Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب، سیدآرش حسینی میلانی در نود و ششمین جلسه صحن علنی شورای شهر تهران در تذکری به شهرداری تهران در خصوص طرح کاهش آلودگی هوا، گفت: می‌خواهم شهرداری تهران گزارش دقیق و جامعی از وضعیت اطلاع‌رسانی و عملکرد معاینه فنی خودروها به تفکیک خودروهای سواری و سنگین و با تاکید بر خودروهای مربوط به شهرداری تهیه و عملکرد معاینه فنی را به صورت هفتگی به شورا و افکارعمومی اعلام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: پنج روز از آغاز اجرای طرح کاهش آلودگی هوای شهر (کاهش) گذشته و ما به نوعی وارد نبردی ۱۲۰ روزه برای مقابله با آلودگی هوای شهر تهران شده‌ایم.

میلانی ادامه داد: در این مدت، میزان ذرات آلاینده کمتر از ۲.۵میکرون نسبت به شش ماهه نخست سال دو و نیم برابر می‌شود و شهرداری تهران تلاش دارد با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی از طریق توسعه معاینه فنی خودروها و کمک گرفتن از گزارش‌های مردمی، ریسک افزایش آلایندگی را کاهش دهد.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا، با بیان اینکه به دلیل صف‌های طولانی مراکز معاینه فنی، مهلتی دو هفته‌ای داده شده است تا همه شهروندان بتوانند معاینه فنی را اخذ کنند، اظهار داشت: لازم است شهرداری تهران اطلاع‌رسانی بیشتری را در رابطه با نوبت‌دهی اینترنتی به مراجعه‌کنندگان انجام دهد چراکه با نوبت‌دهی اینترنتی امکان ساماندهی زمان مراجعه‌کنندگان و کاهش طول صف فراهم می‌شود.

حسینی میلانی افزود: از ابتدای آبان تاکنون ۲۷ هزار خودرو با مراجعه حضوری و ۱۳۹۲ مورد به صورت اینترنتی توانسته‌اند مجوزهای لازم را پس از معاینه فنی بگیرند لذا اگر نوبت‌دهی اینترنتی بیشتر شود، این امکان به وجود می‌آید تا اواسط آبان ماه پوشش کامل برای معاینه فنی تمامی خودروها فراهم شود.

وی در ادامه، متن تذکر خویش را قرائت و تصریح کرد: اجرای به موقع و سراسری فاز دوم طرح کاهش گام بسیار مهمی در بهبود شرایط زیستی شهروندان تهرانی است و از این‌رو، ضرورت دارد کلیه ذینفعان اعم از شهروندان و سازمان‌های مسئول مشارکت فعالی در این طرح ایفا کنند.

عضو شورای شهر اضافه کرد: با توجه به تعیین مهلت دوهفته‌ای عدم اجرای جریمه معاینه فنی، از شهروندان محترم درخواست می‌کنم با استفاده از امکان ثبت‌نام اینترنتی در فرصت باقی مانده اقدام به اخذ معاینه فنی کنند تا با صرفه‌جویی در زمان و کاهش طول صف و تا قبل از آغاز وارونگی هوا، کلیه خودروهای باقی مانده موفق به اخذ معاینه فنی شوند.

حسینی میلانی با اشاره به بند ۳ ماده ۷۱ قانون شوراها خاطرنشان کرد: از شهرداری تهران می‌خواهم گزارش دقیق و جامعی از وضعیت اطلاع‌رسانی و عملکرد معاینه فنی خودروها به تفکیک خودروهای سواری و سنگین و با تاکید بر خودروهای مربوط به شهرداری تهیه و عملکرد معاینه فنی را به صورت هفتگی به شورا و افکار عمومی اعلام کند.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۸۰۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مشترک و پایش مرکز معاینه فنی خودروهای سبک شهرستان چایپاره

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،باقر مهرعلیلو گفت: این بازدید با هدف کنترل و نظارت و ساماندهی مرکز معاینه فنی خودرو‌های سبک انجام گرفت.

وی افزود: در این بازدید مواردی ازجمله کالیبراسیون تجهیزات آزمون، کنترل حضور مستمر مدیر فنی مرکز، کنترل عملکرد تجهیزات آزمون‌ها و تجهیزات ایمنی موجود مورد بررسی قرار گرفت.

مهرعلیلو بیان کرد: بازدید از مراکز معاینه فنی خودرو‌ها بمنظور نظارت بر چگونگی عملکرد این مراکز، رفع نواقص و ساماندهی مراکز و تردد ایمن ناوگان حمل و نقل انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • بازدید مشترک و پایش مرکز معاینه فنی خودروهای سبک شهرستان چایپاره
  • رئیس شورای اطلاع رسانی دولت : قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت انجام‌ گیرد
  • خلجی: تیم اقتصادی دولت تغییر نمی‌کند/ هدف‌گذاری برای کاهش تورم
  • شورایاران خدمات شهری را به اطلاع شهروندان برسانند
  • شهرداری عواقب معامله زمین‌های غیرقانونی تفکیک شده‌ را شفاف و گسترده به مردم اطلاع‌رسانی کند
  • تحقق شعار سال نیازمند همکاری و هم افزایی همه دستگاه‌ها است
  • ۳۸ درصد خودروهای قزوین آلایندگی دارند
  • هشدار هواشناسی و آمادگی شهرداری شیراز برای خدمت‌رسانی به شهروندان
  • شهرداری عواقب معامله زمین‌هایی که به طور غیرقانونی تفکیک شده‌اند را به مردم اطلاع‌رسانی کند
  • ضرورت اطلاع رسانی وضعیت زمین‌هایی تفکیک شده ی غیرقانونی