Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-08@22:09:33 GMT

توزیع ۱.۸ میلیون بطری آب معدنی بین زوار اربعین

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۷۸۱۱۷

توزیع ۱.۸ میلیون بطری آب معدنی بین زوار اربعین

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، مهدی دانشگر، جانشین مدیر عامل در ستاد بازسازی عالیات شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: بر اساس تاکید وزیر نیرو مبنی بر ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی منطبق با شرح وظایف ذاتی وزارت نیرو، شرکت مدیریت منابع آب ایران به عنوان بخش تأمین آب کشور موضوع تأمین آب برای زوار اربعین امام حسین علیه السلام را در دستور کار قرار داد و این موضوع در ستاد بازسازی عتبات عالیات شرکت تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار بطری آب نیم لیتری و جرعه‌ای تأمین شده است که در مرزهای مهران، چذابه و شلمچه توزیع خواهد شد.

جانشین مدیر عامل در ستاد بازسازی عالیات شرکت مدیریت منابع آب ایران اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته شش دستگاه تریلی حاوی ۳۰۰ هزار بطری آب به داخل عراق و به مقصد شهرهای سامرا و کربلای معلی و شش تریلی دیگر برای مرزهای چذابه و شلمچه اعزام شده است. سه ایستگاه توزیع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران تحت عنوان سقاخانه حضرت ابوالفضل علیه السلام مشتمل بر یک ایستگاه در ورودی شهر مهران و دو ایستگاه در ورودی و خروجی مرزعراق مستقر شده است.

وی با اشاره به محدودیت‌های موجود در کشور عراق و معطلی حدود ۲۰ ساعته اتوبوس‌های کابوتاژ شده در مرز و نیاز شدید زوار به آب آشامیدنی اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته سه واحد سیار این ستاد به طور مستمر کار توزیع آب را در میان زوار این اتوبوس‌ها بر عهده گرفته‌اند.

این مقام مسوول همچنین به مشارکت فعال همکاران شرکت مدیریت منابع آب ایران در امر توزیع آب اشاره و تاکید کرد: بر اساس مصوبه ستاد بازسازی عتبات عالیات شرکت، تمامی همکارانی که برای خدمت رسانی به زوار اربعین در منطقه حضور یافته‌اند کاملاً داوطلبانه و بدون دریافت حق مأموریت و با اخذ مرخصی استحقاقی بوده است و ضمناً دیگر همکارانی که به کربلای معلا مشرف شده‌اند با هزینه شخصی بوده است. در اداره منابع آب مهران زائرسرایی برای استفاده همکاران صنعت آب و برق در ایام اربعین و پارکینگی به ظرفیت هزار خودرو آماده شده است. در اربعین سال گذشته بیش از ۴ هزار نفر اسکان و پذیرایی شدند که پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال جاری افزایش یابد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: کربلا وزارت نیرو مرز مهران مرز شلمچه اربعین حسینی اربعین 97 آبرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۷۸۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰‌ درصد تردد زوار عراق از مرز مهران است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با اشاره به اینکه بیش از ۵۰‌ درصد از تردد زوار عراق از مرز مهران است، گفت: در اربعین سال گذشته سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مرز مهران تردد کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمد سبحان حسنی امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت‌_ در نشست مشترک با مشاور وزیر داخلی عراق با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد از تردد زوار عراق از مرز مهران است، اظهار کرد: در اربعین سال گذشته سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مرز مهران تردد کردند.

وی افزود: با وجود گرمای هوا در مرز مهران، اما به دلیل امنیت و نزدیکی به عتبات عالیات و تعامل خوبی که بین مسئولان دو کشور و استان‌های هم‌جوار ایران و عراق وجود دارد، زائران ایرانی و عراقی مرز مهر را برای تردد انتخاب می‌کنند.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: یکی از مسائل مهم در تردد زائران گرمای زیاد در مرز مهران است بنابراین باید شرایط بسیار خوبی برای تسریع در تردد زوار در مرز مهران فراهم کنیم.

حسنی با تاکید بر افزایش تعداد گیت‌ها برای روزهایی که با پیک تردد زوار مواجه هستیم، عنوان کرد: باید سال جاری نیز مانند سال گذشته هماهنگی لازم بین گذرنامه عراق و ایران انجام شود تا با اسکن گذرنامه‌ها و هماهنگی لازم امکانی فراهم شود تا خروج زوار از مرز مهران تسریع شود.

وی ادامه داد: امسال در اعزام اتوبوس‌های ایران به عراق ۵۰۰ دستگاه در نظر گرفته شده است اما ضرورت دارد ۲۵۰ دستگاه اتوبوس در مرز مهران در حالت انتظار داشته باشیم تا در صورت ازدحام جمعیت، به کشور عراق برای تردد زوار اعزام شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام اضافه کرد: مکان‌هایی برای استقرار رانندگان اتوبوس و سایر افراد خدمات‌رسان از جمله تعمیرکاران تدارک دیده شود، همچنین از ابتدای ماه صفر اتوبوس‌ها وارد کشور عراق شوند.

حسنی با اشاره به اینکه باید نظارت بر رانندگان در عراق بیشتر شود تا با سرعت مطمئنه رانندگی کنند، افزود: با نظارت بر کرایه‌ها قیمت‌ها مشخص و در این زمینه تابلوهایی برای نصب برچسب قیمت‌ها در مکان‌های تردد زوار قرار داده شود.

وی اضافه کرد: برای تبادل سریع اطلاعات و دیگر هماهنگی‌ها، یک فضای مناسب برای استقرار نماینده استان ایلام در مرز زرباطیه ایجاد شود.

کد خبر 751169

دیگر خبرها

  • ۵ هزار میلیارد تومان در حوزه راه‌های ایلام هزینه شد
  • منابع بودجه‌ای برای مدیریت حوضه آبریز تالاب انزلی کافی نیست
  • ۴۰۰ میلیارد تومان برای ساماندهی پایانه برکت مهران هزینه شد
  • صنایع در صورت رعایت مصرف از مشوق‌های پیش‌بینی شده بهره‌مند می‌شوند
  • تعویض۵۰۰ هزار کولر آبی پرمصرف در خراسان رضوی
  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • ۵۰‌ درصد تردد زوار عراق از مرز مهران است
  • آب معدنی استفاده کنیم یا نه؟
  • عقب نشینی ذخیره سد زاینده‌رود؛ ۳۹۶ میلیون مترمکعب آب آخرین موجودی
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسید