Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@09:32:07 GMT

موازی کاری آفت کار فرهنگی در قم است

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۷۴۲۰۱

موازی کاری آفت کار فرهنگی در قم است

قم - ایرنا - رئیس سازمان بسیج هنرمندان قم با انتقاد از نبود دستور کار مشترک میان دستگاه ها و نهادهای مختلف فرهنگی در این استان گفت: موازی کاری آفت کار فرهنگی و موجب هدر رفت سرمایه ها و خروجی غیرموثر برنامه ها در این استان است.

قاسم بابایی روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه از منظر قانونی و همچنین تعداد سازمان ها، نهاد ها و ادارت فرهنگی هیچگونه کمبودی در کشور وجود ندارد افزود: فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، بسیج، کانون های فرهنگی هنری مساجد، سازمان بسیج هنرمندان، حوزه هنری، آموزش و پرروش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حوزه علمیه از جمله نهادها و سازمان هایی است که به شکل های مختلف در حوزه فرهنگی و هنری فعالیت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در حوزه های مختلف فرهنگی شاهد موازی کاری های بسیار در قم هستیم گفت: به طور مثال در حوزه برگزاری مسابقات قرآنی نهادهای مختلفی از جمله اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، بسیج، کانون های فرهنگی هنری مساجد و حوزه علمیه به صورت مجزا اقدام به برگزاری مسابقه می کنند که این امر علاوه بر هدر رفت هزینه ها مانع از ترسیم چشم انداز مناسب در این حوزه شده است.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان قم ادامه داد: اگر چه در سالهای گذشته کارهایی برای حذف موازی کاری در برگزاری مسابقات قرآنی در این استان شده و قابل تقدیر است ولی همچنان مواجهه با حجم عظیمی از فعالیت های فرهنگی مشابه بدون رویکرد و چشم انداز بلند مدت و منسجم در این استان هستیم.
وی با اشاره ظرفیت های بی بدیل قم در حوزه فرهنگی گفت: وجود بزرگترین حوزه علمیه جهان تشیع، حرم حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و همچنین جایگاه قم به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی موجب شده تا استفاده از این ظرفیت ها فرصت جریان سازی فرهنگی هنری در کشور را فراهم کند.
بابایی، با تاکید بر اینکه شورای فرهنگ عمومی می تواند در حذف این موازی کاری ها نقش مهمی ایفا کند تاکید کرد: حذف موازی کاری و ترسیم چشم انداز واحد علاوه بر فعال کردن ظرفیت هایی که مورد غفلت قرار گرفته است موجب می شود تا شاهد اثرگذاری بیشتر و ارتقای سطح کیفی برنامه های فرهنگی باشیم.
وی اظهار داشت: کمبود سرانه های هنری، موازی کاری در راستای کارهای فرهنگی و هنری، خلاصه شدن در آمار و ارقام، پایین بودن سرانه اوقاف فراغت جوانان و دولتی شدن فعالیت های فرهنگی از جمله مهمترین کمبودها و مشکلات حوزه فرهنگ در قم است.
وی با بیان اینکه دشمن برای ایجاد انحراف درقم درحال سرمایه گذاری سنگین است ادامه داد: در اسناد راهبردی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، اسمی از این استان آورده و بر این نکته تاکید شده است که باید ریشه این انقلاب را از همان جایی زد که از آنجا شکل گرفته است به همین دلیل مسئولان فرهنگی قم در مواجهه با تهاجم فرهنگی دشمن وظیفه سنگینی به عهده دارند.
7404/ 6133/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي سازمان بسيج هنرمندان موازي كاري قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۷۴۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: به نظر بنده نمره‌ای که به سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین داده می‌شود نمره صفر بوده و معتقدم در حوزه ی فرهنگی کار خاصی را در سطح شهر انجام نداده‌ایم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، علی فرمانی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین، بعد از ظهر امروز شنبه در نشست رودررو با مسئولین که با حضور جمعی از اصحاب رسانه استان قزوین در محل سازمان بسیج رسانه برگزار شد گفت: منتخبین مردم در ششمین دوره از مجلس شورای اسلامی به هیچ عنوان رسانه‌گریز نیستند و همواره بر حضور اصحاب رسانه در همه جلسات پارلمان محلی قزوین تاکید دارند.

وی ادامه داد: معتقدم حوزه مدیریت شهری، جای سیاسی‌بازی و باندبازی نیست و اصلی‌ترین هدف این مجموعه را خدمت‌رسانی به مردم قزوین می‌دانم. پارلمان محلی شهر قزوین هیچ محدودیتی برای ارتباط با رسانه‌ها نداشته و ندارد و معتقد است باید همواره پاسخگوی مردم و اصحاب رسانه باشد.

فرمانی با اشاره به تذکر جدی شورای شهر به شهردار قزوین مبنی بر انتصابات مدیران این چنین تصریح کرد: پارلمان محلی در حوزه انتصابات مجموعه مدیریت شهری اختیاری ندارد اما همواره هرکجا که لازم باشد تذکرات جدی را به شهردار داده و خواهد داد.

وی در ادامه در پاسخ به سؤال یکی از اصحاب رسانه استان قزوین مبنی بر اینکه آیا پارلمان شهری در برسی بودجه سالیانه از ظرفیت نخبگان استفاده کرده است این چنین افزود: بنده به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در بررسی بودجه سالانه شهرداری قزوین با بالغ بر 400 نفر از نخبگان و اقشار مختلف مردم بدون هیچ نگاه سیاسی و جناحی مشورت کرده و از نقطه نظراتشان استفاده کرده‌ام.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضعف سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین این چنین تصریح کرد: به نظر بنده نمره‌ای که به سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین داده می شود نمره صفر بوده و معتقدم در حوزه ی فرهنگی کار خاصی را در سطح شهر انجام نداده‌ایم.

فرمانی در پایان تاکید کرد: بنده همواره به ارتباط با همه دستگاه‌های اجرایی استان قزوین تاکید کرده‌ام و از همین رو بدون هیچ واهمه و نگاه پوپولیستی و تبلیغاتی به تعامل با مدیریت ارشد استان پرداخته‌‌ام.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود
  • میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • هفته گرافیک افتتاح شد
  • حذف موازی کاری از صنعت داروسازی/ تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • حذف موازی کاری از مسیر صنعت داروسازی/تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد