Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@00:30:11 GMT

فیلم/ مراسم رونمایی از موشک پیشرفته جدید یمنی‌ها با نام بدر ۱-پی

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۷۶۲۶۲

فیلم/ مراسم رونمایی از موشک پیشرفته جدید یمنی‌ها با نام بدر ۱-پی

‍‍‍‍‍‍

یمنی‌ها با وجود تحریم و محاصره همه جانبه کشورشان از سوی رژیم سعودی و جنگ ویرانگری که از چهار سال پیش آنها را هدف قرار داده،‌ در حال توسعه توانمندی‌های دفاعی خود هستند و روز گذشته از یک موشک پیشرفته جدید رونمایی کردند. ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱ بین الملل آسیای غربی بیداری اسلامی نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از موشک بالستیک کوتاه‌برد جدید با عنوان موشک هوشمند «بدر 1- پی» رونمایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موشک پس از چندین آزمایش موفقیت آمیز که آخرین مورد آن حمله به پایگاه متجاوزان سعودی در ساحل غربی بود، رونمایی شده است.

یگان موشکی تاکید کرده است یمن در سال 2018 توانمندی‌های موشکی دقیقی در اختیار دارد و به زودی سامانه‌های دیگری رونمایی خواهد شد.

مراسم رونمایی از این موشک با حضور مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن و جمعی از فرماندهان عالیرتبه ارتش این کشور صورت گرفت.

یگان موشکی ارش یمن در بیانیه خود اعلام کرد که موشک بدر p-1 موشکی بالستیک و کوتاه برد است که از موشک بالستیک بدر یک الگو گرفته شده و دقت هدفگیری آن 3 متر است.

انتهای پیام/

R36355/P36355/S8,90,1115/CT16

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۷۶۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن: با آتش بازی نکنید؛ خیلی بیشتر از آن‌چه که فکر می‌کنید سلاح داریم

«محمد علی الحوثی» عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن در شبکه احتماعی ایکس نوشت: «با آتش بازی نکنید؛ بسیار بسیار بیشتر از آن‌چه که فکر می‌کنید، ذخایر استراتژیک سلاح‌های بازدارنده را در اختیار داریم؛ بسیار بیشتر از میزانی که فکر می‌کنید از لحاظ تعداد و تنوع و کیفیت».

به گزارش تسنیم، عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن در صفحه شخصی خود نوشت که سلاح‌های یمنی بسیار فراتر از میزانی است که دشمنان تصورش را دارند.

توئیت این مقام ارشد یمنی پس از آن است که نیرو‌های مسلح یمن شامگاه سه شنبه صحنه‌هایی از هدف قرار دادن کشتی «CYCLADES» با پهپاد را در روز دوشنبه که عازم بنادر فلسطین اشغالی در دریای سرخ بود را منتشر کرد.

نیرو‌های مسلح یمن در بیانیه‌ای تاکید کرده بود هدف قرار دادن این کشتی پس از نادیده گرفتن تصمیم ممنوعیت عبور کشتی‌ها به سمت بنادر فلسطین اشغالی صورت گرفته است.

هواپیما‌های جنگی آمریکا و انگلیس منطقه «رأس عیسی» در بخش الصلیف واقع در استان الحدیده در غرب یمن را بمباران کردند.

در این راستا وبگاه Tradewindsnews، متخصص در حوزه اخبار اقتصادی و تجارت نوشت: هدف قرار دادن کشتی MSC Orion در اقیانوس هند توانایی یمنی‌ها برای هدف قرار دادن کشتی‌ها از فاصله دور را نشان می‌دهد؛ حمله به کشتی MSC Orion در اقیانوس هند این سوال را ایجاد کرد که چگونه یمنی‌ها توانستند در صد‌ها کیلومتری سواحل یمن حمله‌ای را به یک هدف متحرک انجام دهند».

دیگر خبرها

  • ۷۱۹ حمله موشکی و پهپادی حزب الله به فلسطین اشغالی طی یک ماه
  • تاریخ رونمایی بازی کالاف دیوتی ۲۰۲۴ مشخص شد؟
  • بزرگداشت روز خلیج فارس و رونمایی از ارج نامه محمدباقر وثوقی
  • یمن: با آتش بازی نکنید؛ خیلی بیشتر از آن‌چه که فکر می‌کنید سلاح داریم
  • (عکس) مراسم رونمایی از کتب نقض حقوق بشر در کانادا و سوئد
  • پاسداشت سعید امیرسلیمانی به بهانه رونمایی از مستند «دیدار در سنگلج» + تیزر مستند
  • اصابت موشک روسیه به قلعه هری پاتر + فیلم
  • آتش سنگین یگان موشکی و توپخانه حزب الله بر سر صهیونیست‌ها/ شهر اشباح؛ نام جدید شمال سرزمین‌های اشغالی + نقشه میدانی و عکس
  • رونمایی از آثار ۱۳ معلم مولف در مراسم تکریم مقام معلم
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری