Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از  شرکت راه آهن «میرحسن موسوی» افزود: در سال جاری با اختصاص 736 رام قطار مسافری به زائران اربعین، اولویت نخست ما در این ایام، خدمت‌رسانی بیشتر به مشتاقان زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.
وی با بیان اینکه افزایش قطارها در این ایام نسبت به سال گذشته از رشد بسیار خوبی برخوردار بوده است، افزود: در سال گذشته 601 قطار با ظرفیت 221 هزار نفر- صندلی به جابجایی مسافران اربعین حسینی اختصاص یافته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون مسافری راه‌آهن همچنین از راه‌اندازی 210 قطار فوق‌العاده در این ایام خبر داد و گفت: اکنون 176 قطار فوق‌العاده در مسیر تهران- کرمانشاه- مهران و 34 قطار در محور جنوب در حال خدمت‌رسانی به زائران هستند.
وی اضافه کرد: همچنین در این ایام قطار رایگان به صورت 24 ساعته بین ایستگاه خرمشهر تا مرز ریلی شلمچه در حال سرویس‌دهی است و سیر تمامی قطارهای محور جنوب از ایستگاه اهواز تا ایستگاه خرمشهر همچنان ادامه دارد.
معاون مسافری راه‌آهن افزود: این قطارها شامل «ریل باس» خرمشهر- شلمچه، قطارهای مشهد- خرمشهر، قطارهای فوق‌العاده تهران- خرمشهر، قطارهای فوق‌العاده تهران- کرمانشاه و قطارهای مشهد- کرمانشاه هستند که درمجموع میزان سیر آن‌ها 736 رام قطار خواهد بود.

** راه‌اندازی 3 ایستگاه جدید
موسوی همچنین از راه‌اندازی سه ایستگاه جدید موقت در مسیر ملایر تا کرمانشاه خبر داد و گفت: این ایستگاه‌ها به‌ منظور افزایش ظرفیت و اعزام قطارهای ایام اربعین حسینی راه‌اندازی شده است.
وی با بیان اینکه تمام تلاش راه‌آهن این است که در امر خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) وقفه ایجاد نشود، گفت: ایستگاه‌های تازه تاسیس کرمانشاه و فیروزان به تجهیزات موردنیاز مجهز و ایستگاه‌های صلواتی خرمشهر و کرمانشاه نیز راه‌اندازی شده‌اند.
 فروش بلیت قطارهای مسافری ویژه اربعین و همچنین ایام 28 صفر از 10 صبح روز شنبه 21 مهرماه سال جاری هم‌زمان در مراکز مجاز فروش بلیت قطار و نیز سایت‌های اینترنتی آغاز شد و پیش بینی می شود امسال بیش از 2 میلیون ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی عازم کربلا شوند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: زائران اربعین قطار شرکت راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۷۶۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل ویسی عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه مستقر خواهند شد.

وی به استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد برای رفاه حال زائران اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: نیروهای دانشگاه علوم پزشکی آبادان از پانزدهم مردادماه سال‌جاری با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

ویسی با اشاره به اینکه شرایط دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای خدمت به زائران اربعین نسبت به سال گذشته امکانات بیشتر پیش‌بینی کرده است، گفت: نیازهای دارویی و درمانی زائران در مرکز شهید سلیمانی شلمچه تأمین خواهد شد.

به گزارش مهر، بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمشی اربعین حسینی است.

کد خبر 6088180

دیگر خبرها

  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • هرآنچه باید از مشخصات و امکانات قطار میلاد بدانید
  • راه‌اندازی چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در کرمانشاه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • تجربه سفر با قطارهای شهری استانبول
  • راه اندازی چهارمین قطار مسافربری پنج ستاره قم مشهد + عکس
  • آغاز عملیات احداث باند دوم محور اهواز خرمشهر