Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-01@10:46:12 GMT

سقوط ارزش بورس عربستان سعودی

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۸۰۶۶۴

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما پایگاه اینترنتی العربی الجدید نوشت: بورس عربستان سعودی از ابتدای ماه جاری میلادی تاکنون 24.2 میلیارد ریال سعودی (6.4 میلیارد دلار) از ارزش خود را از دست داده و این درحالیست که منابع آگاه از مداخله دولت سعودی برای جلوگیری از سقوط بیشتر شاخص بورس این کشور خبر می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس آمارهای بورس سعودی ارزش بورس عربستان درپایان هفته گذشته به 1874.7 میلیارد ریال سعودی(499.9 میلیارد دلار) رسید. این رقم در تاریخ 30 سپتامبر گذشته 1898.9 ریال سعودی (506.3 میلیارد دلار) بود.
معتز راشد تحلیلگر بازارهای بورس به العربی الجدید گفت: سرمایه گذاران همچنان درخصوص آینده سرمایه ها درعربستان نگران هستند. همه از پیامدهای قتل خاشقجی سخن می گویند که هنوز آغاز نشده است. از سوی دیگر عدم حضور بسیاری از شرکت های بزرگ بین المللی و سرمایه گذاران و مسئولان کشورهای اروپائی در کنفرانس سرمایه گذاری عربستان نیز این مسئله را تشدید کرده است. وی افزود: علیرغم تلاشهای اطمینان بخش دولت سعودی از طریق خریداری سهام توسط نهادهای مالی طی روزهای گذشته برخی کارشناسان معتقدند این مسئله خود عامل افزایش نگرانی است زیرا دست کشیدن دولت سعودی از ادامه پشتیبانی از بورس موجب برباد رفتن سرمایه های سرمایه گذاران خواهد شد.
روزنامه آمریکائی نیویورک تایمز جمعه گذشته اعلام کرد مسئله خاشقجی به مانعی بر سر راه اصلاحات اقتصادی محمد بن سلمان تبدیل شده است.
نیویورک تایمز به نقل از کارن یونگ کارشناس مرکز آمریکائی اینترپرایز در واشنگتن افزوده است: این بحران دارای دو بعد سیاسی و اقتصادی است. قتل خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول منجر به لغو حضور بسیاری از اشخاص مشهور در کنفرانس سرمایه گذاری عربستان شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: بورس عربستان بورس دلار آل سعود خاشقجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۸۰۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۲ هزارمیلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر پورمختار عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پرداخت عوارض ارزش افزوده در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ در آذربایجان غربی ۹۰ درصد افزایش داشت.

وی اضافه کرد: میزان عوارض پرداختی در سال ۱۴۰۱ در آذربایجان غربی حدود ۶۵۰ میلیارد ریال بود که در سال گذشته، این رقم به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی ادامه داد: از این میزان در سال ۱۴۰۲ نزدیک به هشت هزار میلیارد ریال به شهرداری‌های استان پرداخت شد.

پورمختار اظهار کرد: همچنین سه هزار و ۷۶۶ میلیارد ریال از محل عوارض ارزش افزوده به دهیاری ها، ۲۳۹ میلیارد ریال به فرمانداری‌ها و ۳۸۶ میلیارد ریال به عشایر اختصاص یافت.

وی گفت: سال گذشته بیش از سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال از محل عوارض و مالیات بر ارزش افزوده در شهرستان ارومیه اختصاص یافت که ۲ هزار و ۷۸۳ میلیارد ریال سهم شهرداری‌ها بود.

پورمختار افزود: بیش از ۹۸۸ میلیارد ریال سهم دهیاری ها، بیش از ۸۶ میلیارد ریال سهم فرمانداری و بیش از ۶۲ میلیارد ریال سهم عشایر این شهرستان در سال گذشته بود.

کد خبر 6092613

دیگر خبرها

  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پرداخت ۱۲ هزارمیلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در آذربایجان غربی
  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!