Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - میرحسن موسوی، معاون مسافری راه‌آهن در تشریح اقدامات شرکت راه‌آهن در اربعین حسینی اظهار کرد: شرکت راه‌آهن در سال جاری با اختصاص ۷۳۶ قطار مسافری به زائران اربعین، اولویت اول خود را در این ایام خدمت‌رسانی بیشتر به مشتاقان زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) قرار داده است.

موسوی افزود: این تعداد قطار ظرفیتی بالغ بر ۳۰۶ هزار نفر- صندلی را شامل می‌شود که نسبت به سال گذشته حکایت از افزایش ۳۸ درصد افزایش ظرفیت جابجایی مسافران در ایام اربعین دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه افزایش قطار‌ها در این مسیر نسبت به سال گذشته از رشد خوبی برخوردار بوده است، افزود: در سال گذشته، ۶۰۱ قطار با ظرفیت ۲۲۱ هزار نفر- صندلی به امر جابجایی مسافران اربعین اختصاص یافته بود.

معاون مسافری راه‌آهن همچنین از راه‌اندازی ۲۱۰ قطار فوق‌العاده در این ایام خبر داد و گفت: ۱۷۶ قطار فوق‌العاده در مسیر تهران-کرمانشاه-مهران و ۳۴ قطار در محور جنوب در حال خدمت‌رسانی به زائران هستند.

وی افزود: در این ایام به شکل ۲۴ ساعته قطار رایگان بین ایستگاه خرمشهر تا مرز ریلی شلمچه در حال سرویس‌دهی است و سیر تمامی قطار‌های محور جنوب از ایستگاه اهواز تا ایستگاه خرمشهر ادامه دارد.

افزایش ۲۶ درصدی قطار‌های ایجادی

همچنین موسوی در مقایسه‌ای ظرفیت ریلی سال ۹۷ با سال ۹۶ در ایام اربعین حسینی (ع) گفت: در مجموع قطار‌های ایجادی در این ایام ۲۶ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: این قطار‌ها شامل ریل باس خرمشهر-شلمچه، قطار‌های مشهد-خرمشهر، قطار‌های فوق‌العاده تهران-خرمشهر، قطار‌های فوق‌العاده تهران-کرمانشاه قطار‌های مشهد-کرمانشاه هستند که درمجموع میزان سیر آنها ۷۳۶ بوده است.

معاون مسافری راه‌آهن در ادامه با بیان اینکه ظرفیت ایجادی قطار‌های اربعین سال ۱۳۹۷ در مقایسه با سال گذشته از ۴۳ درصدی برخوردار بوده است، افزود: درمجموع در سال جاری توانستیم ظرفیت ۳۱۹ هزار و ۹۲۶ نفر صندلی ایجاد کنیم.

راه‌اندازی ۳ ایستگاه جدید

موسوی در بخشی دیگر از راه‌اندازی ۳ ایستگاه جدید موقت در مسیر ملایر تا کرمانشاه خبر داد و گفت: این ایستگاه‌ها به‌منظور افزایش ظرفیت و اعزام قطار‌ها راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه تمام تلاش راه‌آهن این است که در امر خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) وقفه ایجاد نشود، در مورد سایر اقدامات انجام‌شده در این ایام گفت: ایستگاه‌های جدیدالاحداث کرمانشاه و فیروزان به لوازم موردنیاز مجهز و ایستگاه‌های صلواتی در ایستگاه خرمشهر و کرمانشاه راه‌اندازی شده‌اند.

گفتنی است فروش بلیت قطار‌های مسافری ویژه اربعین و همچنین ایام ۲۸ صفر از ۱۰ صبح روز شنبه مورخ ۹۷.۷.۲۱به شکل هم‌زمان در مراکز مجاز فروش بلیت قطار و نیز سایت‌های اینترنتی آغازشده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: شرکت راه آهن پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۷۷۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ سهم 8 درصدی راه آهن در جابجایی بار

تین نیوز

سهم بخش حمل و نقل ریلی در جابجایی بار در سال 1401 تنها 8 درصد بود.

به گزارش تین نیوز، به تازگی کتابچه عملکرد، پایش و کنترل آماری اهم شاخص های کلیدی وزارت راه و شهرسازی در 12 ماهه سال 1401 ، منتشر شده است.

در این کتابچه و در بخش بررسی سهم بخش های مختلف حمل و نقل در جابجایی مسافر، بار و ترانزیت در سال 1401 مشخص شده که در این سال، سهم بخش حمل و نقل ریلی در جابجایی بار 8 درصد بوده است.

در همین سال بخش حمل و نقل جاده ای سهم 92 درصدی از جابجایی بار را به خود اختصاص داده است.

در بخش ترانزیت کالا نیز، سهم بخش حمل و نقل ریلی در ترانزیت کالا 13 درصد و سهم بخش جاده ای 87 درصد بوده است.

در جابجایی مسافر نیز، حمل و نقل ریلی تنها 17 درصد از سهم جابجایی مسافر را به خود اختصاص داده و این در حالی است که بخش حمل و نقل جاده ای 72.4 درصد از جابجایی مسافر را به عهده داشته است.

سهم بخش حمل و نقل هوایی در جابجایی مسافر نیز 10.6 درصد بوده است.

به گزارش تین نیوز، بر اساس آنچه در کتابچه عملکرد، پایش و کنترل آماری اهم شاخص های کلیدی وزارت راه و شهرسازی در 12 ماهه سال 1401 ، آمده است: همچنین مقایسه عملکرد سال 1401 شاخص های بخش حمل و نقل ریلی با بهترین رکورد ثبت شده طی 10 سال گذشته نشان می دهد، در سال 1401 جابجایی بار ( کل ) ریلی نسبت به سال بهترین رکورد ( سال 1399)  14 درصد کاهش عملکرد داشته است.

مقایسه عملکرد سال 1401 شاخص های بخش ریلی با بهترین رکورد ثبت شده طی 10 سال گذشته، نشان می دهد در سال 1401 ترانزیت ریلی نیز نسبت به بهترین سال رکورد ( سال 1400 ) 26 درصد کاهش عملکرد داشته است.

قابل ذکر است جابجایی مسافر ریلی در سال 1401 نسبت به بهترین سال رکورد ( سال 1398 ) به میزان 5 درصد افزایش عملکرد داشته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • ◄ سهم 8 درصدی راه آهن در جابجایی بار
  • توقف اعزام قطار‌های تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • کشف سکه های دوره اشکانی از مسافر قطار در ایستگاه راه آهن اندیمشک
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • چگونه در قطار خوابی آسوده داشته باشیم؟
  • ایستگاه راه‌ آهن همدان کجاست؟
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • فیلم | گذر از ریل های دیرینه بُن کوه گرمسار