Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@21:58:02 GMT

مسیرهای پیاده روی جاماندگان کربلا اعلام شد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۷۸۷۰۹

مسیرهای پیاده روی جاماندگان کربلا اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کاروان عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) استان تهران با عنوان جاماندگان کربلای حسینی امسال برای ششمین سال پیاپی به تاسی از پیاده روی میلیون‌ها عاشق سیدالشهداء (ع) در کشور عراق، با پای پیاده عازم کربلای ایران و قبله تهران، حرم حضرت عبدالعظیم(ع) خواهند شد. 

طبق اعلام فرمانداری شهرستان ری مسیرهای چهارگانه منتهی به بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم(ع) در روز اربعین به این شرح است:

مسیر شماره یک: میدان امام حسین(ع)، خیابان ۱۷ شهریور، خراسان، شوش و خیابان‌های فدائیان و میدان بسیج به حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

مسیر شماره دو: حرم مطهر امامزاده حسن (ع) خیابان امین الملک، خیابان قزوین، میدان حق شناس، میدان بهمن، خیابان شهید رجایی، بزرگراه کریمی، خیابان فدائیان و حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع)

مسیر شماره سه: باقرشهر، جنوب به شمال خیابان رجایی، خیابان سلمان فارسی و ضلع جنوب حرم عبدالعظیم(ع)

مسیر چهارم: ورامین، میدان معلم، سه راه ورامین، خیابان فدائیان اسلام و حرم عبدالعظیم(ع)

همچنین خیابان‌های فدائیان اسلام، کمیل، شهید رجایی، ورامین، شهید غیوری، بلوار سلمان فارسی در محدوده شهرری از جمله مسیرهای پیاده روی اربعین حسینی هستند و اقدامات ترافیکی، عمرانی، خدمات شهری و اجتماعی برای خدمات رسانی بهینه به زائران پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محدودیت‌های ترافیکی در میدان سلمان فارسی ورودی خیابان شهید قمی، ضلع شرق حرم (خیابان شهید قمی ورودی و خروجی بلوار جانبازان)، ضلع جنوب حرم، میدان شهید قشقائی ابتدای خیابان شهید قمی، خیابان شهید فدائی تقاطع خیابان شهید حیدرلو و خیابان هلال احمر تقاطع خیابان سلمان فارسی (ابتدای ضلع جنوب حرم) اجرا خواهد شد.

کد خبر 4443698 سارا فرجی

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین حسینی کربلا کربلای معلی اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی معرفی کتاب قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه نشست هم اندیشی فعالیت های قرآنی بیژن عبدالکریمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی علوم انسانی آلمان معرفی نشریات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۷۸۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی

مدیرکل میراث فرهنگی همدان گفت: دیواره تاریخی کشف شده در میدان باباطاهر در صورت تایید کارشناسان باستان‌شناسی همدان به جاذبه گردشگری جدید همدان تبدیل می‌شود. - اخبار استانها -

محسن معصوم علیزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان پیرامون دیواره تاریخی کشف در حین عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر، اظهار‌ داشت: این اکتشاف به هیچ عنوان مانع ادامه روند پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر نخواهد شد بلکه در صورت تایید کارشناسان باستان‌شناسی و محرز شدن دوره و قدمت تاریخی این دیواره، از آن به عنوان جاذبه تاریخی گردشگری در خیابان باباطاهر بهره‌ خواهیم برد.

وی با بیان اینکه مکشوفات و آثار تاریخی هویت شهر همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین به شمار می‌روند، بیان کرد: چنانچه بخواهیم از آثار تاریخی به عنوان مولفه‌های پیشران در توسعه گردشگری یاد کنیم لازم است که برتعداد جاذبه‌های گردشگری افزوده شود بر همین اساس اگر ارزش تاریخی این دیواره در خیابان باباطاهر سندیت پیدا کند قطعا به مجموعه جاذبه‌های گردشگری شهر همدان افزوده خواهد شد.

مدیر‌کل میراث فرهنگی استان همدان تاکید کرد: باید شرایط و امکاناتی فراهم شود که در هم آن جاذبه‌های گردشگری جدید ایجاد شود و اماکن تاریخی کمتر شناخته شده پس احیا و مرمت، به جاذبه گردشگری تبدیل شود.

علیزاده با بیان اینکه با برنامه ریزی‌های انجام شده در حوزه بافت و گذر تاریخی شهر همدان به زودی تحولات قابل توجهی رقم خواهد خورد، عنوان کرد: در همین راستا عملیات پیاده راه‌سازی خیابان باباطاهر به عنوان سومین خیابان و در ادامه پیاده‌راه شدن خیابان‌های منتهی به میدان تاریخی همدان از 10 اردیبهشت ماه امسال با اعتبار 100 میلیارد ریالی شده است.

وی در پایان با اشاره به هزار و 900 اثر تاریخی استان همدان از ضرورت توجه بیشتر به حوزه مستندسازی و ارتباط با جامعه در مرمت و احیای بناهای تاریخی خبر داد و گفت: ارتباط بیشتر با جامعه و انتشارات اخبار برآمده از کاوش‌های میراث فرهنگی ضروری است زیرا تعاملات پیوسته با جامعه و دیگر دستگاه های اجرایی استان بستر توسعه گردشگری و در ادامه توسعه پایدار برای همدان در این زمینه را مهیا می‌کند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • جزئیات اجرای زیرگذر میدان سپاه اعلام شد
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان + عکس
  • کشف یک دیواره تاریخی از یک بنا در همدان
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی راهپیمایی حمایت از طرح «نور» در اهواز
  • یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکیِ اجتماع طرح عفاف و حجاب
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان
  • پیاده‌روی چهارراه عضد اراک تعریض می‌شود
  • تردد در معابر منتهی به میدان کتاب ساماندهی و کانالیزه شد
  • مسیرهای جاده‌ای مسدود خراسان رضوی بازگشایی شده است