Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@22:19:16 GMT

خشکسالي در شرق سميرم فوق بحراني است

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۷۹۷۴۶

خشکسالي در شرق سميرم فوق بحراني است

خبرگزاري آريا - اصفهان- ايرنا- فرماندار سميرم گفت: وضعيت خشکسالي در اين شهرستان بويژه در مناطق شرقي فوق بحراني و نگران کننده است.

محمد جعفرزاده روز يکشنبه در جلسه اي با نمايندگان صنف کشاورز سميرم با بيان اينکه اجراي طرح هاي نيمه تمام انتقال آب را بايد پيگيري کرد ، افزود: بخش عمده اي از هشت هزار هکتار باغ زير دست سد بي آب حنا خشک شده يا با تنش شديد آبي مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت : در حالي که سد مخزني حنا 50 ميليون متر مکعب گنجايش دارد تنها 2 ميليون متر مکعب آب پشت سد باقي مانده است.
جعفر زاده گفت: سال گذشته و امسال 500 هکتار از اراضي شرق سميرم و دشت حنا کشت آبي نشده و تنها بخش هاي محدودي به کشت ديم اختصاص داده شد.
فرماندار سميرم با بيان اينکه سد هاي کمانه و قرقاچ در غرب و شمال سميرم نيز هر کدام به ترتيب سه و 2 ميليون متر مکعب آب دارند افزود: امسال آب شرب بخش هايي از شهر سميرم و شهرهاي حنا و کمه نيز با تنش و مشکلاتي روبرو بود.
همچنين رئيس اتحاديه نظام صنف کشاورزي سميرم از مديران دولتي خواست براي اجراي طرح متوقف شده انتقال آب از تنگاب به دشت سميرم اقدام کنند.
احمد قرباني اظهار کرد: اين طرح سال 86 از سوي نماينده وقت سميرم در مجلس مطرح و با موافقت استانداري به شکل محدودي اجرا شد.
وي اجراي طرح انتقال آب از تنگاب به سميرم را خواسته مردم اين منطقه دانست و گفت : هم اينک بحران باغ هاي سيب و کشاورزي سميرم کمتر از بحران شرق اصفهان نيست و اجراي طرح تنگاب جلوي خسارت پنج هزار ميليارد ريالي به کشاورزان منطقه را مي گيرد.
شهرستان سميرم داراي 36 هزار هکتار باغ، 22 هزار هکتار زمين زراعي، 455 هزار هکتار عرصه ملي و 330 هزار هکتار مرتع و جنگل هاي طبيعي است.
طرح انتقال آب تنگاب با هدف تامين آب مورد نياز سه هزار و 500 هکتار از اراضي سميرم با ظرفيت انتقال 300 ليتر در ثانيه آغاز در يک دهه اخير نيمه تمام باقي مانده است.
7147/ 6022
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۷۹۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ لیفتراک قاچاق در سمیرم کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حمید علینقیان پور ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران انتظامی مستقر در ایست و بازرسی شهید رئیسیان شهرستان سمیرم در راستای اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز حین کنترل خودروهای عبوری در این محور به ۲ دستگاه خودروی کشنده ۴۰ فوت حامل بار مشکوک شده و برای بررسی دقیق‌تر هر ۲خودرو را متوقف می‌کنند.

وی ادامه داد: مأموران پلیس پس از هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از خودروهای متوقف شده پرداخته که در این عملیات تعداد ۱۲ دستگاه لیفتراک خارجی قاجاق که فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی و قانونی بودند کشف شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه کارشناسان ارزش لیفتراک‌های قاچاق کشف شده را ۱۸۰ میلیارد ریال برآورد کردند، افزود: در این رابطه پرونده تشکیل و به همراه هر ۲ متخلف برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 6097147

دیگر خبرها

  • ببینید | واکنش جالب معلم عربی محمد بحرانی به خاطره‌ای که بحرانی از او در برنامه تعریف کرد
  • (ویدئو) معلم عربی محمد بحرانی جواب او را داد
  • (ویدئو) خاطره بامزه آقای بازیگر از معلمش در «صداتو»
  • استقرار ۲۲۱ شعبه اخذ رای در اصفهان برای انتخابات دور دوم مجلس + فیلم
  • ۱۲ لیفتراک قاچاق در سمیرم کشف شد
  • پروژه های مهم عمرانی شهرستان تا پایان دولت تکمیل شود
  • با همه بارش‌ها، ۲۲ استان هنوز دچار خشکسالی است
  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت
  • حمله گرگ به گله گوسفند در کوه‌های شرقی سمیرم