Web Analytics Made Easy - Statcounter

زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:
متخصص پوست و مو گفت: توصیه می‌شود افرادی که از قبل زمینه حساسیت‌های پوستی دارند با شروع فصل پاییز، از مرطوب‌کننده‌ها بیشتر استفاده کنند.

محمد ایمانی متخصص پوست و مو در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس اظهار داشت: فصل پاییز شروع فصل خشکی هواست که این موضوع ارتباط مستقیمی با خشکی پوست دارد که اگزماهای پوستی هم رابطه زیادی با خشکی پوست دارند و افرادی که پوست خشک دارند بیشتر در معرض اگزماهای پوستی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توصیه می‌شود افرادی که از قبل زمینه حساسیت‌های پوستی دارند با شروع فصل پاییز استفاده از مرطوب کننده‌ها را بیشتر کرده و شستشوی پوست با صابون‌های خاص گلیسیرینه را در برنامه روزانه خود قرار دهند.

ایمانی ادامه داد: مصرف میوه و سبزی نیز می‌تواند به کاهش خشکی پوست کمک زیادی کند؛ در مواقعی با رعایت همین نکات ساده می‌توان از بروز اگزما پیشگیری به عمل آورد.

متخصص پوست و مو گفت: اگزما در واقع نوعی حساسیت است که شروع آن با نوعی پوسته ریزی و ادامه آن با دانه‌های آبدار است که پس از مدتی پوست حالت چرمی به خود می‌گیرد، آب برای پوست مبتلا به اگزما ضرری ندارد اما ترکیبات شوینده‌ها باید به گونه‌ای باشد که پوشت را خشک نکند این افراد باید از شوینده‌های غیرصابونی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مصرف برخی مواد غذایی باعث تشدید اگزما می‌شود، افزود: پیدا کردن این ماده غذایی حساسیت‌زا با خود فرد است که باید در این زمینه دقت بیشتری به خرج دهد.

در همین زمینه: مراقبت از پوست در فصل پاییز هشدار درباره یک ماده آلرژی‌زا در لاک‌های ناخن سرطان پوست نشانه خطر ابتلا به سرطان‌های دیگر است هشدار درباره افزایش برخی بیماری‌های پوستی در کشور ارتباط ابتلا به اگزمای شدید و افزایش ریسک بیماری قلبی شناسایی ارتباط سفیدشدن موها و فعالیت سیستم ایمنی بدن ۶ هشدار پوست در مورد وضعیت تغذیه را جدی بگیرید دلایل خشکی پوست چیست؟

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۷۵۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور  

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هرچند وقت یک‌بار گزارشی از ضریب نفوذ اینترنت ثابت، سیار و تلفن همراه در کشور منتشر می‌کند و در گزارشی که به تازگی توسط این سازمان منتشر شده، به بررسی وضعیت اینترنت ثابت و سیار وضعیت شبکه ارتباطی کشور پرداخته شده است.  

براساس این گزارش نفوذ اینترنت پهن باند ثابت از ۱۳/۰۸ درصد در پاییز سال ۱۴۰۱ به ۱۲/۹ درصد در پاییز سال ۱۴۰۲ رسیده است. همچنین ضریب نفوذ پهن باند سیار با رشد قابل توجهی روبه رو بوده است. درواقع ضریب نفوذ  پهن باند سیار در پاییز دوسال گذشته (۱۴۰۱) از ۱۲۰/۸۷  به ۱۲۷/۷۷ پاییز در سال گذشته رسیده است که حکایت از رشد ۵/۷۱  درصدی در این حوزه دارد.

همچنین در بخش دیگری از این گزارش به وضعیت شکایت ثبت شده در حوزه ثابت و سیار در سامانه ۱۹۵ هم اشاره شده است که ۷۵ درصد شکایت ها متعلق به حوزه ثابت بوده و ۲۵ درصد شکایت‌ها به حوزه سیار تعلق دارد.

از سوی دیگر در این گزارش به تعداد سایت‌های ۵G اپراتورهای ارتباطی تا پایان پاییز سال گذشته هم پرداخته شده که بر اساس آن تاکنون ۸۰۷ سایت نسل پنجم که متعلق به اپراتور دوم تلفن همراه است در کشور ایجاد شده است.

دیگر خبرها

  • اوج حساسیت در دیدار‌های امروز لیگ برتر فوتبال
  • دلیل مهم خشکی زانو پس از مدتی نشستن
  • الکل‌های دست‌ساز و قاچاق زمینه‌ساز بروز مسمومیت
  • پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان 
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور  
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور
  • معرفی زیباترین غار آبی و خشکی جهان (فیلم)
  • چه پوششی مناسب افرادیست که حساسیت فصلی دارند؟
  • همه چیز درباره روغن جادویی سی بی دی
  • انواع روغن‌های گیاهی؛ گنجینه ای از خواص و کاربردها