Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه خرید، فروش، حمل و عرضه پرندگان مهاجر در استان ممنوع است، گفت: طی سال‌جاری پروانه شکار و صید پرندگان در استان صادر نشده است و با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت‌وگو با بلاغ، با اشاره به ورود پرندگان مهاجر به استان مازندران اظهار کرد: خرید، فروش، حمل و عرضه پرندگان مهاجر در استان ممنوع بوده و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در خصوص نحوه شکار و صید غیر مجاز پرندگان مهاجر در شهرستان فریدونکنار افزود: در سال گذشته رویکرد این اداره کل با دامگاه‌داران رویکردی تعاملی بوده، اما متاسفانه دامگاه‌داران نسبت به توافقات صورت گرفته پایبند نبوده و تصمیمات اتخاذ شده را تمکین نکردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه امسال نیز برای ساماندهی وضعیت شکار و صید پرندگان مهاجر در این منطقه، جلسات متعددی در سازمان حفاظت محیط زیست کشور، استانداری مازندران و فرمانداری شهرستان فریدونکنار برگزار شد، تصریح کرد: در آخرین جلسه که با حضور فرماندار شهرستان فریدونکنار و نمایندگان بازار پرندگان و دامگاه‌داران انجام شد، مقرر گردید اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران تنها روش دوما را برای شکار به رسمیت بشناسد و برای آن پروانه شکار صادر کند، مشروط بر آنکه دستگاه‌های ذیربط از جمله فرمانداری فریدونکنار و دامگاه‌داران در خصوص عدم برپایی هرگونه دام هوایی در منطقه با نیروهای محیط زیست، همکاری لازم را به‌عمل آورند.

ابراهیمی کارنامی ادامه داد:  همچنین در این جلسه توافق شد، یک کرس و یک گذر فقط برای امسال و حذف کامل روش کرس در سال آینده، در جلسه شورای تامین شهرستان تصویب و ابلاغ شود که متاسفانه تاکنون توافقات انجام شده به‌صورت رسمی و مکتوب اعلام نشده و مرحله همزمان اول آن که جمع آوری دام‌های هوایی بوده، عملیاتی نشده است.

وی تاکید کرد: تا زمانی‌که توافقات انجام شده در مرجع رسمی مانند شورای تامین مصوب و ابلاغ نشود، شکار و صید پرندگان مهاجر ممنوع بوده و این اداره کل با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد و از همه هم‌وطنان و هم استانی‌های گرامی در خواست می‌شود تا از خریداری پرندگان مهاجر که نوعی قاچاق محسوب می‌شود، خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران یادآور شد: طی سال‌جاری پروانه شکار و صید پرندگان در استان صادر نشده است و محیط بانان پرتلاش استان با متخلفین برخورد قانونی خواهند کرد.  

ابراهیمی در پایان از شهروندان مازندرانی خواست تا میزبان شایسته‌ای برای گونه‌های پرندگان مهاجر که استان ما را برای زمستان‌گذرانی برگزیده‌اند باشند و محیط بانان استان را در حفاظت از این مهمانان خسته و از راه رسیده یاری کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۷۸۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌‍رود ممنوع است

رئیس اداره محیط زیست شهرستان چادگان گفت: با توجه به تقارن ایام پیش‌رو و آغاز فصل تکثیر و تخم‌ریزی ماهیان در دریاچه سد زاینده‌رود، ماهیگیری در این دریاچه ممنوع است.

مجتبی حاجتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان، اظهار کرد: با توجه به تقارن ایام پیش رو و با شروع فصل تکثیر و تخم ریزی ماهیان در دریاچه سد زاینده‌رود، تا اطلاع ثانوی ماهیگیری در این دریاچه ممنوع است.

وی افزود: ممنوعیت صید ماهی در دریاچه از یکم اردیبهشت تا اواسط تیر سال جاری به منظور حفظ ذخایر آبزیان و جلوگیری از تخریب محیط زیست و منابع طبیعی است.

رئیس اداره محیط زیست چادگان خاطرنشان کرد: طی سه روز اخیر از اعلام ممنوعیت صید ماهی، هنوز مورد تخلفی مشاهده نشده است.

حاجتی تاکید کرد: با توجه به ممنوعیت صید در این فصل گشت‌زنی و کنترل دریاچه زاینده‌رود بیشتر شده است و اگر مورد تخلفی مشاهده شود، مراتب آن صورت‌جلسه و به مقام قضائی تحویل می‌شود.

وی اضافه کرد: دریاچه زاینده‌رود با مساحت ۵۴ کیلومترمربع یکی از مناطق حفاظت شده دالانکوه و سد زاینده‌رود است.

رئیس اداره محیط زیست چادگان گفت: بیشتر ماهیان این دریاچه، کپور، آمور، زرد پر، فیتوفاکت و قزل‌آلا هستند که علاوه بر آن محل زادوولد و جوجه‌آوری پرندگان مهاجر کاکایی ارمنی و پرستوی دریایی در فصل پاییز است.

کد خبر 747144

دیگر خبرها

  • ممنوع شدن توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • صدور مجوزهای کاغذی ممنوع شد
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند
  • صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌‍رود ممنوع است
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو شدند + تصاویر
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو + تصاویر
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)