Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، علی فروغی صبح امروز در برنامه «حالا خورشید» درباره عملکرد ۶ ماهه خود سخن گفت.

وی درباره سوابق خود گفت: مهم‌ترین موضوع این است که عملکرد یک فرد را ببینیم؛ خوب است ببینیم شبکه سه سیما چه معایب و محاسنی داشت و حال چه اتفاقاتی در آن افتاده است.

فروغی افزود: از دهه ۸۰ هم در رادیو و هم در تلویزیون حضور داشتم، ولی ملاک، عملکرد افراد است؛ این عملکرد باعث می‌شود مردم بهتر قضاوت کنند، کشور به هوای تازه و نشاط جوانان نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شبکه سه سیما درباره تحصیلات خود گفت: من لیسانس و فوق لیسانس را در دانشگاه امام صادق رشته حقوق خوانده ام و درحال حاضر دوره دکترا را در دانشگاه علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد می‌گذرانم.

مدیر شبکه سه سیما در ادامه درباره مدیریت خود در این چند ماه افزود: ما در این چند ماه چند مساله اصلی را به عنوان راهبرد‌های خود بیان کردیم، به طور مثال این شبکه قرار است در کنار مردم باشد و برنامه ای چون «حالا خورشید» قرار است به چالش‌ها بپردازد، اگر برنامه‌ای در حوزه دریای خزر و یا آموزش و پرورش داریم، وزیر امور خارجه و یا وزیر آموزش و پرورش به برنامه می‌آیند و توضیح می‌دهند.

وی گفت: همچنین در تابستان برنامه‌ای مستند با اجرای حسین یکتا داشتیم، زیرا به یک شجاعت رسانه‌ای و شفافیت قایل بودیم به همین دلیل کریمان مدیر گروه اجتماعی شبکه سه آمد و پاسخ داد.

مدیر شبکه سه سیما افزود: خیلی مهم است ما صریح حرف بزنیم و مسئولان این کار را انجام دهند؛ زمانی که تخم مرغ گران شده بود رئیس صدا و سیما درخواست داشت که مسئولان بیایند و توضیح دهند، مردم حق دارند که برایشان سوال ایجاد شود و ما باید پاسخ دهیم.

فروغی درباره پوشش خود برای حضور در این برنامه گفت: به من گفتند کت و شلوار بپوشم، اما من همیشه همین لباس‌ها را می‌پوشم پس باید مثل خودم مقابل مردم ظاهر شوم؛ مردم حتما احساس کرده اند که شبکه ۳ شجاع‌تر شده است.

وی افزود: برنامه «بدون توقف» برنامه‌ای است که جوانان درباره حجاب همه سوالات خود را پرسیدند و قرار است فصل جدید این برنامه مختص پاسخگویی مسئولان باشد که اژه‌ای و مسئولان از نهاد‌های قوه قضاییه تا شورای نگهبان به این برنامه می‌آیند.

مدیر شبکه سه سیما با تاکید بر اینکه باید با مردم صحبت کرد و دلیل اتفاقات را توضیح داد، گفت: اگر با مردم صمیمی و نزدیک بود آنقدر همبستگی زیاد می‌شود که بسیاری از مشکلات حل می‌شود، ما دشمن زیاد داریم و همین الان برای ما ۲۸۰ شبکه فارسی زبان درست کرده اند که برنامه سازی می‌کنند درحالیکه ما در صداوسیما چند ده شبکه داریم که برنامه‌های برند دارند.

وی افزود: در همین شبکه سه، حفظ برنامه‌های برند کار بسیار سختی است. برنامه «برنده باش» را مردم می‌بینند. موضوعی که به یک برنامه کمک می‌کند چهره بودن است اگر به اجرای او نگاه کنید از برنامه اول تا الان بسیار متفاوت و رو به صعود است و چهره‌ای محبوب هم است، بالاخره وقتی مردم ببینند چهره‌ای جلوی دوربین است که او را می‌شناسند با او زودتر ارتباط برقرار می‌کنند.

فروغی همچنین درباره نقد‌های مردم به پایان بندی سریال «دلدادگان» گفت: پایان این مجموعه تلویزیونی واقعا خوب نبود، بازیگری که قرار بود در پایان بندی مجموعه تلویزیونی حضور داشته باشد به خاطر اختلافات مالی حضور نیافت؛ این حق طبیعی خانم پانته آ بهرام است، اما اینکه کار را زمین بگذارد، حرفه‌ای نبود.

وی افزود: این عجیب بود که وی گفت تلویزیون سانسور کرد درحالیکه هیچی سانسور نشد و حتی کارگردان و تهیه کننده گفتند که هیچ چیزی از پایان بندی مجموعه تلویزیونی سانسور نشد؛ پایان بندی چیز دیگری بود، اما سازندگان به دلیل نیامدن بازیگر پایان بندی دیگری را ساختند؛ این مساله را پیگیری می‌کنیم زیرا نباید طرح‌ها به دلیل چنین موضوعی حاشیه ساز شوند.

فروغی گفت: آنتنی که از صبح تا شب برنامه پخش می‌کند حتما اشکال دارد، برنامه‌هایی داشتیم که برخی از آن‌ها گرفت برخی هم موفق نبود چراکه جنس کار رسانه جنس «شدن» است و نمی‌توان انتظار داشت همه برنامه‌ها موفق باشند.

مدیر شبکه سه سیما درباره آمار‌ها نسبت به این شبکه افزود: در آخرین آمار نظرسنجی‌ها پیروزی آقای روحانی را با دو دهم اختلاف پیش بینی کردیم و بعد از این ۶ ماه شبکه سه با یک اختلاف زیاد شبکه اول پربیننده کشور است، شبکه سه عموما شبکه برتر بوده است و اگر در دوره‌هایی خارج شده است دوباره در نقطه امیدبخشی قرار گرفته است.

وی همچنین درباره پخش موسیقی‌ها گفت: زمانی می‌گفتند اگر فلانی (علی فروغی) به شبکه سه بیاید به جای احسان علیخانی و برنامه «ماه عسل»، اجرای نجم الدین شریعتی را پخش می‌کند که دیدیم اینگونه نیست و سلیقه جوانان در نظر گرفته می‌شود؛ البته ما برنامه‌های مختلف عقیدتی داریم، اما به شکل درستش این‌ها پخش می‌شود.

فروغی درباره مسابقه‌ها و برنامه‌های جدید شبکه سه افزود: ما در زمستان احسان علیخانی را داریم که با یک شوی استعدادیابی می‌آید، وی با یکی دو شب با یک برنامه استعدادیابی می‌آید که بعد از خبر ۲۲ پخش می‌شود، یک شب هم شما با یک مجله سیاسی اجتماعی با نام «حالا مهتاب» حاضر می‌شوید، همچنین یک مسابقه با نام «قهرمان ایرانی» داریم، ضمن اینکه برنامه «برنده باش» نیز با گلزار ادامه پیدا می‌کند.

مدیر شبکه سه همچنین اعلام کرد که برنامه «هفت» از دی با اجرای بهروز افخمی به آنتن برمی گردد.

وی همچنین درباره سریال‌های شبکه سه سیما نیز گفت: چند سریال جذاب از عزیزالله حمیدنژاد و همایون اسعدیان داریم که در زمستان به پخش می‌رسند.

فروغی همچنین درباره برنامه «نود» افزود: «نود» ماجرای پیچیده‌ای ندارد، ترجیح می‌دهم مسایل درون خانواده را به بیرون نبرم، اما چون پرسیدید توضیح می‌دهم.

وی گفت: هفته گذشته مسابقات جذابی مثل فوتبال اسپانیا و انگلیس پخش شد و همزمان بازی دیگری هم بود که از شبکه ورزش روی آنتن رفت، آن هفته همه برنامه‌های شب از شنبه تا سه شنبه از آنتن شبکه سه حذف شد و فقط «نود» نبود، تصمیم کنداکتور را منِ علی فروغی نمی‌گیرم بلکه شورای کنداکتور می‌گیرد و این تصمیم شخصی نبوده است.

فروغی افزود: با این حال ما گفتیم «نود» روی آنتن برود، اما عادل فردوسی پور خودش نخواست یعنی مدیر تامین برنامه با او صحبت کرد که روی آنتن برود، اما وی روی آنتن نرفت.

مدیر شبکه سه گفت: ما یک خانواده هستیم و به همین دلیل من در این دو هفته هیچ مصاحبه‌ای نداشتم، با خود فردوسی پور هم صحبت کردم که او نباید این مباحث را بیرون می‌برد، این حق نبود که او مصاحبه کند در همه دنیا گفتگو درباره برنامه باید با هماهنگی مدیر شبکه باشد کمااینکه شما می‌خواستید درباره نود موضع‌گیری کنید شش و نیم صبح مرا از خواب بیدار کردید و اجازه گرفتید و هماهنگ کردید.

وی افزود: فردوسی پور کارمند رسمی سازمان است و در قرارداد او آمده است که مصاحبه باید با هماهنگی شبکه باشد، ما در شبکه سه اگر می‌خواستیم کار غیراصولی و غیرحرفه‌ای انجام دهیم نمی‌توانستیم این همه برنامه‌های چالشی داشته باشیم.

مدیر شبکه سه گفت: اگر من به عنوان مدیر تحت تاثیر یک فشار، حرکتی انجام دهم نمی‌توانم به راحتی برنامه‌های چالشی داشته باشم؛ برنامه «تخت گاز» پربیننده‌ترین برنامه دنیا در بی بی سی بود، ولی وقتی مجری با تهیه کننده دعوایش شد وی را اخراج کردند.

فروغی در مقایسه‌ای با بی بی سی افزود: ما خود را با بی بی سی مقایسه می‌کنیم، چون شبکه سه یک رسانه حرفه‌ای و جدی است،​ خود شما می‌گذارید پرویز نشاط و ترابیان روی آنتن بیایند و هرآنچه را می‌خواهند بگویند؛ حتما نمی‌گذارید.

وی گفت: کار باید حرفه‌ای باشد و از مدار اصلی خود خارج نشود، این رسانه مهمترین رسانه جمهوری اسلامی کشور است، عادل در همین سال‌ها روی آنتن کشور بوده است و من هم به خاطر همین مردم این حرف‌ها را بیان می‌کنم.

فروغی درباره برنامه فردوسی پور (نود) افزود: برنامه فردوسی پور حتما از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون است، ولی همین برنامه (حالا خورشید) به اندازه نود مخاطب دارد. فیلم و مجموعه‌های تلویزیونی ما خیلی مخاطب دارد و حتی «ماه عسل»، ۲ برابر «نود» مخاطب دارد.

وی گفت: ما اهل جنجال و هیاهو نیستیم و وظیفه ما شرح صدر و گفتگو است، برنامه «نود» که البته ادامه پیدا می‌کند، البته این هفته برنامه‌ای متناسب با فضای اربعین داریم و «نود» از هفته دیگرش روی آنتن می‌رود، با این حال این برنامه همیشه حرفه‌ای بوده است و در آینده هم همینطور خواهد بود و یقین دارم مردم به قاطعیت و حرف منطقی علاقه دارند.

فروغی درباره اصول و نظم مدیریتی درخصوص ادامه پخش «نود» گفت: کار باید حرفه‌ای و اصولی باشد و هیچ بحث شخصی نداریم، من خودم گزارش بازی پرسپولیس و السد را به فردوسی پور سپردم، چون حرفم سر برنامه «نود» بود و اینکه باید اصولی باشد.

وی در پایان درباره پخش این برنامه در شب اربعین افزود: شب اربعین محدودیت اربعین را داریم، ولی موافق هستم که برنامه «نود» را در این شب قبل از بازی پرسپولیس داشته باشیم که البته باید به جلسه کنداکتور برود و منوط به آیتم‌های برنامه است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: علی فروغی شبکه سه سیما حواشی برنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۷۸۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش مستند «مسئله حجاب» به مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهری

 مستند «مسئله حجاب» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا آزادخاطر همزمان با سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری، امشب ساعت 18:45 از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

این مستند محصول مشترک موسسه اندیشه شهید آوینی و شبکه یک سیما است که تلاش دارد ضمن بازخوانی دیدگاه‌های شهید مطهری نسبت به مقوله حجاب، نسبت آن با چالش‌های امروز جامعه ایرانی را نیز به تصویر بکشد.

مستند «مسئله حجاب» روایتگر چالش‌های مرتبط بــا نقش زنان در جامعه ایرانی طی دهه‌های گذشـته است.

استاد شهید مرتضی مطهری از اسلام‌شناسان و متفکران برجسته شیعه بود که در شامگاه روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ پس از پایان جلسه درس، در خیابان امین‌الدوله هدف گلوله یکی از افراد گروه فرقان قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان طرفه به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • مستند «مسئله حجاب» به تلویزیون رسید + ساعت پخش
  • گزارش تصویری | تجلیل مدیر کل صدا و سیما از مقام کارگران
  • پخش مستند «مسئله حجاب» به مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهری
  • ببینید | علت باورنکردنی برکناری باسوادترین مدیر صدا و سیما به روایت رضا پورحسین
  • پخش فیلم «رابطه» با بازی خسرو شکیبایی
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • نگاهی به ۳ سریال جدید تلویزیون
  • پخش «جاده‌های سرد» و «رابطه» از تلویزیون در هفته بزرگداشت مقام معلم
  • «امتحان نهایی» از قاب شبکه دو سیما
  • حواشی جدید و پرحاشیه سریال پایتخت