Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-26@12:15:11 GMT

آغازکشت زعفران در ایذه

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۷۸۷۳۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ، مدیر اداره جهاد کشاورزی ایذه با بیان اینکه کشت زعفران با توجه به شرایط اقلیمی منطقه برای دومین سال در اراضی کشاورزی این شهرستان آغاز شده است گفت : کشت زعفران در آینده به یکی از کشت‌های اصلی ایذه تبدیل خواهد شد.
مصطفی هنرمندیان اظهار کرد: اقلیم ایذه به صورتی است که امکان کشت زعفران در آن وجود دارد و با توجه به میزان بارندگی، حاصلخیزی خاک و ارتفاع از سطح دریا می‌توانیم شاهد عملکرد بسیار خوبی در زمینه کشت زعفران در این شهرستان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به این‌که سال گذشته شاهد عملکرد خوبی در سطح مزارع زعفران بودیم، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود که امسال از هر هکتار از مزارع زعفران به صورت میانگین از 500 گرم تا حدود 1000 گرم محصول برداشت شود.
مدیر اداره جهاد کشاورزی ایذه عنوان کرد: با توجه به این‌که پیاز زعفران بیش از هفت سال محصول می‌دهد و از سال چهارم به بعد دارای عملکرد اقتصادی مناسب است این کشت در سال‌های آینده می‌تواند به کشت اصلی شهرستان تبدیل شود.
وی با بیان اینکه کشت پیاز زعفران در حال حاضر در شهرستان ایذه آغاز شده و تا اواخر آبان ماه نیز ادامه دارد گفت : کار برداشت این محصول نیز از نیمه دوم آذر آغاز می‌شود و تا اوایل دی ماه ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: آغاز کشت زغفران ایذه 20 هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۷۸۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: با آغاز برداشت گوجه فرنگی از ۲۵۰ هکتار مزارع این شهرستان پیش بینی می‌شود، ۱۰ هزار تن محصول برداشت و به بازار‌های داخلی و خارجی ارسال و صادر شود.
مجید صفری بیان کرد: ۱۰ تن محصول تولید شده گوجه فرنگی از مزارع شهرستان مهر به کشور امارات متحده عربی صادر می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: کشاورزانی که قصد صادرات محصول تولیدی خود را دارند باید از طریق سامانه سانکا و کشاورزانی که قصد فروش محصول خود را در بازار‌های داخلی دارند از طریق سامانه سبک ،  اطلاعات خود را ثبت و کد شناسه سلامت محصول دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا
  • اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه