Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین نماد یک حرکت جهانی علیه ظلم، بی عدالتی و فساد است، گفت: اربعین به تدریج ذهنیت‌های جدیدی را در سطح جهان به خود جذب می‌کند که این ذهنیت‌ها قطعا فلسفه‌ها و مکاتب‌های کنونی را تضعیف می‌کند. جواد منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با اشاره به مراسم پیاده‌روی اربعین بیان داشت: راهپیمایی اربعین نماد یک حرکت جهانی علیه ظلم، بی عدالتی و فساد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: مردم در راهپیمایی اربعین به‌صورت نانوشته‌ای در مقابل نظام فکری، فلسفی و سیاسی دنیا حرکت می‌کنند. هیچ یک از مکاتب و فلسفه‌های موجود قادر به توصیف اربعین نیستند، زیرا تمامی آنها بر بنیاد مادی و تک‌بعدی بودن انسان استوار هستند. این مکاتب عملا به بن بست رسیده‌اند به گونه‌ای که برای صلح، توسعه و آزادی در دنیا نتوانسته اند تاثیر گذار باشند.
کارشناس مسائل سیاسی گفت: مردم نارضایتی خود نسبت به این نظام‌های ماتریالیستی و مبتنی بر قدرت و ثروت را به این شکل نشان می‌دهند و امام حسین(ع) را به‌عنوان یک مظهر و الگو در برابر ظلم، بی عدالتی انتخاب کرده‌اند. اربعین حسینی به عنوان نمادی برای دفاع از آزادی بسیار مورد توجه است.
منصوری گفت: اربعین به تدریج ذهنیت‌های جدیدی را در سطح جهان به خود جذب می‌کند که این ذهنیت‌ها قطعا فلسفه‌ها و مکاتب‌های کنونی را تضعیف می‌کند. دولت‌ها هم مجبور هستند به این مسئله بپردازند و ماهیت این جریان را درک کنند.   وی یادآور شد: اگر شرایط به گونه‌ای بود که مردم دیگر نقاط دنیا هم می‌توانستند در اربعین حضور یابند، صد‌ها میلیون انسان در این مراسم شرکت می‌کردند، برای اینکه بگویند تنها امید ادامه جامعه انسانی را آزادی، عدالت، توحید و انسانیتی که امام حسین(ع) پرچمدارش بود، می‌دانند.
سفیر پیشین ایران در چین تصریح کرد: جمعیتی که هرسال در پیاده روی اربعین شرکت می‌کند، نماینده آن صد‌ها میلیون نفری است که اینگونه فکر می‌کنند؛ برای همین است که سال به سال علیرغم مشکلات، جمعیت زوار اربعین بیشتر می‌شود. به‌عبارت دیگر زوار می‌آیند تا در این اعلام موضع مردم دنیا نسبت به شرایط کنونی جهان اعلام نظر کنند.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اربعین حسینی ایران وعراق کشورهای مسلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۷۲۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وکیل توماج صالحی : موکلم از فساد فی الارض تبرئه شده و شامل عفو رهبری می‌شد

مصطفی نیلی وکیل توماج صالحی گفت: در رسیدگی‌های سال گذشته، توماج از فسادفی‌الارض تبرئه شده بود و شامل عفو رهبری می‌شد.   روزنامه اعتماد با مصطفی نیلی، وکیل توماج صالحی گفتگو کرده است.    بخش‌های مهم این گفتگو را در ادامه می‌خوانید.   * بر اساس قانون، فرصت ۲۰ روزه‌ای برای فرجام‌خواهی وجود دارد. از این فرصت استفاده می‌کنیم تا عدالت در خصوص این پرونده اجرا شود.    * کلیت پرونده توماج مبتنی بر رخداد‌های اعتراضی سال ۱۴۰۱ است. البته پرونده‌ای هم علیه ایشان باز شده که مربوط به مصاحبه توماج پس از آزادی با وثیقه است. به خاطر این مصاحبه یک حکم یکساله علیه توماج صادر شده و موضوع دیگری هم در این میان وجود ندارد.   *  این پرونده مربوط به رخداد‌های سال ۱۴۰۱ است و ربطی به وقایع بعدی ندارد؛ بنابراین باید موضوع عفو هم در پرونده توماج لحاظ می‌شد.   *  قضات این استدلال را دارند که اتهام افساد فی‌الارض جزو مستثنیات بخشنامه آزادی‌های پیش از موعد و عفو رهبری است. در بخشنامه عفو رهبری برخی موارد خاص مستثنی شده بود.   *  در رسیدگی‌های سال گذشته، توماج از فسادفی‌الارض تبرئه شده بود و شامل عفو رهبری می‌شد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • گفت و شنود/ بلا نسبت!
  • نخست وزیر اسپانیا: استعفا نخواهم کرد
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • بی‌عدالتی‌ها پتروشیمی‌ها در حق مردم استان بوشهر پذیرفتنی نیست
  • باقری: عملیات وعده صادق انگیزه دانشجویان آمریکا علیه صهیونیست‌ها را افزایش داد
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی
  • راهپیمایی ضدصهیونیستی اردنی‌ها در پایتخت این کشور+فیلم
  • وکیل توماج صالحی : موکلم از فساد فی الارض تبرئه شده و شامل عفو رهبری می‌شد
  • حرکت خودجوش دانشگاهیان دربرابر جنایات اسرائیل معادل را عوض می کند