Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- مرحله مقدماتی مسابقه‌ منطقه‌ ای برنامه ‌نویسی دانشجویی «ای‌ سی ‌ام» یا ACM- ICPC در غرب آسیا برای بیستمین سال به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف روزهای 29 و 30 آذر سال جاری برگزار می‌ شود.

به گزارش روز یکشنبه گروه علمی ایرنا از دانشگاه صنعتی شریف، مسابقه بین المللی برنامه‌ نویسی دانشجویی (Association for Computing Machinery — International Collegiate Programming Contest) یا ACM-ICPC شامل مجموعه ای مسابقات است که به صورت مرحله ‌ای و برای کسب سهمیه حضور در مرحله‌ جهانی این مسابقه توسط انجمن ماشین ‌های محاسباتی/ Association for Computing Machinery ACM برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسابقات ابتدا در دانشگاه ها در سطح ملی میزبان علاقمندان است تا بعد از عبور از مراحل مختلف بتوانند در عرصه جهانی با همتایان خود رقابت کنند.
مسابقه‌ منطقه ‌ای برنامه ‌نویسی دانشجویی ای‌ سی‌ ام که توسط انجمن معتبر ای‌سی‌ام و با هدف ارتقای توانایی برنامه‌نویسی گروهی بین دانشجویان بنا نهاده شده، هر ساله به ‌صورت منطقه‌‌ای در نقاط مختلف جهان برگزار می‌شود و برندگان مسابقات منطقه‌ای به مرحله‌ نهایی راه می‌یابند.
بنابراین گزارش، سال گذشته در مسابقات منطقه‌ای در نقاط مختلف جهان بیش از 49 هزار دانش‌جو از 3 هزار و 100 دانشگاه یکصد و 11 کشور مختلف جهان در مدت چهار ماه به رقابت پرداختند و در نهایت 140 تیم برتر به مسابقه‌‌ جهانی در کشور چین، راه یافتند.
دانشگاه صنعتی شریف از سال 1378 که تهران میزبان مسابقات منطقه‌ای غرب آسیا بوده، رسما به عنوان سایت غرب آسیا میزبانی تیم‌های مختلف از داخل و خارج کشور را برعهده داشته است. امسال نیز مطابق روال سال‌های گذشته، دانشگاه صنعتی شریف میزبان این رقابت‌ها خواهد بود.
در بیستمین دوره از این مسابقات به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف حدود 80 تیم سه‌نفره از دانشگاه‌های مختلف کشور و منطقه شرکت می‌کنند. یک تا دو تیم برتر این مسابقه به مسابقات جهانی برنامه‌نویسی ای‌سی‌ام که فروردین‌ 1398 در پرتغال برگزار می‌شود، راه می‌یابند.
مسابقه‌ جهانی ای‌سی‌ام به عنوان المپیک برنامه‌نویسان شناخته شده و در مجامع علمی از اعتبار ویژه‌ای برخوردار است.
بیستمین مسابقه‌ برنامه‌نویسی ای‌ سی ‌ام با حمایت شرکت کافه‌ بازار به عنوان یکی از شرکت‌ های دانش‌ بنیان برآمده از دانش آموخته های دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این رویداد، می‌توانند به وب‌سایت رسمی مسابقه به نشانی http://icpc.sharif.edu مراجعه کنند.
علمی**9157**1440

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي علم و فناوري ايران مسابقات برنامه نويسي دانشگاه صنعتي شريف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۷۸۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد میانه در مسابقات منطقه دو شمال‌غرب کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در مسابقات قهرمانی کارکنان و استادان منطقه دو شمال‌غرب کشور با اقتدار به مقام قهرمانی رسید.

در این دوره از مسابقات، تیم‌های واحد‌های دانشگاهی تبریز، ارومیه، میانه و بناب به صورت دوره‌ای به مدت سه روز باهم به رقابت پرداختند که در نهایت تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در هر سه بازی خود توانست با نتایج دو بر صفر و بدون باخت حریفان خود را شکست داده و به مقام قهرمانی برسد.

تیم‌های واحد تبریز و واحد ارومیه نیز به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را از آن خود کردند.

تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی میانه با کسب عنوان قهرمانی به مسابقات کشوری که از تاریخ ۲۹ اردیبهشت‌‌ماه در واحد اراک برگزار می‌شود، اعزام می‌شود.

مسابقات والیبال کارکنان و استادان منطقه دو دانشگاه آزاد اسلامی به همت اداره‌کل تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد.

سیروس منصوری، سیامک وفاییان، علی صدری، سهیل قندچی، سعید اکبری، رضا غیابی و ابراهیم مسیبی بازیکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه را تشکیل می‌دادند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • اراک قهرمان مسابقات تنیس روی میز منطقه ۵ دانشگاه آزاد شد
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • قهرمانی تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد میانه در مسابقات منطقه دو شمال‌غرب کشور
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای حمایت از نخبگان دارد
  • چگونه شریف در محله تاریخی طرشت ستاره خاورمیانه شد؟
  • قنبرزاده: باشگاه‌ها برای بیانیه‌نویسی مسابقه گذاشته بودند