Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری  برنا ، چهارم آبان ماه مطلبی تحت عنوان « اتفاقی عجیب در دانشگاه آزاد اسلامی «دهاقان » در خبرگزاری برنا منتشر شد .

لینک مطلب :

https://www.borna.news/fa/tiny/news-768884

پس از انتشار این مطلب ، دانشگاه آزاد اسلام واحد دهاقان اینگونه به برنا پاسخ داد که در ادامه می خوانید:

در پی درج شده در سایت خبرگزاری برنا در روز پنج شنبه مورخ 03/08/97 ساعت 14:59:49 با کد خبر 768884 تحت عنوان "اتفاقی عجیب در دانشگاه آزاد اسلامی دهاقان"

دانشگاه آزاد اسلامی از بدو تاسیس تاکنون نقش بسیار مهم و حیاتی در توسعه‌ی کشور به ویژه در توسعه آموزش عالی از مقاطع کاردانی تا دکتری ایفا نموده که خدمات ارزنده این واحد دانشگاهی در کشور عزیزمان ایران برای هیچ‌کس پوشیده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در راستای توسعه و تعالی منابع انسانی واهداف و سیاست‌های کلان کشور، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان نیز همچون سایر واحدها از بدو تأسیس (در اسفندماه سال 1366) تاکنون با بهره‌گیری از اساتید مجرب تمام وقت، نیمه وقت و مدعو در مقاطع مختلف تحصیلی به خصوص مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های مطرح در کشور و استان اصفهان به ویژه در رشته‌های مدیریت و علوم اجتماعی محسوب می‌گردد. لذا این واحد دانشگاهی با هدف پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری، ضمن استقبال از انتقادات صحیح و مبتنی بر اطلاعات دقیق و با عنایت به جهت‌گیری هر چه بیشتر این دانشگاه به سمت شفافیت در مدیریت عملکرد و ارتقای سطح کمی و کیفی آموزش و پژوهش و با پایبندی به اصول منشور اخلاقی و ارزش‌های متعالی دانشگاهی در پاسخ به موارد پنج‌گانه مطرح شده با دلایل متقن و محکم و مستندات قانونی و دانشگاهی با این نیت که مراکز خبرگزاری از این پس قبل از درج اخبار و اطلاعات در سایت‌های خبری از صحت و سقم آن اخبار مطلع گردند و سپس به درج آن اقدام نمایند، به موارد مطرح شده به شرح زیر پاسخ می‌دهد:

1) با توجه به ظرفیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان در رشته مدیریت، مجوز لازم برای پذیرش دانشجو در رشته دکترای کارآفرینی در مهرماه سال 1395 در دو رشته گرایش کارآفرینی آموزش عالی و کارآفرینی بین الملل برای اولین بار در استان اصفهان توسط وزارت علوم و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به این واحد اعطا گردید. از همان نیمسال اول (مهرماه 1395) تاکنون با جهت گیری کیفی و با بکارگیری اساتید مختلف (حداقل مرتبه‌ی استادیاری) و در مواردی به منظور ارتقاء سطح کیفی با دعوت از اساتیدیاز تهران، تمام تلاش مسئولین در حوزه معاونت آموزشی و مدیر گروه مربوطه بر این موضوع متمرکز بوده که این رشته با رعایت استانداردهای آموزشی و پژوهشی در سطح دانشگاه‌های تراز اول کشور و رعایت دقیق سرفصل های آموزشی مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری اداره گردد. برای شفاف سازی این موضوع، لازم به تاکید است کهبا توجه به ابلاغ برنامه‌های تدریس اساتید که مستندات آن موجود است،دروس و سرفصل های این دو رشته توسط اساتید مختلف ارائه شده است.

گروه دکترای کارآفرینی با مجموع 9مدرس تمام‌وقت و مدعو که 4 نفر از این اساتید دارای مرتبه‌ی دانشیاری بوده، با کمیت و کیفیت مطلوب در مسیر تعالی،گام های اثربخش برداشته است.لذا دروس استاد (ع ـ ش ) که خبرگزاری برنا به آن استناد کرده است، برای دانشجویان ورودی مهرماه 1395 و مهرماه 1396 بوده که دو گروه متفاوت می باشند و به هیچ عنوان ارائه کلیه دروس دانشجویان یک ورودی توسط یک مدرس انجام نگرفته است. بنابراینموردشمارهیک خبر که در آن قید شده "کلیه دروس توسط یک استاد تدریس می شود"، برابر مستندات و ابلاغیه های آموزشینادرست است.

2) با عنایت به ماده ششم مصوبات پنجاه و پنجمین جلسه‌ی شورای برنامه ریزی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی که به امضاء ریاست وقتاین دانشگاهرسیده،امکان انتخاب استاد راهنما تا پایان نیمسال اول سال تحصیلی برای هر دانشجو وجود دارد که بر این اساس موضوع رساله‌ی دانشجو (ف –ع) در ابتدای نیمسال سوم او به تصویب شورای گروه رسیده است و تا این زمان به دلیل نگذراندن آزمون جامع، کد شناساییتوسط واحد دانشگاهی برای این دانشجو صادر نشده است. لذا تصویب موضوع رساله و انتخاب استاد راهنما توسط هر دانشجویی برای جهت گیری درست پژوهشی در دوره ی دکتری از الزامات برنامه ریزی صحیح در هر گروه آموزشی می باشد. بنابرایندومین مورد مطرح شده در این خبر نه تنها تخلف محسوب نمی‌گردد بلکه از تأکیدات آئین نامه دکتری  بوده است. لازم به ذکر است با توجه به مستندات شورای پژوهشی واحد، هیچ یک از دانشجویان دکتری مدیریت دولتی  و کارآفرینی تاکنون به مرحله ی تصویب نهائی و اخذ کد شناسایی پایان نامه نرسیده اند.

3) در خصوص مورد سوم، برگزاری کلاس­ دروس جبرانی (تحلیل محیط کسب و کار) در ترم تابستان و بعد از برگزاری آزمون جامع براساس نامه شماره 22226/30/ص/97 مورخ 23/04/1397 پیرو بخشنامه شماره 7061/30 مورخ 19/02/1397 (دستورالعمل اصلاح نحوه برگزاری ارزیابی جامع دوره دکتری تخصصی آموزشی – پژوهشی) و بخشنامه شماره 47022/30 مورخ 07/07/1394 و شماره 46664/30 مورخ 06/07/95 (دروس جبرانی)  سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی بوده که توسط معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی این سازمان به کلیه­ی دانشگاه های آزاداسلامی سراسر کشور ابلاغ شده است. همچنین کلیه دانشجویان در امتحان پایان ترم موفق به گذراندن این درس جبرانی شده اند، به طوری که بر اساس لیست دایره امتحانات این واحد دانشگاهی، میانگین نمرات کلاس فوق 79/17 می باشد که مشخص می نماید هیچ دانشجویی نمره صفر یا حذف درس نداشته است. لذا پسندیده تر این بود که خبرنگار خبرگزاری برنا با دقت بیشتر نسبت به تهیه‌ی مستندات قانونی اقدام و سپس نظر و ادعای منبع خود را چاپ و انتشار می داد.

4) در خصوص مورد شماره 4 این خبر، باعنایت به رویکرد کیفی و رعایت استانداردهای  دقیق  آموزشی در دوره دکتری، آزمون جامع با رعایت دقیق آئین نامه دکتری،از 6 نفر از دانشجویان دکتری کارآفرینی در دو گرایش آموزش عالی و بین الملل (پنج عنوان درس) به صورت کتبی و مصاحبه علمی و بر اساس سرفصل‌های تدریس شده،انجام گرفتکه چهار نفر از شش نفر به علت عدم آمادگی، موفق به کسب حد نصاب قبولی نشدند. بدیهی است که رعایت اصول کیفیت مطلوب آموزشی و تربیت دانشجویان با سطح علمی بالا، از رسالت‌های هر دانشگاهی محسوب می‌گردد. ضمناً اعضای کمیته علمی شامل پنج نفر عضو هیأت علمی بوده که مرتبه علمی 3 نفر از آنان دانشیاری می باشد. لازم به یادآوری است که از 7 نفر دانشجوی دکتری مدیریت دولتی، 6 نفر در آزمون جامع (کتبی و مصاحبه) نمره قبولی اخذ کرده اند و تنها یک نفر از آنان نتوانست در این دوره حد نصاب لازم را اخذ نماید.(این آزمون تحت نظارت کمیته ارزیابی آزمون جامع دانشگاه آزاد اسلامی استان و نیز سازمان مرکزی انجام پذیرفته است). لذا طرح موضوع بند 4 بدون متصف بودن به دانش تخصصی در رشته‌های دکترای تخصصی توسط خبرگزاری برنا، اساساَ مداخله بدون علم و آگاهی در امور حرفه ای و تخصصی می باشد که نیازمند دقت نظر و رعایت اصل تقوی در آن خبرگزاری می‌باشد.

5) در خصوص مورد شماره 5 تحت عنوان برخورد نامناسب با دانشجویان، چنانچه مدرکی در اختیار آن خبرگزاری است،  به دانشگاه ارائه گردد تا مورد بررسی و پیگیری قرار گرفته و نتیجه از طریق همین خبرگزاری اطلاع‌رسانی شود.

در پایان ضمن اظهار تشکر از زحمات کلیه‌ی مسئولان و خبرنگاران رسانه‌های خبری اعم از روزنامه‌ها، سایت‌های خبرگزاری و شبکه­های اجتماعی که به حق نقش گروه‌واره های ذی‌نفوذ را در جامعه ی امروز ایفا می‌نمایند و در مسیر هموار نمودن شفافیت و پاسخگویی سازمان­ها و نهادهای اداری، آموزشی، دولتی و غیردولتی گام های اثربخش بر می دارند، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان بر اساس مستندات قانونی به منظور جلوگیری از نشر اطلاعات غیرواقعی و ممانعت از تفاسیر شخصی اطلاعات و همچنین جلوگیری از مسموم نمودن فضای جامعه که در این برهه از زمان، بیش از هر زمان دیگری فضای کشور نیازمند همدلی، همراهی و تکیه بر نقاط قوت همه‌ی ارکان جامعه می­باشد، به منظور پاسداری از حریم حق و حقانیت، خود را موظف دانست که پاسخ موارد مطروحه در سایت خبرگزاری برنا را بر اساس ادله و مدارک قانونی و به منظور تنویر افکار به استحضار عموم مردم شریف کشور برساند.

روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش عالی استان اصفهان ایران دانشگاه آزاد کارشناسی ارشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۷۵۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجله علمی «روانشناسی ارتباطات» دانشگاه آزاد میاندوآب مجوز انتشار گرفت

پیام خدایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا ضمن تقدیر از تلاش‌های ایرج محمودی مدیر مسئول و گروه روانشناسی و آموزش راهنمایی و مشاوره در پیگیری اخذ مجوز انتشار این مجله از سوی دانشگاه آزاد گفت: مجله علمی «روانشناسی ارتباطات» دارای درجه علمی از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد است و بعد از چاپ و انتشار چهار شماره نسبت به اخذ تأییدیه مجله از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ در راستای اشاعه مأموریت علمی و فرهنگی خود، نقش ارتباطات در زمینه روانشناسی، شناخت روان و پیامد‌های روانشناختی ارتباطات دانشجویان و دانشگاهیان در مقابله با جنگ هیبریدی و تأثیر رسانه‌ها از جمله فضای مجازی، برنامه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای و آسیب‌های مربوطه با شناسایی موازین و شاخص‌های ارتقای مجله علمی در بین دانشجویان، موفق به اخذ مجوز نشریه در حوزه ارتباطات و روانشناسی شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب با اشاره به اهمیت این مجله علمی که برای نخستین‌بار در این دانشگاه صورت گرفته را مرهون پیگیری‌های ایرج محمودی از استادان گروه روانشناسی و عضو هیئت علمی تمام‌وقت این دانشگاه برشمرد.

خدایی ابراز امیدواری کرد که مجله علمی «روانشناسی ارتباطات» بتواند راهگشای مسیر‌های تازه‌ای برای دانشگاهیان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب باشد.

مدیر مسئول مجله علمی «روانشناسی ارتباطات» هم درباره ارکان این مجله به خبرنگار آنا گفت: سردبیر مجله مزبور منصور بیرامی استاد تمام روانشناسی از دانشگاه تبریز و جزء دو درصد از دانشمندان تاثیرگذار جهانی است.

ایرج محمودی در ادامه افزود: در شورای هیئت تحریریه داخلی هفت استاد و هشت دانشیار مطرح دانشگاه‌های دولتی و آزاد در رشته‌های ارتباطات، روانشناسی و مدیریت رسانه حضور داشتند.

وی در ادامه توضیح داد: همچنین یحیی کمالی‌پور استاد ممتاز ارتباطات دانشگاه کارولینای شمالی، منیژه دانشپور استاد ممتاز روانشناسی و شروتی اس پالسون دانشیار روانشناسی از دانشگاه بین‌المللی الاینت از اعضای شورای تحریریه بین‌المللی با مجله مزبور همکاری دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از جذب موفق طرح‌های برون‌دانشگاهی تا برپایی راهیان پیشرفت در حوزه فناوری
  • عملیات « وعده صادق» مرکز ثقل رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار داد
  • شرکت بیش از ۵۰ شرکت صنعتی در رویداد صدرا
  • اخذ مجوز راه‌اندازی فصلنامه پژوهشی در دانشگاه آزاد مرودشت
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • دانشگاه آزاد آبادان میزبان نشست سراسری مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد یزد بورسیه صنعت کاشی شدند
  • مجله علمی «روانشناسی ارتباطات» دانشگاه آزاد میاندوآب مجوز انتشار گرفت