای حضور در این عرضه اعلام آمادگی اولیه کرده‌اند.   مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: عرضه نفت در ایستگاه مجازی بورس صورت خواهد گرفت و تالاری در بورس انرژی به این عرضه اختصاص نخواهد یافت؛ ضمن اینکه در مورد خریداران، صیانت از محرمانگی جزو وظایف ذاتی ناظران بازار سرمایه است و اطلاعات تمام افرادی که بخواهند از طریق بورس انرژی نفت خریداری کنند، به صورت محرمانه نگهداری خواهد شد.   وی تصریح کرد: خریداران باید تا پیش از آغاز معامله، ۱۰ درصد از ثمن معامله را به حساب دولت واریز نمایند؛ ضمن اینکه ۲۰  درصد ثمن معامله نیز به صورت ریالی و ۸۰ درصد آن به صورت ارزی تسویه خواهد شد.   وی اظهار داشت: کف قیمتی از سوی وزارت نفت ۷۹ دلار و ۱۵ سنت به ازای هر بشکه نفت اعلام شده و سقف قیمت نیز در بازارهای جهانی مشخص است. به هر حال این یک تجربه جدید برای عرضه نفت خام ایران در بورس انرژی در الگوی یک میلیون بشکه‌ای است.   مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس ادامه داد: هر خریدار می‌تواند ۳۵ هزار بشکه یا مضربی از آن را تا سقف یک میلیون بشکه خریداری کند.   منبع: مهر      

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۷۲۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات فروش سهام استقلال و پرسپولیس اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرابورس، مزایده رسمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس امروز (دوشنبه سوم اردیبهشت ماه) در بازار پایه فرابورس آغاز شد تا به طور رسمی ۸۵ درصد از سهام سرخابی‌ها به خریداران جدید واگذار شود.

قرار بود در این مزایده ۸۵ درصد از سهام پرسپولیس به ۶ بانک شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین و ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال به شرکت پتروشیمی خلیج‌فارس و چهار شرکت زیر مجموعه آن واگذار شود.

در همین راستا بلوک ۸۵ درصدی استقلال و پرسپولیس معامله شدند.

جزئیات واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال

محمود قامت، معاون نظارت و واگذاری سازمان خصوصی در مورد مزایده سرخابی‌ها و معامله آن، اظهار کرد: امروز متقاضیان خرید دو باشگاه از طرف شرکت فرابورس اجازه حضور در رقابت پیدا کردند به طوری که توسط کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس، پتروشیمی پارس، پتروشیمی بوعلی، پتروشیمی شهید تندگویان و پتروشیمی بندر امام درخواست خود را برای خرید ۸۵ سهام شرکت استقلال ارائه کردند و این معامله انجام شد.

وی افزود: کارگزار خریدار قیمت خرید هر سهم پایه باشگاه استقلال ۳,۰۴۶ ریال در سامانه معاملات وارد کرده بود که کارگزاری بانک صنعت و معدن برای فروش سهام این باشگاه از طرف دولت بود و مطابق رویه‌ها و مقررات معاملات فرابورس این معامله در سامانه معاملات قطعی شد که ارزش کل آن ۲,۷۹۳ میلیارد تومان است.

۶ بانک مالک پرسپولیس شدند

معاون سازمان خصوصی در مورد واگذاری باشگاه پرسپولیس نیز گفت: برای خرید ۸۵ درصد سهام باشگاه پرسپولیس نیز کنسرسیومی متشکل از بانک‌های شهر، ملت، صادرات، اقتصاد نوین و بانک رفاه، پس از اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی‌صلاح و ذی‌ربط، به صورت مشترک درخواست خرید سهام شرکت پرسپولیس ارائه کردند.

وی افزود: این ۶ بانک از طرف کارگزار خریدارشان قیمت هر سهم معادل را ۳,۵۸۰ ریال در سامانه معاملات درج کردند که کارگزار فروشنده سهام به نمایندگی از طرف دولت، کارگزاری بانک ملی ایران بود و این هم معامله مطابق رویه قطعی شد.

قامت کل ارزش معامله ۸۵ درصد سهام باشگاه پرسپولیس را حدود ۳,۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

کد خبر 6085494 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • هیچ فاضلابی در شمال به دریا سرازیر نمی‌شود
  • عرضه هزار و ۵۰۰ کیلو زعفران فردا در بورس کالا
  • سهام استقلال و پرسپولیس به فروش رفت + جزئیات
  • جزییات فروش سهام استقلال و پرسپولیس اعلام شد
  • آخرین جزئیات از عرضه پساپ در بورس انرژی اعلام شد
  • داد و ستد ۱۲۳۶ میلیاردی در بورس آذربایجان غربی
  • معاملات ۳۰۷ میلیارد ریالی ۲۱ شرکت توزیع در نخستین روز بازگشایی
  • ممنوعیت معامله امتیاز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن
  • معامله امتیاز مسکن ملی در قزوین ممنوع است
  • عرضه شفاف فرآورده های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی