Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فراکسیون مبارزه بامفاسد اقتصادی مجلس از نقش گزارشات مردمی در مبارزه با فساد گفت و افزود: گزارشاتی که توسط مردم به فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی می رسد به دادستانی اعلام و با پیگیری آنها با فساد برخورد می شود. ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱ اقتصادی اقتصاد ایران پول | ارز | بانک نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیر خجسته در مصاحبه با رادیو با بیان اینکه فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در مجلس با 141 عضو فعالیت خود را از ابتدی مجلس آغاز کرد، گفت: این فراکسیون قدرتمندانه و بدون توجه به گرایش های سیاسی با هرگونه فساد برخورد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این حوزه مردم و خبرگان جامعه اطلاعات درباره فساد در بخش های مختلف را به این فراکسیون می دهند.

وی با ذکر نمونه ای از این فعالیت ها عنوان کرد: یکی از گزارشاتی که به این فراکسیون رسیده است در مورد گمرک بود که توسط کارشناس این دستگاه در اختیار ما قرار گرفت که نتیجه آن تحول در گمرک بود و جلوی قاچاق 34 هزار خودرو گرفته شد و مجرمین هم بازداشت شدند.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با بیان اینکه سامانه ای که در فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی ایجاد شده، بسیار اثرگذار است، اشاره کرد: از نیروهای امنیتی و انتظامی درخواست داریم در این حوزه ورود و فراکسیون را همراهی کنند. در این بین کارشناسان فراکسیون و همچنین کمیسیون اصل 90 با عملکرد دقیق، با فساد در بخش های دیگر مبارزه کنند.

وی از نقش گزارشات مردمی در راه مبارزه با فساد گفت و عنوان کرد: گزارشاتی که توسط مردم به فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی می رسد به دادستانی اعلام می شود و با پیگیری آن ها با فساد برخورد می شود. در حقیقت مردم از طریق سامانه فراکسیون مبارزه با مفاسد، فساد در دستگاه هایی که بیت المال در آن ها حیف و میل می شود را گزارش می دهند.

خجسته درباره گزارشات مردمی درباره حقوق های نجومی بیان کرد: بر اساس گزارشاتی که مردم ارسال کرده اند مدیر یکی از بانک های تجارت تا بیش از 700 میلیون حقوق دریافت می کرده است که ورود کردیم و دیدیم صحت دارد و لذا با آن برخورد کردیم. همچنین گزارشاتی از دریافت حقوق های 80 تا 100 میلیونی برخی مدیران دریافت کرده ایم که با آن ها نیز برخورد کردیم.

انتهای پیام/

R1012122/P1012122/S7,77,79/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۷۳۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها

معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن هشدار به صاحبان مالها گفت: در حوزه مبارزه با قاچاق هم در مبدا و هم در بحث مبارزه با عرضه کالای قاچاق عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز جدی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بیگی معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز؛ در نشست هماهنگی با مدیران ارشد فروشگاه‌ها و مال‌ها برای جلوگیری از عرضه کالای قاچاق، اظهار کرد: تمام ارکان از مسئولان اجرایی گرفته تا اصناف باید در بحث جهش تولید مشارکت داشته باشند. مبارزه با قاچاق کالا یکی از مباحث اصلی جهش تولید است.

وی افزود: در حوزه مبارزه با قاچاق هم در مبدا و هم در بحث مبارزه با عرضه کالای قاچاق عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز جدی است.

بیگی گفت: باید این نکته مد نظر فروشگاه‌ها باشد که چه کالایی عرضه می‌کنند! عمده کالاهای در این فروشگاهها اقلام وارداتی است و این با سیاست اولیه تشکیل این فروشگاه‌ها در تضاد است. متاسفانه شاهد عرضه محرز پوشاک قاچاق در این فروشگاهها هستیم. خواهش ما این است که مدیران این فروشگاهها اجازه ندهند تا برخوردهای نیروی انتظامی با عرضه اقلام قاچاق از جمله پوشاک قاچاق پیاده شود و قبل از این مرحله نسبت به اجرای قانون اقدام کنند.

معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد:  مدیران این فروشگاه‌ها مسئولیت عرضه این کالاهای محرز قاچاق در داخل محوطه این فروشگاهها را برعهده دارند.

وی گفت: آخرین اصلاحیه قانون مربوط به سال 1401 است و مدیران فروشگاه‌ها باید با مفاد این قانون آشنا شوند.

بیگی با اشاره به اینکه آخرین آمار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز حاکی از وجود بیش از بیست میلیارد دلار قاچاق ورودی و خروجی است گفت: این منابع از جیب تمام ایرانیان خارج می‌شود. اگر هر کالایی از مرزهای گمرکی وارد نشده باشد قاچاق است و با آن برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتراف متهمان شبکه‌های فریب و قاچاق دختران
  • افشای واریز ۷۰۰ میلیونی به حساب بانکی دخترِ کوچولو آقای خبرنگار! +تصویر
  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • کشف کالا‌های قاچاق در کهگیلویه به ارزش ۲ میلیارد ریال
  • کشف یک میلیارد تومان دخانیات قاچاق در جنوب تهران
  • توقیف خودرو‌های خارجی قاچاق ۷۰۰ میلیاردی در استان بوشهر
  • هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها
  • رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا: ۲۶۵۰۰ خودرو در انبارهای غیررسمی پیدا کردیم / مسئولان از خودروهای شوتی حمایت می‌کنند
  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲ / رشد ۴۸ درصدی برخورد با خودروهای شوتی
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند