Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛  معاون عملیات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از آغاز عرضه نفت خام برای اولین بار در بورس انرژی خبر داد و گفت: سه خریدار برای رقابت در معاملات این محصول، ۱۰ درصد از مبلغ مورد نظر را پرداخت کرده‌اند و قیمت پایه هر بشکه نفت حدود ۷۹ دلار است.

بر اساس این گزارش، ساعت ۱۴ امروز یک میلیون بشکه نفت خام برای اولین بار در بورس انرژی عرضه شد و متقاصیان باید ۱۰ درصد از مبالغ نفتی که تقاضا کرده‌اند را به حساب شرکت سپرده‌گذاری تا ساعت ۱۴ امروز واریز می‌کردند تا بتوانند در این عرصه رقابت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



که در این باره فریبا اخوان معاون عملیات شرکت سپرده‌گذاری مرکزیاعلام کرد: تا ساعت ۱۴ امروز که مهلت واریز ۱۰ درصد از مبلغ تمدید شده بود، چهار نفر اعلام آمادگی خود را برای خرید نفت خام از بورس انرژی اعلام کردند اما سه نفر مبلغ مورد نظر را واریز کرده‌اند؛ لذا سه خریدار وارد رقابت در بورس انرژی برای خرید نفت خام شده‌اند.

آنگونه که تابلوی معاملات بورس انرژی نشان می‌دهد، تاکنون ۱۰ سفارش ۳۵ هزار بشکه‌ای یعنی جمعا ۳۵۰ هزار بشکه نفت خام در تابلوی معاملات تقاضا شده است. این در حالی است که امروز یک میلیون بشکه نفت خام در بورس عرضه شده است.

همچنین هنوز قیمت قطعی نفت خام در بورس انرژی  کشف نشده اما قیمت پایه حدود ۷۹ دلار است. طبق پیش‌بینی دست‌اندرکاران بورسی، چند شرکت بازرگانی زیرمجموعه بانک‌ها و چند شرکت حقوقی غیر بورسی از جمله خریداران نفت خام در بورس انرژی هستند اما به گفته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، از نظر این سازمان، اطلاعات مشتریان تا لحظه آخر محرمانه است و اعلام نخواهد شد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نفت خام بورس انرژی قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۷۹۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: هم‌اکنون نسبت به پارسال روزانه بیش از ۸۰ هزار بشکه افزایش تولید نفت داریم، همچنین خوراک شماری از پالایشگاه‌های کشور را نیز تأمین می‌کنیم.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، غلامرضا کمالی در آیین روز کارگر گفت: اگر پایداری تولید داشته‌ایم به همت کارگران است و هرچه به کارگران خدمت کنیم بازهم کم است.

وی با قدردانی از همه افرادی که در تحقق حداکثری تولید نفت تلاش کرده‌اند، افزود: گستره جغرافیایی شرکت نفت و گاز گچساران در چهار استان است که افزایش تولید با همت دولت سیزدهم و تلاش در مجموعه نفت کشور رقم خورده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران تصریح کرد: هم‌اکنون نسبت به پارسال روزانه بیش از ۸۰ هزار بشکه افزایش تولید نفت داریم، همچنین خوراک بیشتر پالایشگاه‌های کشور را نیز تأمین می‌کنیم.

کمالی با بیان اینکه امروز جشن تولید ۶۳۰ هزار بشکه نفت در روز را می‌گیریم، افزود: کارگران رزمندگان جبهه اقتصاد هستند، اما دنیا ما را تحریم کرده است و نمی‌خواهد روی پای خودمان بایستیم.

وی با اشاره به اینکه ۲۰درصد نفت کشور در این منطقه تولید می‌شود، بیان کرد: در همه کتاب‌های مدیریتی از نیروی انسانی به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه یاد می‌شود. نقش نفتی‌ها در اقتصاد کشور بیش از هزار و ۴۰۰ همت در سال است که انتظار می‌رود مشکل‌های کارکنان صنعت نفت رفع شود.

علی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، در ادامه گفت: متخصص‌ترین و کارآمدترین نیروهای حوزه کار کشور در اینجا هستند. گچساران نه‌تنها بزرگ‌ترین سرمایه ملی، بلکه پنجمین ابرمخزن نفت جهان است. اینجا بزرگ‌ترین سرمایه نیروی انسانی بی‌مانند را دارد و شهدای نفت گواه این مهم هستند.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس تأسیسات نفت و گاز گچساران بارها بمباران شد، اما تولید متوقف نشد. حیف است کشورهای منطقه به‌دلیل مسائل مالی، جوانان ما را جذب خود کنند. دولت باید تدبیری در این زمینه بیندیشد.

دیگر خبرها

  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • واگذاری شازند کاملاً شفاف و در فرآیندی قانونی بوده است
  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام
  • بدهی صنعت برق به بورس انرژی
  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • شروع طوفانی هفته دوم معاملات برق در بورس انرژی