Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترکمنستان در تلاش است مسابقات وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان جهان را به بهترین شکل میزبانی کند.

به گزارش ایسنا، ترکمنستان خود را مروارید آسیای مرکزی می داند و عشق آباد را به عنوان مروارید ترکمنستان، شهر سنگ مرمر سفید و شهر عشق معرفی کرده است. اخیرا هم این شهر را به عنوان شهر سلامتی و دوستی می شناسند چراکه میزبان چندین رویداد ورزشی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال به سال تعداد رویدادهایی که عشق آباد ترکمنستان میزبانی می کند، در حال افزایش است و این روزها عشق آباد آماده است تا به وزنه برداران سراسر جهان خوش آمد بگوید.

عشق آباد ترکمنستان تا چند روز دیگر میزبان مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان 2018 است. پیش از این ابتدا پرو میزبان مسابقات بود اما پس از انصرافش، در حاشیه مسابقات جهانی 2017، ترکمنستان به عنوان میزبان جدید معرفی شد. درواقع ترکمنستان به دلیل داشتن میزبانی خوب در بازی های داخل سالن آسیا توانست نظر فدراسیون جهانی وزنه برداری را جلب کند.

ترکمنستان در تلاش است این مسابقات را هم به بهترین شکل ممکن برگزار کند از این رو  با راه اندازی سایتی به معرفی امکاناتی که برای برگزاری این مسابقات در نظر گرفته پرداخته است.پس از بازی های داخل سالن آسیا مهمترین رویدادی که قرار است ترکمنستان برگزار کند در واقع همین وزنه برداری قهرمانی جهان است و به نظر می رسد میزبان، همانند بازی های داخل سالن آسیا سنگ تمام خواهد گذاشت.

سالن مسابقات:

مسابقات قرار است در سالن هنر های رزمی برگزار شود. همانطور که از نام این سالن مشخص است رقابتهای چون سامبو، جوجیتسو، کشتی سنتی و با کمر بند، کشتی آزاد و فرنگی، بوکس و کیک بوکسینگ در آن برگزار می شود.

تاکنون مسابقاتی چون قهرمانی آسیای سامبو، کیک بوکسینگ و بازی های داخل سالن را میزبانی کرده است و اکنون هم میزبان وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان جهان است.

 این سالن 5000 هزار نفر ظرفیت دارد.

نمای بیرونی سالن مسابقات

نمای داخلی سالن مسابقات

سالن تمرین:

محلی که برای تمرین وزنه برداران در نظر گرفته شده ،یک سالن مدرن است که خودش دارای سه سالن جداگانه است. محل تمرین بسیار نزدیک به سالن مسابقه قرار دارد و سالن اصلی آن برای تمرین وزنه برداران در نظر گرفته شده است.

تخته هایی در آن قرار داده شد و اتاق رختکن، پزشکی، ماساژ هم دارد. علاوه بر آن ورزشکاران می توانند از سونای فنلاندی  و حمام ترکی هم استفاده کنند.

سالن تمرین سالن تمرین سالن تمرین

محل اسکان ورزشکاران:

تیم های شرکت کننده در دهکده ورزشکاران که در مجموعه المپیک عشق آباد قرار دارد، اسکان داده می شوند. 2ساختمان 12 طبقه برای اسکان تیم ها در نظر گرفته شده است. 1000 میهمان می‌توانند در این دو ساختمان اسکان داده شوند.

در دهکده ورزشکاران امکانات تفریحی برای ورزشکاران در نظر گرفته شده و امکاناتی  نظیر تلویزیون، اینترنت و پلی استیشن هم برای ورزشکاران در نظر گرفته شده است.

محل اسکان مقامات:

هتلی که برای مهمانان ویژه، مقامات فدراسیون جهانی و خبرنگارهای بین المللی در نظر گرفته شده است، دارای 398 سوئیت درجه اول است. این هتل قرار است میزبان کنگره فدراسیون جهانی  و نشست هیات اجرایی فدراسیون جهانی و دیگر کنفرانس هاو نشست های سطح بالا خواهد بود.

به گزارش ایسنا، تیم ملی ایران جمعه هفته جاری راهی عشق آباد می شود. البته رییس  و دبیر فدراسیون برای حضور در کنگره فنی و مجمع سالیانه فدراسوین جهانی زودتر راهی ترکمنستان می‌شوند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزنه برداري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۷۴۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردبیل میزبان مسابقات بین‌المللی تکواندوی جام صفوی شد

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل از برگزاری مسابقات تکواندوی جام صفوی به میزبانی اردبیل خبر داد. - اخبار استانها -

محمدعلی پهناور در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در اردبیل اظهار داشت: در نشست با رئیس فدراسیون تکواندو مقرر شد تا جام صفوی در رشته تکواندو و با حضور تیم های منتخب کشور و ورزشکاران کشوری به میزبانی اردبیل برگزار شود که به احتمال زیاد در این رویداد تکواندوکاران کشورهای دیگر نیز حضور خواهند داشت.

وی برگزاری آبرومند جام صفوی در رشته کشتی در هفته های اخیر را یادآور شد و خاطرنشان کرد: امیدواریم با همراهی فدراسیون تکواندو استان اردبیل که در رشته های رزمی همواره جزو افتخارآفرینان کشور است سربلند از این میزبانی بیرون آید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: قرار شد در سفر رییس فدراسیون به استان اردبیل در ماه آینده تفاهمنامه برگزاری جام صفوی در رشته تکواندو منعقد شده و ما در تابستان شاهد برگزاری این رویداد در دیار سبلان باشیم.

پهناور افزود: رشته تکواندو از رشته های مدال آور استان اردبیل محسوب می شود و قرار است با تلاش هیات تکواندوی استان و برنامه ریزی میان مدت و بلندمدت بتوانیم اردبیل را به پایگاه قهرمانی تکواندوی کشور تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: زیرساخت های لازم برای این رشته ورزشی هم به همت ورزش و جوانان و هم تلاش بخش خصوصی مهیا شده و انتظار می رود رویداد جام صفوی به میزبانی های دیگر این استان در رویدادهای ملی و بین المللی کمک کند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • مسابقات تکواندو با نام جام صفوی به میزبانی استان اردبیل برگزار می‌شود
  • اردبیل میزبان مسابقات بین‌المللی تکواندوی جام صفوی شد
  • سال گذشته ۶ میزبانی و ۱۴ اعزام برون استانی توسط هیات بدمینتون قم انجام شد
  • شایگان: حسن یزدانی به بوداپست می‌رود، مگر آنکه آماده نباشد
  • استان مرکزی میزبان وزنه برداران جانباز و توان یاب؛ اسامی اردونشینان
  • میزبانی رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام تختی به زنجان رسید
  • مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی دختران کشور در همدان
  • بانوان وزنه‌بردار خراسان شمالی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارند
  • تمام رشته‌های المپیکی باید مورد حمایت قرار گیرند
  • قهرمانی کشتی گیر مهریزی در مسابقات مرحله نهایی