Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-19@00:12:01 GMT

مهلت پذیرش چک‌های قدیمی از امروز تمام شد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۷۶۷۲۶

رکنا: از امروز، ششم آبان ماه چک‌های قدیمی در بانک‌ها پذیرش نمی‌شوند، مگر بانک صادرکننده دسته چک.

به گزارش رکنا، از پایان شهریور سال گذشته و با راه‌اندازی سامانه صدور یکپارچه چک (صیاد) قرار شد چک‌های متحدالشکل جدید صادر و استفاده شود. در این میان صاحبان دسته چک فرصت داشتند دسته چک‌های قبلی را تا اردیبهشت امسال در بانک‌ها تعویض کنند و دسته چک صیادی بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما بعد از مدتی با توجه به جاماندن بانک‌ها و مردم از مهلت تعیین شده، این زمان تا شهریور ماه تمدید شد تا صاحبان دسته چک بتوانند چک‌های قدیمی را تغییر دهند.

با این حال گستردگی این طرح و شرایطی که بر آن حاکم بود، موجب شد بار دیگر بانک مرکزی این زمان را تا آبان امسال تمدید کند که بر این اساس از امروز (ششم آبان ماه) مهلت تمام شد و دیگر تمدیدی در کار نیست؛ از این رو دارندگان دسته چک قدیمی دیگر نمی‌توانند آن را در یک بانک غیرمرتبط ارائه کنند و تبادل چک‌های غیرصیادی در سامانه چکاوک ممنوع است.

در دستور بانک مرکزی به بانک‌ها تاکید شده که چک‌های غیر صیادی صرفا با حضور مشتری به بانک صادرکننده چک قابل دریافت خواهد بود و چک‌های عادی غیرصیادی سایر بانک‌ها در هیچ کدام از شعب بانک مربوطه برای ثبت در سامانه چکاوک قابل واگذاری نیست.

چک‌های صیادی به دنبال مسائلی که برای دسته چک ایجاد می‌شد و به ویژه آمار بالای چک‌های برگشتی در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفت تا بتواند کمکی به اصلاح رویه و روال صدور دسته چک کند و در مهم‌ترین مولفه‌ها، یکسان‌سازی دسته چک‌ها و بالا بردن امنیت چک در آن اجرایی شد.

چک‌های صیادی از این قابلیت برخوردار هستند که گیرنده آن می‌تواند قبل از دریافت چک از پیشینه فرد صادرکننده استعلام بگیرد و با اطمینان بیشتری آن را قبول کند.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

عکس انتشار نیافته یک جاسوس انگلیس در ایران/ اوکه بود؟ + جزییات مرد داعشی می‌خواست خودش را به حرم برساند اما لو رفت نوازدان این روستا بدون دست به دنیا می آیند! سقوط هواپیما و بر ملا شدن رازهای مسافران + فیلم حکم اعدام سارق مسلح 4 بانک‌ تهران صادر شد عروس گستاخ نمی دانست داماد رازی پنهان از او دارد! حکم اعدام پلیس تهران تایید نشد / ناخواسته اقدام به شلیک مرگبار کردم! راز استخاره بد و صدای لرزان روز گذشته در مجلس چه بود !؟ قتل عام وحشتناک 15 دانش آموز توسط 2 دختر با هوش مدرسه ! کشف جسد متلاشی شده دو خواهر در کنار رودخانه+عکس قتل تازه عروس در پارکینگ +عکس مرگ تلخ دختر یک زائر اربعین در تهران + جزئیات برگزاری صدمین سالگرد قربانیان جنگ جهانی با گل خشخاش ریش حسن روحانی 35 سال در درستان این مرد است + عکس مرد جوان دوست دخترش را در بیابان زنده به گور کرد +عکس قاچاق دختران باکره توسط پدر و پسر بی رحم + عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا ورود زنان به اینجا از سوی دولت ممنوع شد!

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه چک قدیمی بانک ماه دسته چک عکس ایران قتل اتهام عجیب دختر درگیری زندگی تصاویر ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۷۶۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناور‌های صیادی گلستان

فصلی بودن شغل صید مشکلاتی را برای صیادان و صاحبان شناور‌های صیادی در زمینه پرداخت حق بیمه ایجاد کرده بود که با پیگیری‌های سازمان تامین اجتماعی این مشکل برطرف شده است. 

زنگانه مدیرکل تامین اجتماعی گلستان گفت: مشکلات و موانعی پیش روی این افراد قرار داشت که برطرف شد و صیادان و صاحبان شناور‌های صیادی با حداقل پرداختی تحت پوشش قرار گرفتند.

در استان گلستان ۱۴ شرکت تعاونی پره با ۴۰۰ صیاد فعالیت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • سیل برای دبی گران تمام شد / درهم صعود کرد
  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناور‌های صیادی گلستان
  • بازدیدمعاون وزیر صمت از ۲ واحد صنعتی درمشهد
  • رئیسی در سمنان: تمام همت دولت تحقق وعده‌ها در استان است/تذکر مهم به بانک‌ها 
  • رئیسی در سمنان: تمام همت دولت تحقق وعده‌ها در استان است/تذکر رئیس جمهور به بانک‌ها 
  • تمدید مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیک تا پایان اردیبهشت‌ماه
  • امروز و فردا، آخرین مهلت زمان ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • مهلت ثبت نام در آزمون فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • آخرین قیمت سکه و طلا در بازار آزاد
  • پایان فعالیت صید و صیادی در دریاچه پشت سدارس