Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر موکب علی بن جعفر(ع) از توزیع روزانه ۳۲ هزار غذای گرم و میان وعده در موکب علی بن جعفر(ع) قم در سامرا خبر داد. ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴ استانها قم نظرات

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین یوسف احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به برپایی موکب علی بن جعفر(ع) استان قم در شهر مقدس سامرا اظهار داشت: موکب علی بن جعفر(ع) اداره‌کل اوقاف استان از 7 صفر تا 23 صفر در شهر مقدس سامرا برپا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار این موکب در شهر مقدس سامرا برپا شده است، افزود: چندین سال موکب اوقاف قم در مرز مهران برپا می‌شد که بنا به هماهنگی‌ها و نظر ریاست سازمان امسال موکب اوقاف قم در شهر مقدس سامرا مشغول به خدمت‌رسانی به زائران شده است.

مدیر موکب علی بن جعفر(ع) خاطرنشان کرد: در این موکب سه وعده غذایی شامل صبحانه، ناهار، شام و میان وعده شامل کشمش، خرما، کیک به همراه آب و رانی به زائران ارائه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه موکب علی بن جعفر(ع) در مکانی مشترک با موکب حضرت علی‌اصغر(ع) استان مازندران برپا شده است، عنوان کرد: در وعده صبحانه میانگین پنج هزار، ناهار 6 تا هفت هزار پرس و در وعده شام بیش از پنج هزار پرس غذای گرم و درمجموع حدوداً 20 هزار پرس غذای گرم به زائران داده می‌شود.

احمدی با اشاره به ارائه بیش از 12 هزار میان وعده در موکب تصریح کرد: 80 هزار آب‌معدنی به همراه روزانه 20 هزار لیوان آب خنک به زائران ارائه می‌شود.

وی با تأکید بر فعالیت 24 ساعته موکب علی بن جعفر(ع) و علی‌اصغر(ع) ادامه داد: روزانه حدود شش هزار قرص نان به کمک نانوایان مستقر در موکب به زائران ارائه خدمت می‌شود.

مدیر موکب علی بن جعفر(ع) اظهار داشت: بیش از 100 نفر خادم شامل روحانیون، آشپزان، نیروهای فنی، نانوایان، توزیع‌کنندگان و نیروهای رسانه‌ای از استان‌های قم و مازندران در این موکب حضور داشتند. با توجه به حضور روحانیون اقدامات فرهنگی نیز شامل تبلیغ، نماز جماعت، راهنمای فرهنگی و غیره همراه با اقدامات پذیرایی به زائران ارائه خدمت شده است.

انتهای پیام/ ز

R7854/P41362/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۷۳۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان سمنان از تجمیع مواکب اربعین در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از روابط‌عمومی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان، جبار دوست محمدیان در اولین همایش موکب‌داران اربعین در سال ۱۴۰۳ با بیان اینکه در سال‌جاری بحث تجمیع مواکب از ستاد اربعین کشور ابلاغ شده است، گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات به عنوان کمیته اسکان و تغذیه در ستاد اربعین فعالیت دارد و باید تابع این ستاد باشد.

وی افزود: تعداد مواکبی که هر استان می‌توانند در کشور عراق داشته باشند، براساس سرانه جمعیتی آن استان تعریف شده است که برهمین اساس استان سمنان می‌تواند هفت الی ۱۰ موکب در عراق داشته باشد.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان سمنان خاطرنشان کرد: با توجه به این امر، چندین موکب استان سمنان باید باهم ادغام و در یک موکب تجمیع شوند تا با کیفیت‌تر و قدرت بیشتر به زائران خدمات ارائه کنند.

دوست محمدیان تصریح کرد: این تجمیع مواکب برای خدمات‌رسانی در کشور عراق است و محدودیتی در برپایی تعداد مواکب اربعین در داخل کشور نداریم.

وی از موکب‌داران خواست راهکارها و پیشنهادات خود برای نحوه تجمیع مواکب را ارائه کنند و افزود: هیئت امنای مواکب خود تصمیم بگیرند که کدام موکب فعالیت‌شان ادامه پیدا کند و کدام تجمیع شود.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان سمنان اظهار کرد: ثبت اموال مواکب از مهمترین انتظارات است که ضرورت دارد تا مدیران انجام دهند.

دوست محمدیان در پایان از مدیران مواکب خواست در زمینه کمک مالی به ستاد در توسعه و بازسازی عتبات همت بیشتری داشته باشند.

کد خبر 748469

دیگر خبرها

  • نور محبوسی که خاموش نشد
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند! | تاثیر لبنیات در چربی سوزی شکم ؛ روزانه سه وعده لبنیات بخورید
  • قیمت غذای محبوب ایرانی‌ها نجومی شد (اینفوگرافی)
  • کشف غذای سگ و گربه قاچاق در خوی