Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@20:30:27 GMT

طرح ملی گفت و گوی خانواده در 20 استان کشوراجرا شد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۷۶۴۰۳

طرح ملی گفت و گوی خانواده در 20 استان کشوراجرا شد

اراک - ایرنا - مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: طرح ملی گفت و گوی خانواده با هدف هدایت تعامل درون خانواده در 20 استان کشور اجرا شده است.

به گزارش ایرنا، « فریبا نظری پورکیایی» روز شنبه در ششمین کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان مرکزی در اراک، افزود: این طرح از شهریورماه سال گذشته با همکاری معاونت ریاست جمهوری در حوزه زنان و خانواده و انجمن جامعه شناسی ایران کلید خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: توانمندسازی نهاد خانواده در کالبد درونی و بیرونی، بهبود سطح آگاهی و همکاری اعضای خانوار با هدف کاهش تعارض بین نسل ها و بهره گیری از ارزش ها و تکنیک های تسهیل گری از دیگر اهداف این طرح ملی است.
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده یادآور شد: نهاد خانواده از ارکان مهم اجتماعی است که با تکیه بر داشته های آن می تواند آهنگ توسعه کشور را بهبود بخشید و طیفی از آسیب های اجتماعی را مهار کرد.
نظری پورکیانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: استان مرکزی در تحقق جایگاه مدیریتی برای زنان در بین سایر استان ها پیشرو است.
وی توضیح داد: مجموعه مدیریت ارشد این استان در سایه برنامه ای هدفمند و موثر توانسته از ظرفیت زنان در پست های مدیریتی به شکل مناسبی بهره بگیرد و این روش باید الگویی برای سایر استان ها باشد.
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: همبستگی شبکه ای مطلوبی در مجموعه فعالیت زنان استان مرکزی در حوزه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و هنری وجود دارد که باید از این ظرفیت به درستی استفاده شود.
نظری پورکیانی گفت: دولت در به کارگیری از ظرفیت زنام توانمند مصمم است و در این راستا ظرف یک سال اخیر در وزارت کشورر 90 درصد انتصاب مدیران خودا از بین زنان شایسته بوده است.
وی در ادامه اظهار داشت: بیش از پنج هزار نفر از مشاهیر و نخبگان کشور متعلق به استان مرکزی است و در حوزه زنان پروین اعتصامی از زنان شاخص و صاحب سبک اندیشه در فارسی به شمار می رود.
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: زنان باید توانمندی و ظرفیت خود را بزرگنمایی کننداما در کنار آن نباید از آسیب های اجتماعی زنانه غافل بود.
استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: زنان این استان با وجود موانع مختلف در بخش های فرهنگی، سیاسی و سازمان های مردم نهاد نسبت به سایر استان ها شرایط بهتری دارند و پیشرو بوده اند.
سید «علی آقازاده» افزود: واگذاری برنامه 30 درصدی واگذاری مدیریت ها به زنان با گذشت یک سال و نیم پیشرفت محسوسی نشان نداده و با توجه به اینکه زنان در پذیرش وظیفه مداری و انجام امور متعهدتر عمل می کنند باید سهم این قشر از جامعه ادا شود.
وی بیان داشت: 107 زن توانمند استان مرکزی در بدنه اجرایی استان برای واگذاری پست های مدیریتی سناسایی شدند که تاکنون 50 درصد این افراد به جرگه مدیریت های میانی و بالا پیوسته اند.
آقازاده افزود: زنان نیمی از جمعیت را تشکیل می دهند که باید توانمندی های آنان در بخش های مختلف باور شود و دولت تدبیر و امید در راستای تحقق این مهم قاطع است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت:56 هزار خانوار زن سرپرست در استان مرکزی وجود دارد.
«زهرا فرجی» افزود: نرخ اشتغال دختران این استان 60 دهم درصد و نرخ بیکاری زنان 19 و 2 دهم درصد است.
وی اظهارداشت: 78 درصد جمعیت استان باسواد هستند که سهم زنان ازاین شاخص 82 درصد است.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مرکزی گفت: نرخ مرگ و میر زنان باردار در استان مرکزی 11 و هفت دهم درصد است و باروری زنان استان با یک و 78 دهم درصد از شاخص های کاهش زاد و ولد به شمار می رود.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
6991/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي زنان و خانواده مشاور وزير كشور اراك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۷۶۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۰ میلیاردریالی خانواده ای نیک اندیش به مرکزی درمانی در شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مدیر مرکز آموزشی درمانی حضرت زینب  در شیراز ، گفت: به همت یک خانواده نیکوکار عرصه سلامت فارس با نیت ارائه خدمات با کیفیت‌تر به بیماران، برای توسعه و تجهیز بیمارستان و رفع کمبود‌ها و نیاز‌های این بیمارستان، ۱۰ میلیارد ریال به بیمارستان حضرت زینب (س) اهدا شده است.
سهیلا رفیعی افزود: این تجهیزات شامل دستگاه «انکوباتور نوزاد»، دستگاه «فتو تراپی»، «درب اتوماتیک بیمارستانی»، دستگاه «شیردوش» و اسپلیت گرمایش و سرمایش و سایر تجهیزات مصرفی است که در بخش‌های مراقبت ویژه نوزادان این بیمارستان مستقر و به بهره برداری رسید.
مدیر مرکز آموزشی درمانی حضرت زینب ادامه داد: در آیینی راهرو بخش این مرکز آموزشی درمانی به گالری تصاویر خیران و نیک اندیشان سلامت مزین شد.

دیگر خبرها

  • مشکلات اقتصادی فراروی اشتغال زنان در افغانستان
  • بیمه رایگان زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند
  • زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند به‌صورت رایگان بیمه می‌شوند
  • آسیب‌شناسی حوزه جمعیت در استان مرکزی آغاز شده است
  • عضویت بیش از ۱۵۶ هزار نفر در صندوق بیمه کارورزی استان مرکزی
  • بهره‌مندی زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند از طرح بیمه رایگان
  • ۹۰۰ قطعه زمین در راستای طرح جوانی جمعیت در امیرکبیر واگذار شد
  • دعوت از ازبکستان برای پیوستن به جنبش جهانی تعهد به خانواده
  • کمک ۱۰ میلیاردریالی خانواده ای نیک اندیش به مرکزی درمانی در شیراز
  • هفتاد و سومین صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی استان بوشهر ایجادشد