Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@05:47:44 GMT

نمایش «لوتوس» در جشنواره فیلم‌های مستند «جیلاوا»

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۷۲۶۴۴

نمایش «لوتوس» در جشنواره فیلم‌های مستند «جیلاوا»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مستند داستانی «لوتوس» به کارگردانی محمدرضا وطن دوست نماینده سینمای ایران در بیست و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «جیلاوا» جمهوری چک است که از روز پنجشنبه سوم آبان ‌ماه ۹۷ آغاز شده و تا سه شنبه ۸ آبان ادامه خواهد داشت.

اولین نمایش «لوتوس» در این جشنواره ساعت ۱۹:۳۰ روز دوشنبه ۷ آبان در Dukla Cinema است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «جیلاوا» یکی از بزرگترین رویدادهای نمایش فیلم‌های مستند خلاقانه در اروپای مرکزی و شرقی است. این جشنواره با رویکرد هنری خود، نگاهی متفاوت به مسایل مختلف جهان دارد و همواره به دنبال فیلم‌هایی جسورانه و خلاقانه است.

جشنواره «جیلاوا» موسس و عضو اتحادیه جشنواره‌های مستند اروپا از سال ۲۰۰۸ به بعد است و از سال ۲۰۰۹ به بعد، با همکاری جشنواره کارلوویواری، کمپ استعدادهای مستند را با مشارکت انستیتو مستند اروپای شرقی برگزار کرده است.

پیش از این «لوتوس» در بخش رقابتی جشنواره‌ مستند «شفیلد» انگلستان، جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «سروینو» ایتالیا، جشنواره فیلم «لوس‌آنجلس» آمریکا، جشنواره بین‌المللی فیلم «دهوک» اقلیم کردستان عراق و در بخش نمایش ویژه (the Poly: Documentaries) انجمن رویال پلی‌تکنیک کورنوال «فالموث» انگلستان به نمایش درآمده است.

این فیلم در اولین نمایش ملی خود نیز در ۳ بخش رقابتی یازدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» حضور داشت و جایزه ویژه‌ هیات داوران برای بهترین فیلم در بخش مسابقه بین‌الملل این جشنواره را دریافت کرد. در دهمین جشن مستقل سینمای مستند هم کاندیدای بهترین فیلم و بهترین کارگردانی بود و تندیس شایستگی بهترین فیلم مستند کوتاه را دریافت کرد و همچنین کاندیدای بهترین کارگردانی در بیستمین جشن بزرگ سینمای ایران نیز بود.

در این مستند داستانی، زندگی پیرزنی را می‌بینیم که ۱۲ سال در انتظار مجوز ورود به جزیره‌ای نشسته است تا به دیدار تنها ساکن آن برود.

عوامل تولید مستند «لوتوس» عبارتند از نویسنده، فیلمبردار، تدوینگر و کارگردان: محمدرضا وطن‌دوست، دستیار کارگردان و تصویر: علی طالبی، صدابردار و طراح صدا: حسن مهدوی، تدوین صدا: شاهین خاکپور، گوینده متن: ربابه بخشی‌درمی، موسیقی: محمدرضا اسحاقی، تصویر هوایی: محمود حق‌بیان، هماهنگی رنگ تصاویر: علیرضا احمدی، امور فنی تصویر: سروش امیرآبادی، دستیار تدوین: علی وفایی، نورالله فتاحی، مدیر تدارکات: سعدالله ولایتی، مدیر تولید: محسن پویانفر، دستیار تهیه: سارا معیری، تهیه‌کننده: محمدرضا وطن‌دوست، تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با حمایت شهرداری ساری و مشارکت حوزه هنری مازندران، مجری طرح موسسه فرهنگی و هنری «خانه فیلم وطن‌دوست».

جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «جیلاوا» از تاریخ ۲۵ تا ۳۰ اکتبر ۲۰۱۸ برابر با ۳ آبان تا ۸ آبان ۹۷ در پراگ، مرکز جمهوری چک برگزار می‌شود.

کد خبر 4443512 نیوشا روزبان

منبع: مهر

کلیدواژه: فیلم مستند مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اربعین ۹۷ تئاتر ایران هالیوود اربعین 97 فیلم سینمایی سینمای مستند سریال ایرانی فیلم کوتاه اربعین حسینی موسیقی ایرانی برنامه تلویزیونی پوستر رادیو شبکه سه سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۷۲۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، برگزیدگان مردمی دومین دوره جشنواره عروسک‌خونه، با ثبت نزدیک به بیست میلیون رأی در شبکه شاد مشخص شدند و نمایش «هاجر عروسی داره» با ثبت بیش از ۱ میلیون و ۱۲۵ هزار رأی، به عنوان برگزیده اصلی جشنواره اعلام شد.

آئین اختتامیه دومین جشنواره عروسک‌خونه شب گذشته به صورت اختصاصی از شبکه شاد به صورت زنده پخش شد که بیش از ۴۵۲ هزار کاربر شاهد این برنامه بودند.

۲۲ گروه نمایش عروسکی از سراسر کشور در این دوره از جشنواره به رقابت پرداختند. بر اساس آرا مردمی، نمایش «هاجر عروسی داره» با ثبت بیش از ۱ میلیون و ۱۲۵ هزار رأی، به عنوان برگزیده اصلی اعلام شد.

همچنین، نمایش‌های «کی بود؟ کی بود؟ من نبودم» و «کفشدوزک بداخلاق» به ترتیب با ثبت بیش از ۱ میلیون و ۹۶ هزار و ۱ میلیون و ۸۷ هزار رأی به عنوان آثار دوم و سوم انتخاب شدند.

بیش از یک میلیون کاربر عضو کانال ویژه عروسک‌خونه در شبکه شاد هستند و در زمان رأی‌گیری بیش از ۱۹ میلیون و ۸۲۳ هزار رأی برای انتخاب آثار برگزیده ثبت شده است.

در کنار مراسم اختتامیه، مسابقه ویژه‌ای برای بینندگان پخش زنده طراحی شدکه کاربران می‌توانستند با پاسخ به سوال در قرعه‌کشی پنج دستگاه تبلت شرکت کنند.

شبکه شاد بخش ویژه عروسک‌خونه را همانند سال گذشته در اختیار کاربران قرار داد تا علاوه بر تماشای نمایش‌های مختلف بتوانند، بهترین آثار مردمی را انتخاب کنند.

کد خبر 6091347 علی قدمی

دیگر خبرها

  • راهیابی مستند «چنشتی ها» به جشنواره ملی اقوام ایرانی
  • معرفی بهترین مستندهای جهان
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • آغاز به کار سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • «دریای پارس» یادگاری برای ایران به بهانه روز خلیج فارس
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند
  • دومین برنامه‌ سینماتک خانه سینما به مستندخوانی اختصاص یافت 
  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید