Web Analytics Made Easy - Statcounter

جغتایی گفت: در حال حاضر در هفت مرکز دانشگاهی رشته های علوم اعصاب شناختی دایر و درحال فعالیت‌های آموزشی است.

به گزارش  حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد تقی جغتایی مشاور ارشد ستاد توسعه علوم شناختی در امور آموزش در نخستین کنگره بین المللی علوم اعصاب "نورو تکنولوژی" و" نقشه برداری مغزی" که با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی در دانشگاه پزشکی شیراز گشایش یافت، اظهار کرد: برای ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی در سطح کشور برنامه ریزی وسیعی صورت گرفته و تلاش های فراوانی در حال انجام است تا این دانش میان رشته ای بطور گسترده در فضاهای آموزشی و تخصصی توسعه و گسترش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آموزش و تربیت نیروهای کارآمد و متخصص در بخش های مختلف حوزه های دانش علوم شناختی  از اهداف راهبردی ستاد توسعه علوم شناختی است تا با تامین نیروی انسانی مورد نیاز ، گام های اساسی و زیربنایی برای دستیابی به خودکفایی و بومی سازی تجهیزات و فن آوری های شناختی و نیز ارایه راهکارهای علمی جهت درمان بیماری های شناختی و علوم اعصاب شناختی در کشور برداشته شود.

دوره های مهارتی علوم شناختی ویژه استادیاران و دوره دکتری دستیاری برای دانشجویان

مشاور ارشد ستاد توسعه علوم شناختی در امور آموزش، ایجاد دوره های مهارتی برای استادیاران جوان و دکتری دستیاری برای دانشجویان را از جمله سیاست های ستاد علوم شناختی برای تعمیم و گسترش حوزه های علوم شناختی در کشور برشمرد.

جغتایی با اشاره به اینکه بالابردن سطح کیفیت در امر آموزش و نیز تولید و ساخت تجهیزات و فن آوری های شناختی به عنوان یک اصل و هدف همواره مورد توجه جدی است ، یادآورشد: برای توسعه رشته های علوم اعصاب شناختی اقداماتی مثبت با همکاری مراکز علمی ، تحقیقاتی و پزشکی انجام شده و در حال حاضر در هفت مرکز دانشگاهی این رشته از دانش علوم شناختی دایر و درحال فعالیت های آموزشی است.

عضو ارشد ستاد توسعه علوم شناختی استفاده از تکنولوژی های شناختی و نوروتکنولوژی برای ارایه راهکارهای علمی و تحقیقی در درمان برخی از بیماری ها را اقدامی مثبت یاد کرد و گفت: در دنیای کنونی تکنولوژی های شناختی و توسعه آن از اهمیتی فراوان برخودار است، از این تجهیزات و فن آوری از سویی برای تشخیص و درمان بیماری ها و مداخلات شناختی و از سوی دیگر برای افزایش توانایی های مغزی و ارتقای سلامت مغز استفاده می شود.

حمایت از شرکت‌های دانش بنیان برای توسعه علوم شناختی

وی با اعلام اینکه ستاد توسعه علوم شناختی از توسعه این تکنولوژی ها توسط محققان دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان حمایت می کند، تاکید کرد: بومی سازی تجهیزات و فن آوری های شناختی و استفاده صحیح ازاین تکنولوژی ها از سیاست های راهبردی ستاد توسعه علوم شناختی و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است و برای استفاده از این تکنولوژی ها در ارزیابی های شناختی و درمان بیماران  باید شواهد علمی لازم ارائه و کارایی این تجهیزات مورد تایید قرار گیرد.

محققان و متخصصان در کنگره بین المللی علوم اعصاب "نورو تکنولوژی" و" نقشه برداری مغزی" آخرین یافته های علمی درخصوص ساختار مغز ، نقشه شناختی مغز ، علوم اعصاب محاسباتی، سیستم های تحریک عمقی مغز ، الکتروفیزیولوژی ،توانبخشی عصبی و چشم انداز ایمپلنت های سیستم عصبی و نیز جدیدترین دیدگاه های بالینی و تحقیقاتی در خصوص بیماری های نوروتکنوژی را به اشتراک گذاشتند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فناوری اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۷۴۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، شانزدهمین آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران به صورت سراسری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: سومین همایش سلامت، حکمت و حکمرانی در بیمارستان فرهیختگان برگزار می‌شود/ یکم اردیبهشت؛ آخرین مهلت ارسال مقالات

به گفته مهسا آل ابراهیم، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و مسئول المپیاد کشوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آزمون غربالگری (مرحله اول انفرادی) شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در ۵ حیطه آموزش پزشکی، مدیریت نظام سلامت، همگرایی علوم پایه، استدلال بالینی و حیطه ی هنر و سلامت، با حضور بیش از ۸۰ نفر از داوطلبان این واحد دانشگاهی، در سالن شهید احدی ساختمان زرگنده برگزار شد.

وی افزود: برگزیدگان حیطه های مختلف آزمون غربالگری دانشگاهی، در خردادماه ۱۴۰۳ به المپیاد کشوری وزارت بهداشت راه خواهند یافت.

آل ابراهیم خاطرنشان کرد: با توجه به درخشش دانشجویان عزیزمان در المپیاد کشوری وزارت بهداشت در سال گذشته، امید آن داریم که امسال نیز به لطف پروردگار با کسب مدال های بیشتر، شاهد اعتلای جایگاه دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، در المپیاد کشوری وزارت بهداشت باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228971 برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی

دیگر خبرها

  • آغاز به کار بیست و چهارمین کنگره مغز و اعصاب کودکان
  • تولید و تجهیز ۱۰۰ آزمایشگاه شناختی با فناوری ایرانی
  • حمایت از طراحی و ساخت ابزار‌های شناختی توسط ستاد علوم شناختی
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • هشدار رئیس دانشگاه آزاد به ناهنجاری در انتخاب رشته دانشگاهی
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم