Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-03-28@23:07:37 GMT

پنالتی جنجالی و تغییر نتیجه ال کلاسیکو

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۷۷۸۰۲

داور دیدار بارسلونا و رئال مادرید یک پنالتی به نفع سفیدپوشان اعلام کرد که باعث جنجال بزرگی در ال کلاسیکو شد.

به گزارش شریان نیوز،رئال مادرید و بارسلونا در مرحله یک چهارم نهایی کوپا دل ری سال ۱۹۷۰ به مصاف هم رفتند. بازی رفت در سانتیاگو برنابئو برگزار شد و مادرید با گل‌های گروسو و آمانسیو توانست رقیب همیشگی‌اش را شکست دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گل دوم مورد اعتراض بارسایی‌ها قرار گرفت چون معتقد بودند در موقعیت آفساید به ثمر رسیده است. بازی برگشت ششم ژوئن در نوکمپ برگزار شد. مادرید در نیمه اول بازی خوبی به نمایش گذاشت اما نتوانست به گل برسد. در لحظات پایانی نیمه اول داور یک کرنر به نفع بارسلونا گرفت و  پس از دو ضربه، توپ به کارلس رکساچ رسید و او با یک شوت تیرک دروازه سفیدپوشان را لرزاند. توپ به تیرک دیگر برخورد کرد و در نهایت وارد دروازه شد. بازی در پایان نیمه اول یک بر صفر به نفع تیم کاتالانی تمام شد.

در ۴۵ دقیقه دوم بارسا به دنبال گل دوم بود تا بازی را به تساوی برساند (در مجموع دو دیدار). در دقیقه ۱۵ یک ضد حمله سریع با پاس آمانسیو به ولاسکس شکل گرفت. با این حال ریفه سریع‌تر دوید و توانست به او برسد. بازیکن بارسلونا برای متوقف کردن مهاجم حریف در یک متری محوطه جریمه خطا کرد. به خاطر سرعت بالای بازی، دو بازیکن در محوطه جریمه بر زمین افتادند. گروستا، داور بازی این صحنه را پنالتی دانست. تماشاگران به شدت عصبانی شدند و خشم خود را با پرت کردن اشیا نشان دادند. پس از چهار دقیقه وقفه در نهایت پنالتی توسط آمانسیو زده شد و توپ از خط عبور کرد. اشیای بیشتری به زمین پرتاب شد و زمانی که آنها را جمع می‌کردند الادیو به گروستا نزدیک شد و به او توهین کرد. این اتفاق باعث شد داور اسپانیایی این بازیکن را اخراج کند. وضعیت ورزشگاه بدتر شد. بازی در میان این آشوب ادامه یافت و همچنان اشیا به میدان پرتاب می‌شدند. بازی دائما متوقف می‌شد تا وسایل پرتاب شده از روی چمن برداشته شوند. ولاسکس یک گل به ثمر رساند اما داور آن را قبول نکرد چون معتقد بود در موقعیت آفساید به ثمر رسیده است. زمانی که چهار دقیقه به پایان بازی باقی مانده بود تماشاگران به سمت زمین حمله‌ور شدند و داور مجبور شد سوت پایان را به صدا در آورد. میگل مونیوس، سرمربی مادرید با پرتاب یک بطری بدرقه شد. چهار ساعت زمان برد تا اتوبوس رئال مادرید از ورزشگاه خارج شود.

در نهم ژوئن جلسه کمیته انضباطی درباره اتفاق‌های جنجالی بازی تشکیل شد. به نظر می‌رسید نوکمپ برای چند بازی بسته شود. با این حال کمیته تصمیم گرفت گروستا را شش ماه از قضاوت محروم کند. الادیو از دو بازی محروم  و بارسلونا ۹۰ هزار پسو جریمه شد. اعتراض باشگاه کاتالانی به همین جا ختم نشد و آنها خواستار محرومیت مادام العمر برای داور اسپانیایی شدند. این تیم نمی‌خواست دوباره گروستا بازی‌شان را قضاوت کند. رای کمی بعد لغو شد اما مسئولان برگزاری بازی‌ها مراقب بودند که دوباره این داور در نوکمپ قضاوت نکند. صحنه پنالتی برای همیشه در یاد بارسایی‌ها ماند تا یک نمونه آشکار در قضاوت‌هایی که به نفع مادرید گرفته می‌شود، باشد.

سفیدپوشان توانستند از سد اتلتیک بیلبائو در نیمه نهایی بگذرند و باید برای برگزاری فینال دوباره به نوکمپ بازمی‌گشتند. والنسیا حریف مادرید بود و در جوی که علیهش بود برابر این تیم قرار گرفت. هواداران کاتالانی به شدت از والنسیا حمایت می‌کردند. در این شرایط پیری و گروسو آسیب دیدند اما پانیس و فلیتاس جانشینان آنها گل‌های پیروزی مادرید را به ثمر رساندند. کاپیتان مادرید در میان فریاد و توهین هواداران جام قهرمانی را بالای سر برد.

برچسب هاپنالتیاتلتیک بیلبائووالنسیاال کلاسیکورئال مادریدبارسلونا

منبع: شریان

کلیدواژه: پنالتی اتلتیک بیلبائو والنسیا ال کلاسیکو رئال مادرید بارسلونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۷۷۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به اسپانیایی‌ها: شب جنجالی وینیسیوس در برنابئو

به گزارش "ورزش سه"، بازی دوستانه شب گذشته تیم‌های اسپانیا و برزیل در سانتیاگو برنابئو چندان دوستانه نبود و به لطف رفتارهای عجیب وینیسیوس جونیور حواشی عجیبی را هم به دنبال داشت.

در جریان این بازی که با تساوی 3-3 به پایان رسید بازیکنان دو تیم برخورد زیادی با یکدیگر داشتند و این حواشی در پایان بازی هم ادامه یافت. آلوارو موراتا، بازیکن اسپانیا، در طول این دیدار مورد انتقاد هواداران بود. تماشاگران حاضر در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو با سوت‌های ممتد اعتراض خود را نسبت به این بازیکن نشان می‌دادند.

موراتا که اکنون در اتلتیکومادرید حضور دارد پیش از انتقال به چلسی و یوونتوس، در رئال مادرید حضور داشت و بازیکن این تیم بود. او البته پس از انتقال به اتلتیکو مدام با رئالی‌ها کری‌خوانی داشته و به همین دلیل شب گذشته در ورزشگاه خانگی رئال مورد استقبال قرار نگرفت.

شماره 7 اسپانیا که از اعتراضات مداوم تماشاگران عصبانی شده بود در پایان بازی تصمیم گرفت به سمت سکوها برود و آن‌ها را به سکوت دعوت کند. در همین لحظه یکی از بازیکنان برزیل وارد این صحنه شد!

وینیسیوس جونیور، ستاره رئال مادرید، از روی نیمکت برزیل بلند شده و به سمت موراتا رفت تا با عصبانیت به او هشدار داده و این بازیکن را از رفتارش پشیمان کند. دخالت وینیسیوس موجب شد تا او با موراتا درگیر شود که دخالت نیمکت نشینان دو تیم مانع از درگیری فیزیکی بین این دو بازیکن شد.

ستاره رئال مادرید در طول بازی هم شیطنت‌هایی از خود نشان داد که گفته‌های خودش پیش از این بازی را تکذیب می‌کرد. او در نشست خبری وقتی با سوالی درمورد نژادپرستی مواجه شده بود، تایید کرد که فقط می‌خواهد فوتبال بازی کند و سپس اشک‌هایش‌ در پاسخ به این سوال مورد توجه قرار گرفت.

تصویری توسط تماشاگران این بازی از روی سکوها ضبط شده که نشان می‌دهد بدون دلیل خاصی وینیسیوس سعی داشته بازی دیشب را به جنجال بکشد. در این تصویر بازیکن برزیلی پیش از ارسال کرنر روی دروازه اسپانیا از پشت با دستش به آیمریک لاپورت ضربه می‌زند.

لاپورت بی‌خبر به پشت سر برمی‌گردد و وینیسیوس را به عقب هُل می‌دهد تا اعتراض خود به این برخورد بی دلیل بازیکن حریف را نشان دهد. این ویدیو به سرعت در فضای مجازی دست به دست شده و یکبار دیگر مواضع تند علیه وینیسیوس را تکرار کرده است.

یک صفحه کاربری در اکس(توییتر سابق) این ویدیو را با جمله "من فقط می‌خواهم فوتبال بازی کنم" با چند ایموجی گریه منتشر کرده تا وینیسیوس را مورد تمسخر قرار بدهد. نکته جالب اینکه این ویدیو به دست لاپورت هم رسیده است. مدافع تیم النصر عربستان این ویدیو را بازنشر کرده و او با نوشته "شاید او می‌خواهد برقصد" بازیکن رئال را مورد تمسخر قرار داده است.

وینیسیوس طی ماه‌های اخیر در لالیگا مورد حملات نژادپرستانه طرفداران برخی تیم‌های اسپانیایی قرار گرفته و همواره معتقد است که بدون دلیل این اتفاق رخ می‌دهد اما ویدیوی منتشر شده جدید تایید می‌کند که اگرچه هرگونه توهینی نادرست و غیرقابل قبول است اما او در بروز خشم طرفداران و بازیکنان حریف چندان بی تقصیر هم نیست.

دیگر خبرها

  • دست رد لواندوفسکی به اتلتیکو مادرید و لیگ عربستان؛ مهاجم لهستانی در بارسلونا می‌ماند
  • خشم رونالدو و واکنش تند به داور چهارم!
  • عکس| خشم رونالدو و واکنش تند به داور چهارم!
  • خشم رونالدو: لعنتی 2 پنالتی‌مان را نگرفتی!
  • حمله به اسپانیایی‌ها: شب جنجالی وینیسیوس در برنابئو
  • فیفادی؛ تساوی برزیل در اسپانیا، باخت هلند به آلمان
  • پنالتی بحث‌برانگیز در دیدار اسپانیا-برزیل (عکس)
  • اسپانیا - برزیل؛ ترکیب رسمی
  • پیروزی تیم فوتبال افغانستان دربرابر هند
  • قهرمانی بارسلونا در کوپادِاسپانیا در فینال جنجالی و دراماتیک‌