Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حمید میرمعینی کارشناس بورس در گفت و گو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،درخصوص عرضه نفت در بورس گفت:اگر این عرضه بر اساس معیار ها و اصول استاندارد موجود در بورس انجام شود، راه دسترسی فعالان و متخصصانی که توانایی و تمایل ورود به معاملات نفتی را دارند امکان پذیر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:عرضه نفت در بورس یک اتفاق مبارک و میمون برای اقتصاد کشور است.

کارشناس بورس؛ ایجاد فضای رقابتی ،شفافیت و کشف قیمتی بیشتر،ورود تحلیلگران و متخصصان و ایجاد مرکزی برای نقل و انتقال نفت و دسترسی فعالان بین المللی در صورت رفع مشکلات و موانع سیاسی را از مزایای عرضه نفت در بورس انرژی دانست.

میر معینی خروج معاملات نفتی از حالت انحصاری و ابهام آمیز که توسط یک وزارت خانه خاص اداره می شود را از دیگر مزایای عرضه نفت در بورس معرفی کرد و گفت:همین شفافیت باعث بهبود عملکرد می شود علاوه بر این خریداران و خرده فروش ها بر اساس تحلیل و با استفاده از تمام ظرفیت و پتانسیل خود وارد میدان خواهند شد.

وی ادامه داد:بورس ها می توانند در اقتصاد کشور ها نقش مهم و موثری را ایفا کنند اما بورس کشور ما،با بورس های توسعه یافته فاصله دارد .امیدواریم با ورود نفت، بورس انرژی بتواند نقش پیشرو را در زمینه توسعه ایفا کند.

میر معینی اضافه کرد :باید بستر ها و ساختار طوری چیده شود که در نهایت اثر مثبت بر روی اقتصاد داشته و منجر به تنزل اعتبار و آبروی بورس انرژی نشود،همچنین در مرحله راه اندازی، عرضه به صورت محدود انجام شود تا در سایه نظارت های کافی بورس، به منافع ملی آسیب وارد نشود .

انتهای پیام/

راه دسترسی فعالان برای معاملات نفتی تسهیل شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بورس وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۷۵۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۹ هزار واحدی صبحگاهی بورس

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز یک‌شنبه (۲ اردیبهشت) با رشد ۲۹۲۶۰ واحدی به ۲,۳۱۵,۱۰۴ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۴۷۹۹.۹۹ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۵.۰۱۷ میلیارد سهم بود که طی ۲۱۵,۸۳۹ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۳۳,۱۰۳.۸۱۱ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۴۸۶,۴۳۲.۸۷۲ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6084112 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • سازمان بازرسی کل کشور به ماجرای «نوکیای ایرانی» ورود کند
  • هیچ فاضلابی در شمال به دریا سرازیر نمی‌شود
  • ۵۰ درصد برق کشور در واحدهای صنعتی مصرف می‌شود
  • رشد ۲۷ هزار واحدی بورس/ ورود ۳۲۰ میلیارد تومان نقدینگی
  • رشد ۲۷ هزار واحدی بورس/ ورود ۲۵۰ میلیارد تومان نقدینگی
  • رشد شاخص کل بورس
  • ضرورت حركت از اقتصاد نفتی به سمت چرخه تولید
  • رشد ۲۹ هزار واحدی صبحگاهی بورس
  • عرضه شفاف فرآورده های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی