Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، کارشناس هواشناسی استان گفت: در 24 ساعت گذشته علاوه بر فتح آباد فردوس در شهر فردوس نیز 3.6 میلیمتر، سرایان 2.8 میلیمتر، طاهر آباد 2 میلیمتر، زنوغان 1.5 میلیمتر و حاجی آباد 1.2 میلیمتر باران باریده است.

خانم لطفی بیشترین کاهش دید افقی را در 24 ساعت گذشته مربوط به  بیرجند با 500 متر اعلام کرد و افزود: در طبس نیز دید افقی به 1500 متر و در سربیشه و حاجی آباد به 2 هزار متر کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با گسترش امواج ناپایدار تراز میانی جو، برای امروز تا ظهر فردا و روز سه شنبه در استان به تناوب افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ قابل پیش بینی است، گفت: از بعدازظهر امروز وزش بادهای شدید در استان باعث کاهش دید افقی و  غبار آلود شدن آسمان می شود و ممکن است سبب جاری شدن رواناب در برخی نقاط استان شود.

کارشناس هواشناسی استان با بیان اینکه بارشهای امروز برای بخشهایی از شهرهای طبس، فردوس، سرایان، قاین و زیرکوه و فردا در نهبندان، درمیان و سربیشه پیش بینی می شود، افزود:  روز سه شنبه نیز بارشها برای  شهرهای زیرکوه، نهبندان، سربیشه، خوسف، درمیان، بیرجند، قاین  و بخشهایی از طبس و بشرویه قابل پیش بینی است.

وی به مردم استان توصیه کرد از اسکان و ترددهای غیرضروری در مسیر روخانه های فصلی استان خودداری کنند.

خانم لطفی از کاهش محسوس دمای هوا از امروز تا اوایل هفته آینده در استان خبرداد و گفت: دراین مدت به طور میانگین 15 تا 20 درجه دمای هوا کاهش می یابد که وقوع و تشدید یخبندان در روزهای پایانی هفته  قابل پیش بینی است بنابراین تسریع در جمع آوری محصولات باقیمانده همچون زرشک و انتقال آن به مکانهای سرپوشیده توصیه می شود.

در 24 ساعت گذشته سربیشه با 11 درجه سانتیگراد بالای صفر، سردترین و حاجی آباد و طبس با 33 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهرهای استان بودند.

همچنین تغییرات دمایی مرکز استان در این مدت بین 17 و  28 درجه سانتیگراد گزارش شده است که پیش بینی می شود امروز حداکثر دمای هوا در بیرجند با دو درجه کاهش به 26 درجه سانتیگراد بالای صفر برسد.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: بارشها پیش بینی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی وقوع رگبار کاهش دما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۷۶۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در اروند

محمد سبزه زاری مدیر سازمان هواشناسی خوزستان گفت: آسمان امروز آبادان و خرمشهر بارانی است و دمای هوا در این شهر‌ها روی نقشه هواشناسی ۲۴ درجه را نشان می‌دهد که چهار درجه کمتر از دیروز است.

به گفته مدیر سازمان هواشناسی خوزستان در حال حاضر نم نسبی هوا ۷۸ درصد و دید افقی هفت هزار متر است.

او گفت: بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۷ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۴ درجه گزارش شده است.

این مسئول گفت: سرعت وزش باد در آبادان و خرمشهر ۲ متر بر ثانیه و هفت کیلومتر بر ساعت است.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • پیش بینی هواشناسی کشور 12 و 13 اردیبهشت 1403 / بارش باران در بیشتر استان‌ها
  • بارش باران در بیشتر استان‌ها
  • بارش باران در اروند
  • پیش بینی بارش سنگین باران در برخی استان‌ها تا خرداد
  • پیش بینی هواشناسی؛ بارش شدید باران در 15 استان کشور، از امروز تا جمعه
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در ایران
  • بارش ها در ایران ۱۲ درصد کاهش داشته است
  • پیش بینی خیزش گردوخاک محلی و موقتی در خوزستان/ باران در راه است
  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری