Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران جزئیات کوه خواری انجام شده برای ساخت ویلایی مجلل در منطقه اوشان را اعلام کرد. ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴ اقتصادی راه و مسکن کشاورزی نظرات

علی کیان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره تصویری که اخیرا درباره کوه خواری احتمالی در منطقه اوشان برای ساخت یک ویلای مجلل منتشر شده است، اظهار کرد: شخص مالک این ساختمان 4 هزار و خرده ای متر سند دارد و بر اساس آن سندی که داشته ساخت و ساز انجام داده است اما براساس بررسیهایی که همکاران مانبع طبیعی انجام داده اند ، حدود 3 هزار متر از این بنا در نقشه های ما جزء منابع طبیعی به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر این اساس پروندهای برای این زمین تشکیل و به محاکم قضایی ارسال شده است اما با توجه به اینکه منابع طبیعی هنوز برای این زمین سندی ندارد و تنها برگه تشخیص دارد، دادگاه با در نظر گرفتن اینکه فرد مالک، سندنیز در اختیار داشته،در مرحله بدوی او را تبرئه کرده است اما دادگاه تجدید نظری برای این پرونده مطرح و توسط همکاران منابع طبیعی در حال پیگیری است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با بیان اینکه سند این زمین مربوط به دهه 80 است، ادامه داد:مکاتباتی برای اخذ سند منابع طبیعی این اراضی انجام شده اما معلوم نیست که چرا اداره ثبت منطقه اعلام کرده است که در آنجا نمی‌تواند سند برای منابطع طبیعی صادرکند.

وی تصریح کرد: باید سندی منابع طبیی برای این اراضی صادر میشد تا ما میتوانستیم دادخواست حقوقی را برای ابطال سند آنها را در دادگاه ارائه می دادیم.

کیان در پاسخ به این که با توجه به عدم همکاری اداره ثبت منطقه، شکایت منایع طبیعی برای بازپس گیری کوه خواری انجام شده در دادگاه به نتیجه نمیرسد؟ گفت: به نتیجه می رسد اما باید مشکل صدور سند منابع طبیعی در آن منطقه به نتیجه برسیم و در صورتی که  بتوانیم  سند منابع طبیعی را برای آن سند دریافت کنیم منابع طبیعی دادخواست حقوقی برای ابطال آن سند(مالک) ارائه دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اظهار داشت: در شرایطی که بتوانیم سند منابع طبیعی را دریافت کنیم،  این اراضی خلع ید و بنای ساخته شده قلع و قمع می‌شود.

گفتنی است بر اساس اصل 45 قانون اساسی کوهها، رودخانه ها،جنگل‌ها و غیره جزء منابع ملی کشور به حساب میآید.

انتهای پیام/

R1342/P1012122/S7,81,83/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سازمان محیط زیست سازمان جنگل‌ها

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان محیط زیست سازمان جنگل ها سازمان محیط زیست سازمان جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۷۶۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سید جلال‌الدین جوانمردی اظهار کرد: مبارزه با پدیده شوم زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی از اولویت‌های مجموعه انتظامی است و برخورد با مجرمان این حوزه همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی با بیان اینکه پس از دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی در یکی از روستاهای بخش رحیم‌آباد، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: مأموران آگاهی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و مشخص شد، متهم ۸ هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله بلوک و پرچین محصور کرده است.

فرمانده انتظامی رودسر از معرفی متهم ۴۴ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و با اشاره جمع‌آوری کلیه آثار تجاوز و رفع تصرف اراضی مورد نظر با حکم قضائی، بیان کرد: کارشناسان ارزش تقریبی این زمین‌ها را بیش از ۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

کد خبر 6091218

دیگر خبرها

  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال